Gjest sug lut Skrevet 28. august 2012 #1 Skrevet 28. august 2012 Myndighetsalder oppnås kun ved fullført videregående skole. At attenåringen kan velge å si piffpaff til vgs den dagen hun eller han blir myndig, mens det ennå er åtte måneder til fullført skole og mens foreldrene ikke engang får snakke med skolen om det "for hun er myndig nå" er et jækla ræl.
ellen-propellen Skrevet 28. august 2012 #2 Skrevet 28. august 2012 Wow, gjør attenåringer det? Så bortkastet:(
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 28. august 2012 #3 Skrevet 28. august 2012 For å si det sånn. Jeg ringer mora til mine elever, selv om de har fylt 18. Ikke alltid i tråd med loven, men når ungdommen oppfører seg som han er 15 så er mamma en fin person å ha kontakt med. Og de fleste elever sier ok, og mammaene er sjeleglade.
Gjest sug lut Skrevet 28. august 2012 #4 Skrevet 28. august 2012 Doppler, nettopp. Jeg har vært på foreldremøte hvor det blir sagt fra skolen at "neste år har dere ikke noe med noe, bare venn dere til det". Ja særlig, og ikke faan. Jobben vår er å få ungene i brukelig stand til å bli voksne - og i det ligger bl.a. å fullføre vgs.
CaptainHindsight Skrevet 28. august 2012 #5 Skrevet 28. august 2012 Hva med dem som må avbryte vgs av helt andre grunner? Søsteren min er ung ufør (Ufør fra 16 år) og kunne derfor ikke fullføre. Er hun ikke voksen? Beklager om jeg høres veldig sår ut nå, men det er ikke første gangen jeg hører slikt, og jeg blir like lei meg på søsteren min sine vegne hver gang. Det er mange grunner til at man må avbryte skolegangen. Ikke alle tar dette valget lett.
Gjest sug lut Skrevet 28. august 2012 #6 Skrevet 28. august 2012 Hva med dem som må avbryte vgs av helt andre grunner? Søsteren min er ung ufør (Ufør fra 16 år) og kunne derfor ikke fullføre. Er hun ikke voksen? Beklager om jeg høres veldig sår ut nå, men det er ikke første gangen jeg hører slikt, og jeg blir like lei meg på søsteren min sine vegne hver gang. Det er mange grunner til at man må avbryte skolegangen. Ikke alle tar dette valget lett. Det er jo ikke de som Må jeg snakker om. Jeg snakker om de som i ungdommelig tåpelighet VELGER å ikke legge inn det som trengs for faktisk å komme gjennom og enten gå ut i yrke eller, for dem som går studiespes, legge den allerførste byggesteinen til faktisk å kunne få en utdannelse, få en jobb man faktisk ønsker. Dessuten er det noe med at et visst minimum av kunnskap og dannelse bør være krav for å få delta i samfunnet som full borger, og det er de færreste som skaffer seg den på egen hånd - de bare tror det.
ellen-propellen Skrevet 28. august 2012 #7 Skrevet 28. august 2012 Jeg blir litt gla jeg. Av å lese at det finnes lærere som bryr seg. Har nylig måttet kreve at min 3. klassing får nødvendig undervisning av kontaktlærere. Og at de faktisk vet hvilke timer de underviser henne, og hvilke timer hun er ute på mindre grupper. Det er så greit at hun kan pensum hun skal ha lekse i syns jeg. ( vi sliter med mye galskap ja) Vi ser nå forsiktig fremover og håper hun velger en videregående skole. Det er forbedring fra i fjor hvor målet var at hun skulle fullføre 10. Kl. Applaus til dere som er engasjerte i elevene deres! Vi foreldre trenger dere!
Gjest sug lut Skrevet 29. august 2012 #8 Skrevet 29. august 2012 Jeg driter i lovverket og håper flest mulig lærere gjør det samme. Men det er klart, det krever baller, og Doppler har mer baller enn de fleste. Det er ansvarsfraskrivelse fra skolens side å slutte å involvere foreldre pga bare fordi en tilfeldig dato passeres, men for altfor mange er det særs bekvemt.
Mamma_til_2 Skrevet 29. august 2012 #9 Skrevet 29. august 2012 Ja det er ikke slik at den dagen du fyller 18 så står hele fremtiden din klar og du vet hva du skal gjøre!.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 2. september 2012 #10 Skrevet 2. september 2012 Forresten, det at elevene vet at jeg ringer mamma er veldig korrigerende på adferd. De er kanskje myndige, men de vet nok også at mamma er den som betaler for mye av moroa, feks det å bo på hybel på vgs er ikke fett. Når husleia er betalt har de en tusenlapp å leve for. Det sier seg selv at det ikke går. Og en elev jeg slet med sist år som ikke ville vi skulle kontakte heimen, ble drøftet i skolens oppførgingsorgan ,og det var enighet om at foresatte måtte bli informert. Her er bla rektor og rådgivere med. Jeg liker å jobbe på en skole som bryr seg.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 2. september 2012 #11 Skrevet 2. september 2012 Hos oss signerer de aller, aller fleste på at det er ok at lærere/skolen tar kontakt med foreldre også etter fylte 18. Ja, vi bryr oss om elevene våre! Trodde det var ganske vanlig, jeg...
