Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #1 Skrevet 28. august 2012 Hun sov godt i natt, men plutselig våknet jeg av at hun skrek til. Hun hadde satt smokken fast på tvers i munnen, og hylte som jeg aldri har hørt henne hyle før. Jeg måtte bende smokken ut av munnen hennes, og hun utrøstelig. Måtte gi henne litt melk da, selv om hun ikke pleier å få mat om natten. Hun sovnet igjen etter melk. Men, i dag har hun ikke villet sove i det hele tatt. Hun sutrer litt, og er rød i øynene (tydelig trøtt), men finner ikke roen. Det er nesten så jeg tror hun skadet seg i munnen i natt og har vondt eller er øm eller noe, men jeg kan ikke se noe uvanlig... Hun sover aldri etter 15, for at hun skal ha god nattesøvn, så nå er jeg redd det begynner å bli for sent, og vi får sikkert en morsom natt :-// Hva ville dere gjort? Latt henne sove utover ettermiddagen eller forsøkt å holde henne våken og heller legge henne litt tidligere evt i kveld? Æsj, det er så kjedelig, for i dag hadde jeg tenkt til å dra på hoppeloppeland med treåringen, men det kan vi vel bare glemme :-//
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #2 Skrevet 28. august 2012 Klart hun må sove! En baby på 6 mnd kan ikke holde seg våken en hel dag uten søvn, det er selv vanskelig for et barn på 1 år. Husk: Jo mer dem sover på dag, jo mer sover dem på natta. Søvn avler søvn! Ikke stress, hjelp henne å falle i søvn. Det er nok slitsomt for henne, ta henne med i senga og mat henne, legg henne i vogna og trill en tur, byss henne.. Noen ganger må man faktisk skli litt ut av den dagligdagse rutinen for å få de små til å sove. Men IKKE press henne til å være våken til i kveld, da gjør du det bare vondt verre. Det med munnen må du se litt an. Er du usikker er det bedre å ta en telefon til helsesøster enn å la det ligge. Hun vil nok gi deg et godt svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå