Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #1 Skrevet 28. august 2012 Jeg er så heldig å ha to flotte barn, men ønsker meg så inderlig flere. Er selv vokst opp med to søstre og tenker at det ville vært litt lite om vi bare var to. Hun ene bor ikke her i landet, men langt borte så ville jo vært litt trist om det bare var meg igjen her. Altså er jeg heldig som har to søsken mener jeg. Ser henne veldig sjelden dessverre. Tenker at det kan jo bli slik for mine barn også. Det vet man jo aldri. Leter bare etter gode argumenter slik at mannen også skal ønske seg flere, men det ser ikke lyst ut. Han har vokst opp med en bror og de har et veldig godt forhold og treffes ofte så han er veldig heldig. Men tror ikke han klarer å se at det ikke alltid er alle som har det slik. Kanskje noen kan få meg til å tenke annerledes og se fordeler med å ha "bare" to barn eller motsatt, altså at det er fantastisk å ha flere...
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #2 Skrevet 28. august 2012 Har du lyst på flere og mannen er enig hadde jeg gått for det. Jeg har 4 søsken og syns det er fint å være flere. Noen har jeg mer kontakt med enn andre. Det er flott å ha familie. Syns dagens samfunn er så travelt og nesten ingen har tid til besøk. Da er det fint å ha familie, vi møtes i dåp, bursdager og ellers. Mange søskenbarn til mine barn har det også blitt. Det er ekstra moro å besøke hverandre når de kan leke med hverandre .
Gjest Baby♡Lykke Skrevet 28. august 2012 #3 Skrevet 28. august 2012 Selv har jeg 3 barn, og syns det er verdt alt arbeid det medfører. Angrer ikke et sekund. Jeg kunne faktisk tenkt meg enda et barn til. Det er fint å ha søksen.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 28. august 2012 #4 Skrevet 28. august 2012 Jeg er oppvokst med bare en søster, og har alltid tenkt at det hadde vært fint å vært en til. Så jeg har "bestemt" at jeg har lyst på tre barn sjøl. Men nå har jeg ikke fått noen barn enda, og sliter med å bli gravid, så sjøl om jeg ønsker meg tre blir jeg sjeleglad for bare en. Jeg syns tre er akkurat passe.
Helenee Skrevet 28. august 2012 #5 Skrevet 28. august 2012 Jeg har en datter og venter nå to jenter til. Før vi visste at det er tvilinger denne gangen diskuterte jeg og mannen, som dere, om vi skulle ha to eller tre barn. Jeg fikk viljen min - igjen! ;-) Er selv vokst opp med 4 søsken, og er så glad for det! Den ene broren min har nettopp vært gjennom et samlivsbrudd, og vi er mange til å prate med og støtte opp rundt, + at vi sammen kan gi hverandre råd og omsorg. Min mann er vokst opp med to søstre, men den ene døde i ung alder. Dette trodde jeg ville gjøre at man kanskje ønsket seg flere barn for å "sikre" at man har søsken igjen, så jeg skjønner tankegangen din i forhold til din egen søster som bor langt unna! Det viktigste er vel å snakke med mannen din, sånn at dere kommer til en enighet. Hvis han forstår hvor mye det betyr for deg å få et barn til, så vil han kanskje gå med på det? Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå