Gå til innhold

Noen lærere her med termin i februar 2013?


Posardin

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer veldig på hvordan vi skal gjøre dette med permisjon i fht sommerferie/avspasering.

Vi har tenkt å ta 47 uker med 100 %.

 

Vet at vi har kun 4 uker + 1 dag ferie, som man kan få igjen etter endt permisjon.

 

Hva med vinterferie, påskeferie? Disse regnes vel ikke som ferie, som man kan få igjen senere?

 

Og hva med feriepenger?

 

ønsker gjerne å høre fra andre lærere hvordan dere har tenkt å gjøre det! På forhånd takk!smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er og lærer, og førstegangsgravid. Jeg har helt ærlig ikke tenkt så langt, men dette er nok ting rektor/nspektør kan hjelpe deg med :) evt. NAV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er lærer og skal ha nå i oktober, og det betyr at jeg har sendt inn alt av skjemaer osv. Jeg fikk god hjelp av økonomiansvarlig på skolen, kanskje du også kan få det?

 

Som lærere har vi fire uker ferie, det andre er avspasering (høst, jul, vinter, påske) og regnes ikke med i en fødselspermisjon. Det jeg måtte gjøre, var å avtale med arbeidsgiver når jeg skulle ha ferie - for oss var det et fastlagt tidspunkt (fire uker i juli) og ikke noe som var mulig for meg å ønske meg eller bestemme selv. Men da blir det sånn at jeg har foreldrepermisjon fram til ferien, og så "fryses" permisjonen i ferien, for så å fortsettes etterpå. Jeg fikk hjelp til å finne alle datoer for slutt og start av skolen, slik at det skulle bli riktig. Spør dem om hjelp, så er du sikker på at det blir rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk for info! Jeg har fortalt det på jobben nå, så skal ta en prat med de snart.

 

Tenker det kan være best å ta 100% lønn i færre uker, for så å prøve å få meg jobb fra januar i 2014. Tror det vil være enklere enn rett før skoleslutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg er også lærer og jeg har termin 5.februar. Vi har bestemt oss for å ta ut det vi kan av permisjon med 80% lønn. Begge vil ha mest mulig tid sammen med babyen og da blir det sånn :)

 

Sitter med samme info som Lillevilje. At vi har 4 uker og 1 dag som kan taes ut ved at permisjonen fryses. Vil gjerne ha mer info om dere mer i forhold til permisjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er også lærer, er i mammapermisjon nå. Det er riktig at permisjonen "fryses" når det er ferie (4+1). Påskeferie, høstferie etc. får du ikke igjen, da dette er avspasering for den jobben du gjør.

 

Men når du tenker å begynne igjen i januar 2014, tenker du da å ta noen måneder ulønnet permisjon? Husk at det lønner seg som oftest å ta 100% permisjon og deretter noen uker med ulønnet, enn å ta 80% permisjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm. Der ga du meg noe å tenke på. Har i utgangspunktet ikke tenkt å ta ut ulønnet permisjon i tillegg, bare full permisjon med 80% lønn.

 

Men har ikke fått regnet så mye på dette enda, men vi må nok sette oss ned å se litt på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan være lurt å regne litt på. Mener at dersom dere velger 80%, så får barnefar også 80% lønn de ukene han har permisjon. Her har vi ihvertfall valgt 100% og så blir jeg hjemme et par måneder uten lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...