Patetica fåkksi Skrevet 2. september 2012 #12 Skrevet 2. september 2012 Jeg gleder meg til den dagen du blir allmektig, og det er av helt andre grunner enn regler for videregående skole (det er en stund til i dette huset) - jeg kommer til å be deg om en del tjenester.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 2. september 2012 #13 Skrevet 2. september 2012 Når du blir allmektig, kan jeg få være sjef over lyktestolpene da? Jeg føler at jeg kan bruke dem på en langt bedre måte enn bare til å spre lys med.
Patetica fåkksi Skrevet 2. september 2012 #14 Skrevet 2. september 2012 Doppler, har du lest litt for mye fifty shades?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 2. september 2012 #15 Skrevet 2. september 2012 Doppler, har du lest litt for mye fifty shades? Nei det ble bare ett kapittel og ikke noe puling. Puler de i lyktestolper? Tenkte mer på en stalinistisk tilnærming til temaet.
Patetica fåkksi Skrevet 2. september 2012 #16 Skrevet 2. september 2012 Uansett hvor syk jeg er, er og blir jeg en pervo. Sorry. Jeg bare så for meg en annen bruk av lyktestolper. Sug: Når du blir allmektig, kan jeg også få en sjefsrolle jeg også?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 2. september 2012 #17 Skrevet 2. september 2012 Sosialiststat vil få en helt ny mening i dette styret. Mohaha.
Gjest sug lut Skrevet 2. september 2012 #18 Skrevet 2. september 2012 Uansett hvor syk jeg er, er og blir jeg en pervo. Sorry. Jeg bare så for meg en annen bruk av lyktestolper. Sug: Når du blir allmektig, kan jeg også få en sjefsrolle jeg også? Du kan bli sjef for Avsluttingsgruppa som tar seg av sluttløsningen i forhold til overkjørende kuksugere og ubrukelige penisfolk. Er det av interesse? Førstnevnte gruppe vil nærmest uten avkorting gå via deg til Dopplers stalinistiske lyktestolper, mens du kan velge å forsøke omskolering på de du tror har en mulighet i andre gruppe.
Patetica fåkksi Skrevet 2. september 2012 #19 Skrevet 2. september 2012 Uansett hvor syk jeg er, er og blir jeg en pervo. Sorry. Jeg bare så for meg en annen bruk av lyktestolper. Sug: Når du blir allmektig, kan jeg også få en sjefsrolle jeg også? Du kan bli sjef for Avsluttingsgruppa som tar seg av sluttløsningen i forhold til overkjørende kuksugere og ubrukelige penisfolk. Er det av interesse? Førstnevnte gruppe vil nærmest uten avkorting gå via deg til Dopplers stalinistiske lyktestolper, mens du kan velge å forsøke omskolering på de du tror har en mulighet i andre gruppe. Jeg tar jobben! Er det Doppler som må godkjenne henging i lyktestolpene (jada, i sånn bæremeis som gjør at de ikke dør, de bare dør av skam fordi alle ser at bjellene deres blir most i meisen, og at de henger såpass lenge at de både må tisse og bæsje på seg foran offentligheten - som for anledningen er utstyrt med et utømmelig lager av råtne egg og tomater samt sprettert) ?
Gjest sug lut Skrevet 2. september 2012 #20 Skrevet 2. september 2012 Uansett hvor syk jeg er, er og blir jeg en pervo. Sorry. Jeg bare så for meg en annen bruk av lyktestolper. Sug: Når du blir allmektig, kan jeg også få en sjefsrolle jeg også? Du kan bli sjef for Avsluttingsgruppa som tar seg av sluttløsningen i forhold til overkjørende kuksugere og ubrukelige penisfolk. Er det av interesse? Førstnevnte gruppe vil nærmest uten avkorting gå via deg til Dopplers stalinistiske lyktestolper, mens du kan velge å forsøke omskolering på de du tror har en mulighet i andre gruppe. Jeg tar jobben! Er det Doppler som må godkjenne henging i lyktestolpene (jada, i sånn bæremeis som gjør at de ikke dør, de bare dør av skam fordi alle ser at bjellene deres blir most i meisen, og at de henger såpass lenge at de både må tisse og bæsje på seg foran offentligheten - som for anledningen er utstyrt med et utømmelig lager av råtne egg og tomater samt sprettert) ? Jeg delegerer så gjerne, så det får dere avgjøre dere imellom.
Gjest @---;- Skrevet 2. september 2012 #21 Skrevet 2. september 2012 Hos oss signerer de aller, aller fleste på at det er ok at lærere/skolen tar kontakt med foreldre også etter fylte 18. Ja, vi bryr oss om elevene våre! Trodde det var ganske vanlig, jeg... Samme ordningen har vi. Det er no bare å lage et skriv der elevene gir lærer og skole fullmakt til å gå uttenfor sin taushetsplikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå