Gå til innhold

Har jeg en stalker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En på jobben. Kommer alltid og vil prate på tomannshånd. Får av og til inntrykk av at han sitter og ser på meg, gir ofte komplimenter for klær hår osv, type "så fin du er i dag". Har fortalt at han har hatt drøm om meg en gang. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stor forskjell på stalker og å være interessert ;)

Skrevet

Stalkere er vel sånne som kjører rundt huset ditt på natta, sender masse mld og ringer konstant :P Han der høres bare intressert ut, men er ikke du det tilbake kan du vel si fra på en pen måte.

Skrevet

Vel, jeg er ikke interessert. Han er dessuten gift og har familie.

HI

Skrevet

nei, men det høres ut som du skulle ønske du hadde det ;)

Skrevet

Han er nok en helt vanlig sleiping som kunne tenkt seg noe på si ;)

Skrevet

Høres ut som en hyggelig fyr, spør du meg. Bare koselig å få komplimenter vel!

Skrevet

Stalkere er vel sånne som kjører rundt huset ditt på natta, sender masse mld og ringer konstant :P Han der høres bare intressert ut, men er ikke du det tilbake kan du vel si fra på en pen måte.

Han trenger ikke være direkte for å være en stalker. En stalker er vel heller en som følger på avstand. Hele poenget er vel hvordan hun opplever det, opplever hun det som stalking, så er det det han er.

Skrevet

Høres ut som en hyggelig fyr, spør du meg. Bare koselig å få komplimenter vel!

Herregud, hev nivået litt da. Uønsket oppmerksomhet av denne typen er IKKE hyggelig.

Skrevet

Tror nok jeg ville tatt med både mannen og rottweileren på juleballet, med en slik risikokollega :-)

Pluss medbrakt mann og rottweiler på alle jobbweekender der denne fyren skal være tilstede :-)

Skrevet

Kokken i kantina på jobben min dukket opp en dag med et stort "collage" med div. bilder av meg (og bare meg!!) i ulike situasjoner (tatt fra nettet, fra julebordet osv). A3-format. GRØSSS. Vi var 300 ansatte og jeg kjente han ikke utover at vi hadde småpratet ved et par anledninger. Han var liten, tjukk og skallet og skrØt av at han slo sØnnen sin når han trengte å settes på plass. Jeg synes det hele var creepy og destruerte hele "kunstverket hans" og kastet det i sØpla. Heldigvis sluttet han etter en stund....

Skrevet
Kokken i kantina på jobben min dukket opp en dag med et stort "collage" med div. bilder av meg (og bare meg!!) i ulike situasjoner (tatt fra nettet, fra julebordet osv). A3-format. GRØSSS. Vi var 300 ansatte og jeg kjente han ikke utover at vi hadde småpratet ved et par anledninger. Han var liten, tjukk og skallet og skrØt av at han slo sØnnen sin når han trengte å settes på plass. Jeg synes det hele var creepy og destruerte hele "kunstverket hans" og kastet det i sØpla. Heldigvis sluttet han etter en stund....

Se der ja, der har vi en ekte stalker. GrØss og gru! :o

Skrevet

Han trenger ikke være direkte for å være en stalker. En stalker er vel heller en som følger på avstand. Hele poenget er vel hvordan hun opplever det, opplever hun det som stalking, så er det det han er.

Ha ha, nei dette kommer ikke under definisjonen av stalking...

Det kan tenkes han er interessert, eller det kan tenkes at han bare prøver å være ekstra hyggelig siden han merker at du er litt avmålt mot ham. Mest sannsynlig merker du selv på tonen hans hva som ligger bak det han sier, om det sies flørtende eller vanlig. Føles det ubehagelig, så si fra at du gjerne vil ha en profesjonell tone på jobb :).

Skrevet
Ha ha, nei dette kommer ikke under definisjonen av stalking... Det kan tenkes han er interessert, eller det kan tenkes at han bare prøver å være ekstra hyggelig siden han merker at du er litt avmålt mot ham. Mest sannsynlig merker du selv på tonen hans hva som ligger bak det han sier, om det sies flørtende eller vanlig. Føles det ubehagelig, så si fra at du gjerne vil ha en profesjonell tone på jobb :).

Men det stemmer at en stalker gjerne også følger med på avstand, og går ut over det en regner for privatlivets grenser.

Skrevet
Men det stemmer at en stalker gjerne også følger med på avstand, og går ut over det en regner for privatlivets grenser.

Det trenger ikke være å luske rundt boligen. På arbeidsplassen vil det være trakassering hvis en kollega begynner å ta kontakt på fritida, og blir stadig frekkere i det han skriver.

Skrevet
Det trenger ikke være å luske rundt boligen. På arbeidsplassen vil det være trakassering hvis en kollega begynner å ta kontakt på fritida, og blir stadig frekkere i det han skriver.

Absolutt.

Men i det siste tilfellet hadde jeg også tatt i betraktning at det kan skjule seg hvem som helst som avsender bak en fiktiv mailadresse.

Annerledes er det naturligvis om det er snakk om sms.

Konfronter ham, så får du en avklaring :).

Skrevet

Det trenger nødvendigvis ikke å være en stalker, men det er gjerne som oftest sånn de begynner... Pappa`n til mine barn jobber med dette. Det er veldig viktig at du er tydelig til han om at du ikke er interessert. Fortsetter han og plage deg bør du ta det opp med sjefene dine. Kan ikke de hjelpe deg kan du gå inn på www.stalking.no, der står det en del info som kanskje kan være til hjelp. Håper han bare er en fyr som er litt betatt;)

Skrevet

Nei. Han er bare interessert.

Hr hatt stalker selv. Etter jeg jobbet i bar. Først tenkte jeg bare han var hyggelig, men ble "verre og verre" med at han alltid MÅTTE ta meg i hÅnda og sa masse ekle ting. Til slutt ignorerte jeg han.

SÅ begynte jeg Å fÅ meldinger. Han hadde fÅtt nummeret av noen andre som kjente meg :(

Fikk flere laaaange meldinger hver eneste dag. Jeg svarte ALDRI.

Fikk meldinger som "selv om du aldri svarer klarer jeg ikke la være Å skrive til deg.." og Skrev ofte "skal slutte Å plage deg nÅ" men sÅ fikk jeg ennÅ flere meldinger rett etterpÅ..

Meldingene var lange over flere meldinger. Ofte ikke spørsmÅl en gang. bare beskrev hva han hadde gjort den dagen.

Fikk blomster pÅ døren, ikke vanskelig Å forstÅ det var han.

Verste meldingen var da jeg fikk spørsmÅl om hvem jeg hadde pÅ besøk! Om det var en ny type eller noe?!? (Da hadde en kompis vært hos meg ja....) Fy faen sÅ ekkelt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...