Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #1 Skrevet 28. august 2012 Treåringen min er alt for glad i smokken sin. Den brukes dag og natt. Det jeg lurer på er om jeg bare skal kutte den helt ut med en gang, eller om hun skal få beholde den om natten en stund til? Hvordan forberede henne på smokkeslutt? å snakke om det i flere dager i forveien at Nå skal vi straks kutte ut smokken har ikke noe for seg for henne vil jeg tro.
OnTheRun Skrevet 28. august 2012 #3 Skrevet 28. august 2012 Jeg ville kuttet alt på en gang siden hun er så gammel som tre år. Sett en dato, prat sammen om det (hva hun skal gjøre med smokkene - bosset, Sabeltann, sende i posten til bestemor etc) og kryss sammen av på kalenderen hver dag. Forbered henne på at hun er stor jente nå og skal slutte med smokk, fordi det er for babyer. Ta henne med i lekebutikken og la henne velge seg ut noe hun kan få i premie når hun har sluttet. Hopp i det, det er kjempelett, ingenting å grue seg for. Hilsen en som har tatt to smokker fra to avhengige (2 1/2 og 3 år).
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #4 Skrevet 28. august 2012 Å slutte med dagsmokken først er seigpining av en sÅ stor jente. enig med # 3, kutt alt pÅ en gang, men forbered henne godt, snakk mye om det, og fÅ henne involert pÅ en eller anne mÅte. Og, vær klar for kamp! Her kuttet vi smokken for tre mÅneder siden, og lillegutt sliter fremdeles med Å finne søvnen pÅ kveldstid. Men... smokken mÅ jo vekk, sÅ sÅnn er det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå