Gå til innhold

Sykemeldt og det og handle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber tett på der jeg bor. Er nå sykemeldt ut uka pga luftveisinfeksjon.

Skulle så absolutt vært ute og handlet mat + et par andre ting yngste trenger på skolen + at keg trenger noe medisin på apoteket. Men i og med at jobben er så nære hjemme er det stor sannsynlighet for å treffe på noen av kollegaene ute. Kan jeg da få trøbbel på jobben? Er ikke snakk om timelane shoppinger. Men en kjapp tur i et par butikker bare. Er jo ikke i form og må ta febernedsettende for å orke å gå ut. Jeg er syk

Mannen jobber ut over kveldene denne uka og får ikke hjulpet til med dette. Har heller ingen andre som kan hjelpe til.m

Hvordan løser dere lignende problemer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Familien trenger da mat og medisiner selv om mor er sykmeldt. Jeg løser problemet slik at jeg går og kjøper det jeg og mine barn trenger av mat, nødvendige klær og skolesaker og medisiner, mens jeg er sykmeldt.

Skrevet

Er da ingen som kan si noe på at du handler mat og går på apoteket.

Hadde du derimot stæsjet deg opp og gått timesvis på shoppingsenter og satt deg på kafe med venninner etterpå, ja se da snakker vi om noe helt annet.

Skrevet

Bare gå ut du! Livet går da videre selv om man er syk :)

Skrevet

Om du er psykisk syk og en del av behandlingen er å gå ut vet jo ikke arbeidsplassen noe om.

Og ikke trenger du å fortelle det heller. Du får nok ikke trøbbel på jobb pga. det, og dersom du gjør det har du ihvertfall loven på din side.

Skrevet

Jeg hadde ikke stusset hvis jeg hadde møtt på en kollega som var sykemelt på matbutikken/ apoteket eller lignende.. Men hadde syns det var litt rart hvis jeg møtte henne på HM eller kafeen...... :P

Vi må jo ha mat hver dag uansett om vi er frisk eller syk!

Gjest Heartbroken
Skrevet

Det å krype under dynen og ikke komme frem før man er frisk er dessverre en luksus de færreste foreldre kan unne seg, så det å gå på butikken, kjøre på trening osv må faktisk gjøres, selv med feber og sår hals :)

Det er ingen som kan si noe på det. Legen din mener at du er så syk at du ikke kan gå på jobb, så da forholder du deg til det. De aller fleste skjønner at det er stor forskjell på å være på butikken et kvarter iforhold til å være på jobb.

God bedring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...