Gå til innhold

Hvor mye penger har du til deg selv hver måned??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har ganske så felles økonomi. Betaler inn et beløp på en regningskonto og et annet beløp på en "matkonto" (som også skal gå til babyens klær). Når dette er betalt + "mine" regninger (som lånekassen og telefon), har jeg igjen ca 3000 kroner å bruke på meg selv hver måned. Jeg kjøper nok en del babyklær også med mine penger, men jeg synes ikke jeg har nok penger...

Jeg skriver vel dette for å få en en virituell ørefik og for å få høre at jeg har mye mer enn mange andre og kan bare holde kjeft og slutte å klage. Så vær så god!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 20900 som skal gå til mat og klær til meg og barna. Bruker de alltid opp. Har et høyt forbruk, det vet jeg, ca. 12000 av dem går til mat. Vi har dyre matvaner (lavkarbo) og 3 barn. Bruker nok rundt 3000 på meg selv, men har aldri regnet på det.

Skrevet

Jeg og mannen setter inn alt vi har av inntekt, lønn, trygd, studielån etc på en felles konto. Vi setter over 2500 til hvert vårt "lommepengekort" som skal gå til kaffe, klær, byturer og sånne ting.

Skrevet

Vi har alt felles og ingen sløsekonto.

Vi har til det vi trenger, jeg forvalter hverdagsøkonomien vår, og mannen jobber og bruker ikke penger :P men vi snakker om alt vi bruker penger på.

Men 3000 til meg selv? Hah! Det hadde vært luksus det!

Virtuell ørefik fra meg, vi har et husholdningsbudsjett(mat, bleier, dopapir etc som man får i marbutikken) på 4000kr/mnd, og da har vi det greit,(ikke billige matvaner vi heller, men vi planlegger)

Skrevet

1000. Men det er kun til meg. Kunne sikkert hatt mer, men vi har valgt å ha mer felles og til barna.

Skrevet
Jeg har 20900 som skal gå til mat og klær til meg og barna. Bruker de alltid opp. Har et høyt forbruk, det vet jeg, ca. 12000 av dem går til mat. Vi har dyre matvaner (lavkarbo) og 3 barn. Bruker nok rundt 3000 på meg selv, men har aldri regnet på det.

20900..wow....er mer enn hele inntekten min det

Skrevet
20900..wow....er mer enn hele inntekten min det

Min også... Selv om mitt ikke kan kalles inntekt. Er ung ufør og får 15 000 i måneden. 6000 går til husleie, så er det strøm, mat, internett og telefon... Har sjeldent råd til noe som helst annet.

Skrevet

Mannen og jeg har vel ca 500 til sammen, og de bruker vi som oftest på en tur på bassenget, men en skjelden gang så går de til noe ekstra luksus i kjøleskapet. Uansett brukes de på noe som gjør oss alle glad. Penger til bare meg selv tjenes på spørreundersøkelser, der jeg får hm gavekort som jeg bruker på makeup. Blir vel ca 250kr i halvåret, noe som passer meg utmerket. :)

Skrevet

vi har 500 kr hver å bruke på oss selv.

vi har mye å gjøre med huset. og vi velger å spare resten av det vi har igjen som ikke går til aktiviteter. ungene og vi har alt vi trenger.

syns 3000 er mye,.

vi kunne hatt 4500 kr å bruke på oss selv i mnd vi og. men prioriterer å spare til å bygge ut huset.

Skrevet

Har ca 26000 utbetalt, pluss 10000 som jeg får i leieinntekt. Betaler rundt 8000 på leiligheten jeg leier ut, og har faste utgifter på rundt 5000. ( studielån, tlf, litt mat og klær, cafe osv til meg selv) Mannen betaler alt av strøm, bil, mat, hus og det meste av aktiviteter og ting til barna. Resten sparer jeg på bsu, høyrentekonto, buffer, ekstra innbetaling til lån og pensjonssparing.

Skrevet

Nå når jeg går over på aap og vi sparer til bryllupet sier budsjettet at jeg har 500kr i mnd til å bruke på ting og tang til meg selv.

Da har jeg heller litt mer enn strengt tatt nødvendig til barna, enn til meg selv, for jeg trenger egentlig ikke så masse nytt :D

Skrevet

Jeg og mannen har felles økonomi. Pga. en stor økonomisk smell fra min manns side for noen år siden, ble jeg nødt til å ta over ansvaret for økonomien.

Vi ble enige om at vi skulle få kr 2 000,- i måneden hver i "lommepenger", som skulle dekke klær, kaffe, kino, ut med venner etc.

Skulle gjerne hatt mer, for jeg merker at det ikke dekker alt jeg ønsker meg. :-) Men klager heller ikke da.

Skrevet

Ingenting.

Vi har felles økonomi. Og han har "hovedansvaret". Det eneste jeg bruker penger på er mat. Og da prøver vi så godt vi kan å følge matbudsjettet på 5000 kr, som skal holde til 2 voksne og 3 barn (snart 4 :) )

Vi er super heldige og arver omtrent alt vi trenger av klær til ungene. Er så takknemlig for det! Og vi voksne har jo klær, vi vokser ikke ut av de :P

Grunnen til at vi ikke har satte av lommepenger til hverandre, er fordi vi har lagt oss i spareselen. Det skal vi gjøre i 2-3 år. Så vi sparer alt vi klarer. For vi vil gjøre ferdig hagen og hele eiendommen.

Og tenker det er lettere å spare nå, når ungene er små. Nå mangler de ingenting. Det er nok å gå turer, gå på lekeplassen og aktiviteter som ikke koster noe. Verre når de blir eldre og skal i badeland med venner, kino, sykle ned til byen for å kjøpe is, idrett +++

Så vi har funnet ut at det er best å bli ferdige nå når ungene er små, for så å leve "normalt" når de blir eldre og har større behov :)

Dessuten har man godt av å kjenne på hvordan det er å leve kijpt og billig ;)

Skrevet

Kommer an på månedsinntekta det. I forrige mnd fikk jeg inn 7000 kr ekstra mer enn jeg hadde venta og de gikk til klær/byturer, kino +++. Sju tusen, det er mye altså :o ! Såe ja.. Fikk noen ekstra plagg i skapet. Sånn rent ellers bruker jeg kanskje tusen/to tusen på meg selv i mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...