Gå til innhold

18 åring som..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok abort som 16 åring.

Er aldri i forhold med menn under 27 år.

Vil ha barn nå.

Bor i fosterhjem.

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at 18-åringer ikke burde få barn uansett om de bor i fosterhjem, tar abort, aldri har tatt abort, har unge eller gamle kjærester, bor hjemme eller på hybel i Halden.

Skrevet

Det er ganske vanlig for jenter som er i bv å stifte familie tidlig for å kompansere for å ikke ha famile selv. Og de føler seg tryggere med eldre menn. De har gjerne mye livserfaring og føler seg eldre enn hva de er fordi man blir fortere voksen og har kanskje hatt mye ansvar fra ung alder.

Nå vet ikke jeg bakgrunnen til denne jenta, så det jeg skriver over skriver jeg på generelt grunnlag. Når det er sagt ville jeg ikke anbefalt en 18 åring å bli gravid uannsett.

Skrevet

Trist :(

Skrevet
Tok abort som 16 åring. Er aldri i forhold med menn under 27 år. Vil ha barn nå. Bor i fosterhjem. Hva tror dere?

En 18 åring er myndig, og kan dermed etter loven passe på seg selv. Ble gravid selv som 19, Så det tenker jeg ikke mye over. At hun er sammen med menn som er rundt 10 år eldre er ikke så uvanlig..?( Har sett på unge mødre idag ;) )

Skrevet

Jeg mener at 18-åringer ikke burde få barn uansett om de bor i fosterhjem, tar abort, aldri har tatt abort, har unge eller gamle kjærester, bor hjemme eller på hybel i Halden.

Må si meg enig her!

Skrevet

Den uttalelsen din tror jeg du trakk over et litt for stort område.

Jeg ble gravid som 18 åring, fikk barn når jeg var 19, og nå bor jeg fremdeles sammen med drømmemannen som er faren til barna, har et flott liv, møter alle livets utfordringer som alle andre med hektisk hverdager og alt for liten tid, fin svigerfamilie, forlovet, bil og fin leilighet, og er fornøyd med retningen jeg tok fordi den har ført til så mye godt i livet mitt. Den passet meg. OG det viktigste av alt, så tror jeg også vi har skapt et godt hjem for barnet vårt.

Skrevet (endret)

Den uttalelsen din tror jeg du trakk over et litt for stort område.

Jeg ble gravid som 18 åring, fikk barn når jeg var 19, og nå bor jeg fremdeles sammen med drømmemannen som er faren til barna, har et flott liv, møter alle livets utfordringer som alle andre med hektisk hverdager og alt for liten tid, fin svigerfamilie, forlovet, bil og fin leilighet, og er fornøyd med retningen jeg tok fordi den har ført til så mye godt i livet mitt. Den passet meg. OG det viktigste av alt, så tror jeg også vi har skapt et godt hjem for barnet vårt.

Ingen regel uten unntak ;)

Men i de fleste tilfeller så hadde nok ting gått litt greiere om man ventet litt!

Endret av humlesurr
Skrevet

Jeg har veldig vanskelig for å mene noe som helst i detalj, om en jente jeg ikke har møtt og snakket med selv, og så liker jeg å gi folk tvilen til gode, så det er fullt mulig hun klarer være en fantastisk mor på 18. Jeg tenker at hun er heldig som bor hos noen som er glad i henne, siden de ikke har jaget henne på dør da hun fylte 18, slik som utrolig mange fosterfamilier faktisk gjør. Om aborten tenker jeg det samme som jeg tenker om alle aborter. Jeg håper hun slipper å slite med det resten av livet.

Skrevet

Jeg er enig i at det er mange unge som kanskje burde ventet.

Men jeg generelt undrer meg over at så mange kan sette meg i bås og mene ting om hva som er best for meg, mitt barn og vårt liv. Så om noen mener jeg aldri burde fått barn og er for ung til å ha barn, så lurer jeg da på.. Ung i forhold til hva? Og hvem? I forhold til hva andre ønsker for seg selv? Hva de mener er best for mitt barn? For jeg kunne ikke drømme om å ha et annet liv, selv om jeg er klar over at jeg gikk glipp av mye av hva vennene mine gjorde, som reiste av gårde å studerte, sydenturer, og hybelliv. Menføler ikke at det er noe tap. Jeg er lykkelig, og har jobbet hardt for å ha alt vi har nå. Og gutten vår er en frisk og livsglad gutt.

Og nei, jeg røyker ikke, har ikke ny type hver uke, drikker sjeldent, har ikke løshår, holdt meg edru i svgskapet, dekker ikke vogna med helseteppe, og selvsagt bruker jeg bare reima! :P

Nei, fra spøk til alvor, så skjønner jeg hvor fordommene kommer fra. Jeg får det nesten selv når jeg ser på enkelte på unge mødre, eller rundt om i samfunnet. Det er ikke alle det går godt for. Kjenner også mange unge mammaer, og herlighet de er sterke, flotte og beundringsverdige.

Men likevell blir jeg oppgitt når jeg leser en kommentar om at INGEN 18-19 åringer burde fått barn. Hvem kan få noen til å si det? Hvem har retten til å dømme ALLE unge foreldre, og fortelle meg at jeg ikke er en god mor, og at barnet mitt ikke har det like godt som alle andre? Mange av mødrene her inne fikk barn tidlig, inkludert meg.

Hadde alle vært 25, så hadde det forresten ikke vært mange barn på 60tallet... ;)

Skrevet
Tok abort som 16 åring. Er aldri i forhold med menn under 27 år. Vil ha barn nå. Bor i fosterhjem. Hva tror dere?

Et viktig spørsmål jeg lurer på er HVORFOR vil du ha barn nå? Still deg selv det spørsmålet. Noen velger å få barn tidligere fordi de tror livet vil bli bedre. Eller fordi de har en trang til å gi eller få kjærlighet, fordi man har manglet det selv. Par som sliter velger å få barn fordi de tror forholdet kan bli sterkere. Men det blir det ofte ikke. Det er lurt å stå på et stabilt sted i livet ditt, før du velger å få barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...