Musemorbr / Skrevet 28. august 2012 #2 Skrevet 28. august 2012 Nå lurer jeg på om det er en av de danske damene her inne som spør. Førtidspensjonert på dansk tilsvarer uføretrygdet på norsk. Er jeg inne på noe nå?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #3 Skrevet 28. august 2012 Begrepet førtidspensjonert eksisterer ikke lenger på samme måte som før når i prinsippet alle kan pensjonere seg "når man vil"
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #4 Skrevet 28. august 2012 Er vel ikke i det hele tatt mulig å bli førtidspensjonert som 18-åring? Men du mener kanskje uføretrygdet? Er man ufør så er man jo ufør, men for å bli varig ufør i en alder av 18 år her i Norge skal man ha en ganske alvorlig diagnose uten noen mulighet for forbedring. Er det mulighet for bedring, eller mulighet for å komme i jobb senere ved hjelp av tilrettelegging, opptrening, behandling e.l. får man "bare" arbeidsavklaringspenger. Systemet er ganske strengt så om jeg hører om en ufør 18-åring regner jeg med det er en syk 18-åring uten mulighet til noen form for arbeid med sitt handikap.
ellen-propellen Skrevet 28. august 2012 #5 Skrevet 28. august 2012 Er det en " artig" måte å si man er uføretrygdet på?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #6 Skrevet 28. august 2012 Normalt frisk person som mener hun har ytt sin skjerv og nå har krav på å nyte sitt otium.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #7 Skrevet 28. august 2012 Normalt frisk person som mener hun har ytt sin skjerv og nå har krav på å nyte sitt otium. Hva har hun rukket å yte da?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #8 Skrevet 28. august 2012 Jobbet deltid i 3 år. Gått på skole. Hjulpet til hjemme.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #9 Skrevet 28. august 2012 Jobbet deltid i 3 år. Gått på skole. Hjulpet til hjemme. Da er da jammen meg på tide at noen gir henne en reality sjekk. Og hvordan har hun tenkt å førtidspensjonere seg, sosialstøtte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå