Gå til innhold

Foreldrepenger - to arbeidsgivere og mye overtidsjobbing


ladyeh

Anbefalte innlegg

Mulig det er flere som har spurte om dette, men jeg fant ikke noen tråder der jeg fikk svar på mine spørsmål.

 

Saken er at jeg har to arbeidsgivere, en hvor jeg jobber 100 % med mye overtid i løpet av året. Arbeidsgiver nummer to er en liten deltidsjobb jeg har hatt i mange år. Har ikke noen faste vakter her, men jobber som regel noen ganger i mnd.

 

Jeg har forstått det slik at man ikke får foreldrepenger av overtid. Stemmer det? Syns det er litt rart, for jeg jobber i et yrke hvor fastlønnen ikke er veldig høy, men pga all overtid får man en normal/god lønn.

 

Får jeg foreldrepenger av deltidsjobben min, selv om jeg ikke har noen faste vakter i mnd? Tjener ikke all verden på denne jobben i løpet av et år, kanskje 20'-25'.

 

Blir utrolig glad hvis noen kan hjelpe meg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fortsetter under...

Du får foreldrepenger av alle ekstravaktene, men arbeidsgiver skal IKKE regne med overtid, dessverre, men slik er det. Arbeidsgiverne på begge arbeidsplassene dine må sende inn inntektskjema til nav:) Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg og min samboer jobber i yrker hvor det ikke er normalt med 8-16 jobb, og arbeidsdager under 10 timer er unormalt. Lønnen hver måned derimot var ganske lik, så vår arbeidsgiver regnet ut snitte for hva vi tjente per dag, også sendte hun inn "dagslønnen" vår. På det viset fikk vi samme lønn som før.

 

Anonym poster: 5d22e0648094b51431a88b33c461e1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom overtid er en del av den faste inntekten din og den har vært det siste år. (siste 3 år) man det være at overtid tas med.

Dersom inntekten arbeidsgiver oppgir inkl overtid ikke avviker mer enn 25% av tidligere tre siste år kan dette være en pekepinn på at det er endel av din faste inntekt.

Dette gjelder i utgangspunktet spesielle yrkesgrupper som f. eks politi, yrkessjåfører etc.

Men hovedregelen er at overtid ikke skal tas med, og i de tilfellene det tas med gjøres det på bakgrunn av en skjønnsmessig vurdering av NAV.

 

 

Anonym poster: 0da6bc7c7bdde2c5b6da6a92785a3453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...