Mrs. Kaizer Skrevet 28. august 2012 #1 Skrevet 28. august 2012 Jeg har en gutt på 3 år og ei jente på halvannet som bruker bleier. Når det er varmt i været virker det veldig klamt og ekkelt med den bleia og jeg har vært frista til å ta den av. Men jeg ser for meg at det blir masse stress å la dem løpe rundt nakne inne i huset. Plutselig så tisser de på teppet eller i møblene og det er jo ikke så veldig kjekt. 3 åringen har fått prøvd å gå i underbukser noen ganger, men han er ikke klar for bleieslutt ennå. Tisser i hytt og vær og sier ikke i fra hverken før eller etterpå. Men så tenker jeg om det kanskje kan fremskynde bleiesluttprosessen dersom de får gå nakne?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #2 Skrevet 28. august 2012 Nei, mine barn har ikke fått gå nakne rundt inne. De går selvfølgelig nakne rundt på badet i forbindelse med stell, bad, dusj o.l. og det har vært uhell nok der inne, gidder ikke ha tiss i sofaen jeg altså... Det er en metode for å få barna tørre å sette et par potter i stua og la barna gå nakne, så de etterhvert setter seg ned på den når de skal tisse. Vi har ikke brukt den metoden...
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #3 Skrevet 28. august 2012 Han har fått godt litt rundt naken, men da er vi på han som hauker for å se etter det minste tegnet til at han må tisse. Har og potte i stua da, sånn at han kan tisse på den. Har hatt suksess og ikke med det. Men her må han sitte på en håndkle i sofaen om bleien er av.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #4 Skrevet 28. august 2012 Får lov å gå rundt naken, men kun sitte i sofaen med tisselaken. Og tar evt pledd opp fra gulvet(har tre gulv så vask er ikke noe stress)
Isola&Lille+julegave Skrevet 28. august 2012 #5 Skrevet 28. august 2012 Nei, hun får ikke lov til å fly rundt inne uten bleie. Orker ikke tiss i sofa, på teppet eller utover gulvet. Har nok med alt det andre jeg rydder, tørker og vasker i løpet av en dag om jeg ikke skal lage mer jobb for meg selv.....!
Svømmetur Skrevet 28. august 2012 #6 Skrevet 28. august 2012 Ja, det får hun lov til tenk så deilig det må være å få av den bleier innimellom. Jeg kan vaske!!! Hun tisser ikke på sofaen, enda! Og roper bleie når hun må tisse. Rekker derfor å flytte hun fra teppet på gulvet eller løpe på do.... Hehe hun er 1 1/2 år
C.L.H85 Skrevet 28. august 2012 #7 Skrevet 28. august 2012 Min er 17 mnd og hun får traske litt rundt naken etter kveldsbadet Lufttørke litt er deilig;) Hun får ikke sitte i sofaen uten et par tykke håndklær eller på fanget vårt, så har ikke blitt noen uhell enda Om hun tisser en skvett på parketten er det jo bare å tørke opp
NormaJean Skrevet 29. august 2012 #8 Skrevet 29. august 2012 Mine barn elsker å være nakne, så det får de! Yngstemann er akkurat blitt 2, vi driver å slutter med bleier! Han har tisset på potte en stund, det er lett tilgjengelig når han ikke har på seg bleie og vi har derfor ingen uhell i huset! De gangene vi har hatt uhell er når han har på seg truse/bukse, tror det er fordi det kjennes som om han har på seg bleie!
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 29. august 2012 #9 Skrevet 29. august 2012 Signerer den. Det er min erfaring også at de mistror trusa for å være en bleie, og så blir det tisseuhell... Har tenkt i samme bane som Hi, som et ledd i bleieslutt prosessen. Ute klarer Han fint å kontrollere hvor det blir tiss, da er han naken..
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #10 Skrevet 29. august 2012 Før toårsalder gikk ikke gutten særlig mye naken inne. Men etter at han ble 2 år har det hendt at han har gått naken. Han kunne ha uhell når han gikk med truse, fordi han kjente ikke forskjell på truse og bleie. Men han har aldri hatt uhell når han har gått naken. Vi har aldri hatt potte i stua. Han har alltid rukket frem til doen hvis han må tisse.
hit og dit Skrevet 29. august 2012 #11 Skrevet 29. august 2012 Den eldste har gått en del naken, men hun har alltid hatt god kontroll. Har aldri hatt noen uhell uten bleie i huset og var pottetrent da hun var to. Den minste er en skvetter så hun har gått med klær og er bare delvis tørr som treåring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå