Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #1 Skrevet 28. august 2012 Eksen er helt normalt oppegående og det jeg som hovedomsorgsforelder sliter med er fordeling av samværet. Foeløpig har vi 35-65 i min favør, men dette er kun fordi jeg mener at barna har godt av å ha et "hovedhjem". De er 3 og 6 og jeg synes de er for små for 50/50 ennå. På den annen side står eksen min og gjerne vil se barna sine mer. Vi bor i samme skolekrets og alt det ytre ligger til rette for at samværet skal fordeles mer jevnt mellom oss. Proppen er altså meg, som mener at det ikke er det beste med delt omsorg. Det er ikke aktuelt å snu på ordningen vi har per i dag, da eksen pga jobb ikke har mulighet. Det vil i så fall bli stemor som har barna mest og det ser jeg ikke helt poenget med. Så hva gjør man da som mor? Velger det man selv mener er best for ungene, eller lar seg presse til å ha 50/50? Og hvordan skal man slå seg til ro med at det man selv mener faktisk er det beste?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #2 Skrevet 28. august 2012 man gjør det som er best for ungene. Jeg kunne ønske mamma gjorde det for meg og søstra mi da vi var unge. Jeg er kjempeglad i pappa altså men jeg kunne ønske de bestemte og ikke lot alt falle på oss for det er sånn det blir etterhvert. Hvis dere bor i samme skolekrets så bor dere ikke så langt unna hverandre, da kan jo de komme på middag til far og så gå hjem til deg. Gjør for all del det du mener jeg best for dine barn!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #3 Skrevet 28. august 2012 Jeg er nok enig med deg her.. Er nok best om barna har et "hovedhjem" og slipper i størst mulig grad å bo i en "koffert". De er jo veldig små enda og har stort behov for stabilitet og nærhet. Hvorfor ikke gjør som hun over sier. F,eks at de spiser en og annen ekstra middag hos pappaen siden det høres ut som dere bor høvelig nærme, eller at han kan ta dem m på kino el
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #4 Skrevet 28. august 2012 For min del er det ikke noe problem med at de spiser hos eksen, osv, men det er to ting ved det: 1. Han har sjelden eller aldri tid når jeg spør. 2. Han parerer ofte med å si at "da kan jeg jo bare ha dem mer" Så da blir det sjelden til at jeg spør lenger.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #5 Skrevet 28. august 2012 Hvis han ikke har tid til det, hvordan skal da mer samvær gå? Har han tid til det? #2
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. august 2012 #6 Skrevet 28. august 2012 om han ikke har tid til å ha dem på middag utenom fast samvær, hvordan ser han for seg å ha tid til mer samvær? Jeg ser også på 50/50 som en dårlig løsning, men barna kan jo besøke far selv om de skal legge seg hos deg.
HeltAnonym Skrevet 28. august 2012 #7 Skrevet 28. august 2012 Jeg tenker som så at når barna er så små, så er ikke 50/50 deling ideelt, spesielt om far egentlig ikke har tid til det. Jeg synes heller at dere skal ha det slik dere har det, og om barna ytrer ønske om 50/50 deling når de blir eldre, så kan de kanskje få prøve det en periode, og heller ta den avgjørelsen da om alle er fornøyd med den ordningen.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #8 Skrevet 28. august 2012 Hvis han ikke har tid til det, hvordan skal da mer samvær gå? Har han tid til det? #2 Jeg tror ikke far tar helt inn over seg at dersom det blir 50/50, så innebærer det også full deling av sykedager, planleggingsdager og slike ting. Nå er det jeg som ordner alt som skal ordnes, handler klær og sko, osv. Han vet rett og slett ikke hva som kreves og han skjønner ikke hvor mye hjelp han allerede har med ungene av familien sin og samboeren. Jeg mener han ikke har tid, han mener han har all verdens tid. Det blir jo bare ord mot ord. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå