Gå til innhold

Førtidspenjonert 18-åring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå lurer jeg på om det er en av de danske damene her inne som spør. Førtidspensjonert på dansk tilsvarer uføretrygdet på norsk. Er jeg inne på noe nå?

Skrevet

Begrepet førtidspensjonert eksisterer ikke lenger på samme måte som før når i prinsippet alle kan pensjonere seg "når man vil"

Skrevet

Er vel ikke i det hele tatt mulig å bli førtidspensjonert som 18-åring?

Men du mener kanskje uføretrygdet?

Er man ufør så er man jo ufør, men for å bli varig ufør i en alder av 18 år her i Norge skal man ha en ganske alvorlig diagnose uten noen mulighet for forbedring. Er det mulighet for bedring, eller mulighet for å komme i jobb senere ved hjelp av tilrettelegging, opptrening, behandling e.l. får man "bare" arbeidsavklaringspenger.

Systemet er ganske strengt så om jeg hører om en ufør 18-åring regner jeg med det er en syk 18-åring uten mulighet til noen form for arbeid med sitt handikap.

Skrevet

Er det en " artig" måte å si man er uføretrygdet på?

Skrevet

Normalt frisk person som mener hun har ytt sin skjerv og nå har krav på å nyte sitt otium.

Skrevet
Normalt frisk person som mener hun har ytt sin skjerv og nå har krav på å nyte sitt otium.

Hva har hun rukket å yte da?

Skrevet

Jobbet deltid i 3 år. Gått på skole. Hjulpet til hjemme.

Skrevet
Jobbet deltid i 3 år. Gått på skole. Hjulpet til hjemme.

Da er da jammen meg på tide at noen gir henne en reality sjekk. Og hvordan har hun tenkt å førtidspensjonere seg, sosialstøtte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...