Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #1 Skrevet 28. august 2012 Jeg og mannen har ganske så felles økonomi. Betaler inn et beløp på en regningskonto og et annet beløp på en "matkonto" (som også skal gå til babyens klær). Når dette er betalt + "mine" regninger (som lånekassen og telefon), har jeg igjen ca 3000 kroner å bruke på meg selv hver måned. Jeg kjøper nok en del babyklær også med mine penger, men jeg synes ikke jeg har nok penger... Jeg skriver vel dette for å få en en virituell ørefik og for å få høre at jeg har mye mer enn mange andre og kan bare holde kjeft og slutte å klage. Så vær så god!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #2 Skrevet 28. august 2012 Det er normalt at mye vil ha mere. Det er alltid noen som har mere, og noen som har mindre. Når husleie, regninger, og bil er betalt så har vi ca 5000 igjen. Det skal gå til babyklær, turer, fritid, (klær, sminke, deo, parfyme) og mat. Så vi har vel egentlig ingenting å bruke på oss selv. Alt går til mat og babyklær. Savner så veldig å kunne kjøpe meg en ny genser oftere en en gang i halvåret. Men vi lever kun på samboers inntekt og barnetrygd.
valkyrien Skrevet 28. august 2012 #3 Skrevet 28. august 2012 Vi går såvidt i 0 hver mnd, så vi har ingenting til overs.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #4 Skrevet 28. august 2012 Ikke for å kritisere -men hva bruker du de 3000 kr pr mnd på når det "bare" er degselv som skal ha dem? regner ikke med at mat og slikt er inkl? Tror jeg kanskje bruker 500 kr selv pr mnd, fordelt på 2 frisørbesøk i året, til tider nytt tøy og kosmetikk.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #5 Skrevet 28. august 2012 Det går da lett 3000 til sminke, klær, sko, hygieneprodukter og dill dall.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #6 Skrevet 28. august 2012 Det er ikke vansklig å bruke opp, men helt unødvendig.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 28. august 2012 #7 Skrevet 28. august 2012 (endret) Jeg har ingenting.. Jeg får inn bolistøtten på min konto, den går rett til huseier, så får jeg barnekrygd og kontantstøtte, kontantstøtten blir minimal nå, siden gutten er 50% i bhg fra denne mnd av. Alle de pengene går til ungenes behov. NAV er så bastant på at samboeren skal forsørge oss alle 4, noe som helt klart ikke funker, siden han får ca 18 000 i mnd. Vi har nok til mat, bilen, forsikring.. Ja det som er viktig, så har han igjen ca 300-600 og de må han ha selv. Jeg går hjemme med minste på snart 6 mnd, søker desperat etter helg arbeid nå, da fredag-søndag er eneste dagene jeg kan jobbe, frem til begge ungene er i bhg alder. Endret 28. august 2012 av <3Barn&Engler<3
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #8 Skrevet 28. august 2012 Det er ikke vansklig å bruke opp, men helt unødvendig. For min del føles det nødvendig. Jeg overlever selvsagt uten, men det gir velvære å føle seg fin i tøyet osv. Ikke minst er det en god følelse å vite at man har penger om det er noe en ønsker seg. Jeg har i alle fall en ønskeliste langt som et vondt år, selv om jeg unner meg mye i hverdagen.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #9 Skrevet 28. august 2012 Unødvendig? Hva for slags liv skal man ha hvis ALT skal gå til sparing? Snakk om å leve i nuet og kose seg?!?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #10 Skrevet 28. august 2012 Ikke en eneste krone.....etter ting er betalt går resten i mat og saker ungene trenger. Kan ikke huske sist jeg kjøpte noe til meg selv.....3000 i måneden på dill og sminke og fjas syns jeg er å overdrive..
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #11 Skrevet 28. august 2012 Har absolutt ingenting. Drømmer om 500,- men det blir vel godt inn i fremtiden. Så jeg legger til side noen få kroner av matpengene nå og da. Tilslutt etter noen mnd. er det 200-300,- tilsammen som jeg kan bruke på et par gode kjøp på et tilbudstativ i en klesbutikk. Med 3000,- i mnd hadde jeg virkelig levd livet
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #13 Skrevet 28. august 2012 Nå har vi, både voksne og barn, kun til det mest nødvendige. Og siden ungene er langt foran oss i køen, er det kun det veldig nødvendige som prioriteres til de voksne... Heldigvis går inntekten vår opp ganske mye utover høsten, så da skal jeg unne meg litt unødvendig luksus:-)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #14 Skrevet 28. august 2012 Har penger til å bruke på meg selv, men bruker minimalt. Jeg liker ikke shopping, jeg er lite interessert i klær og sminke (bruker maskara bare), går sjeldent til frisør osv. ønsker meg stort sett ingen ting, alltid et problem å finne noe å ønske til bursdager, men har begynt å samle på et servise bare for å slippe å få ting jeg ikke trenger. Lite materialistisk i grunnen. Men elsker å handle til barna da, både utstyr, klær og sportsting. Hva i alle dager bruker du 3000 kr mnd til?
fikas Skrevet 28. august 2012 #15 Skrevet 28. august 2012 Vi hadde endel frem til nå i august. Deilig å gå fra en inntekt til to - da er man ganske rik meeen, så startet mannen på studier nå, så da er det tilbake på en inntekt.. Jaja, vi klarer oss og får gjøre noen økonomiske grep igjen! Vi kan nemlig klare oss på mindre enn vi gjør nå. Men penger på fjas blir det nok lite av de neste to årene, gitt
galemathias og snusmumrik Skrevet 28. august 2012 #16 Skrevet 28. august 2012 Vi har blitt enige om at vi kan bruke 3000 hver i lommepenger pr. måned, resten går til sparing. Men, ingen av oss greier å bruke så mye penger.. Enkelte måneder går det jo med, hvis jeg er hos frisøren eller finner noe fint tøy, sko o.l., men det går en stund mellom hver gang, så... Tja, jeg synes 3000 kr er mye penger hver eneste måned altså!
Tovehvit Skrevet 28. august 2012 #17 Skrevet 28. august 2012 Tjaaaa, etter hus, bil, mat, regninger etc er betalt.. Så sitter man igjen med 20-25 000 i mnd man kan bruke på hva man vil. Da er det jo så ufattelig kjekt at man lider av manglende impulskontroll-_-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå