Gå til innhold

Fader, så utrolig dum jeg er!!! :(:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok vg1 helse og sosial på nki nettstudier i fjor, fikk ikke tatt eksamen pga diverse greier, men fikk lest mye og kan mye. Jeg var ifølge studiet ferdig å studere i november 2012. Nå har jeg tatt opp ambulansefag på nki nettstudier, og planen min er å ta de 4 eksamenene på helde og sosial til vinteren, samt 2 av eksamenene på ambulansefag til vinteren. De på helse og sosial er ingenting å tenke på egentlig, jeg kan faget veldig godt, men det som bekymrer meg er at jeg faktisk har tatt opp nki-kurs, som koster 17 000 kr!!! Jeg har søkt støtte fra lånekassen, men jeg får vel ikke støtte til vg2 når vg1 ikke er fullført??? Er aleneforsørger og har ca 2500 kr å leve for når alt er betalt ( de 2500 skal dekke mat, husholdning og klær til barnet mitt ), så jeg har ikke råd til å delbetale studiet heller, og jeg får ikke lån i banken pga min lave inntekt.. Et det noen mulighet for at jeg kan få det innvilga selvom vg1 ikke er fullført...? Pokker også, finner man dummere enn meg?

Håper noen vet litt om dette, hadde vært så deilig å ENDELIG kunne fått seg en utdanning...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du i det hele tatt ta eksamener på VG2 når VG1 ikke er fullført?

Du kan få støtte utover normert studietid. vil tro du kan få sttøte til å ta opp igjen VG1

Skrevet

Hi her. Jeg trenger ikke støtte til å ta vg1, der er det bare for meg å melde meg opp til eksamener og bestå. Jeg trenger støtte så jeg kan finansiere vg2. Ja, når du tar nki studier så er det ikke krav at man har vg1, bare anbefalt.

Skrevet

Ja da er du ganske dum som ikke har tenkt på dette litt før.

Du får prøve å ringe de i morgen.

Skrevet
Hi her. Jeg trenger ikke støtte til å ta vg1, der er det bare for meg å melde meg opp til eksamener og bestå. Jeg trenger støtte så jeg kan finansiere vg2. Ja, når du tar nki studier så er det ikke krav at man har vg1, bare anbefalt.

ja, skjønner det:)

Men du kan søke støtte for å ta opp igjen det du ikke fikk tatt og så ta både det og VK2:)

Skrevet

Er du medlem i Fagforbundet? Da kan du søke om stipend der...

Skrevet

Du får finne deg en liten ekstrajobb. Være barnevakt, bikkjepasser, huspasser el i helgene for folk, gå med aviser eller reklame...mange muligheter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...