Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #1 Skrevet 28. august 2012 Er bare 6 uker på vei, men ble slått veldig hardt i magen idag. (jobber med utagerende mennesker) Ble veldig redd, så ringte fastlegekontoret, men helsesekretæren sa da at når man er så tidlig i graviditeten er fostret (embroyet) veldig godt beskyttet og at det er ingen ting å evt gjøre eller å ta hensyn til. Har litt vondt fortsatt og litt "uggen" kanskje psykisk. Klarer liksom ikke helt slå meg til ro med dette. Noen med erfaring med noe slikt?
Gjest SHOC Skrevet 28. august 2012 #2 Skrevet 28. august 2012 Håper alt går bra med deg. Men du bør fortelle lederen din at du er gravid så du kan jobbet et annet sted uten utagering. Det er ihvertfall vanlig der jeg jobber.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #3 Skrevet 28. august 2012 Jeg fikk samme svaret, da 2-åringen min hoppet oppå magen min. Gjorde kjempe vondt, og skjedde da jeg var veldig uoppmerksom. Men heldigvis er "barnet" så godt beskyttet da, så det gikk veldig bra. Det er dessverre ingenting du får gjort, men skjønner godt at du er bekymret!
Gjest Ziva Skrevet 28. august 2012 #4 Skrevet 28. august 2012 Håper det går bra med deg og ønsker deg alt godt Jeg mistet på den måten, fikk et spark i magen av en utagerende pasient.
Gjest blåklokkevalsen Skrevet 28. august 2012 #5 Skrevet 28. august 2012 Håper alt går bra med deg. Men du bør fortelle lederen din at du er gravid så du kan jobbet et annet sted uten utagering. Det er ihvertfall vanlig der jeg jobber. Signerer #2
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #6 Skrevet 28. august 2012 Takk for svar damer! Skal ta en prat m lederen, kanskje jeg kan få jobbe et annet sted midlertidig. Hi
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #7 Skrevet 28. august 2012 Ekkelt, men det går nok bra. Jeg var i en bilulykke når jeg var 10 uker på vei. En skikkelig bilulykke i 80 km/t uten brems. Bilen ble kondemnert. Men babyen klarte seg fint:) Men jeg hadde nok ikke likt å ha den stillingen som gravid. Håper det ordner seg.
fikas Skrevet 28. august 2012 #8 Skrevet 28. august 2012 Dette er mer ett spørsmål enn en påstand, men har det seg ikke sånn at ved 6-7uker så ligger livmoren enda godt nede i bekkenet. Sånn at ett slag/spark i mageregionen så tidlig ikke vil kunne gjøre skade? Med det spørsmålet spurt, så ville jeg også hørt om tilrettelegging. Det blir slitsomt hvis du skal gå å vokte deg resten av svangerskapet! Og sikkert ikke positivt for pasienten heller som vil merke at du trekker deg unna ved den minste lille spasme bedre for alle parter om det er mulig å tilrettelegge.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 28. august 2012 #9 Skrevet 28. august 2012 Du har krav på tilrettelegging på jobb, eventuelt svangerskapspenger, dersom det ikke er mulig. Snakk med lederen din Ellers tror jeg nok det gikk bra. Babyen er godt beskyttet inni kroppen din. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå