Gå til innhold

Noen snille som kan svare. IPAD...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes den i flere størrelser eller kapasiteter som billig eller toppmodell?

Hvordan er internettet? Er det en månedlig kostnad uavhengig av ditt trådløse internett? Eller kan den gå på det trådløse nettet du har i huset?

Er det dyrt å eie etter innkjøp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes med ulik kapasitet. De billigste er de uten 3G nett. Skiller ca tusen kroner i pris. Den rimeligste med 3G koster ca 5000 og den med trådløst koster ca 4000.

Skal du ha med 3G så må du ha et simkort med abonnement.

iPad kan anbefales.

Skrevet

Hva koster det i måneden å ha den?

Uten 3G går da på eksterne nettverk man har tilgang til?

Skrevet

Den bruker bare det wifi nettet du har hjemme, og andre steder du måtte være hvor de har trådløst nettverk. Jeg tar med min på kafeer, il venner og familie, you name it. Etter at jeg fikk IPad bruker jeg nesten ikke den stasjonære dataen i huset lenger, det er så lettvint og greit. Bruker den til musikk, filmer, spill, Mail og nettsurfing.

Skrevet

Uten 3G kan du kun bruke trådløst nett. Det vil si at du ikke kan bruke den på bussen osv.

Det er mange ulike 3G-abonnementer så det må du sjekke ut med leverandørene.

Har mitt abonnement via jobben så aner ikke hva det koster.

Skrevet

Lønner det seg å ha med eget simkort? Hva er prisene der?

Men den som er uten simkort er ingen avgift på utenom kjøpesummen?

Skrevet

Om du kjøper en uten 3G er det kun kjøpesummen, ingen mnd. avgifter.

Kjøper du med 3G vil det koste det abonnementet koster, det kan jo variere utifra hvilket abonnement du kjøper. Jeg vet ikke om man kan kjøpe iPad med binding, men om du kan det kommer jo da det i tillegg.

Det lønner seg jo ikke med 3G, fordi det er en utgift du slipper uten 3G, men om du skal bruker den en plass uten wifi må du jo ha det.

Om jeg kjøper nettbrett en gang vil jeg nok ha 3G.

Skrevet

Jeg kjøpte iPad 2 uten 3G, fant ut at det lønner seg. Den koster 3000.

Jeg bruker den stort sett bare hjemme eller andre steder hvor det er trådløst nett. Er jeg et sted uten nett og trenger nett så bruker jeg iPhonen min.

Kan også dele nettverket fra telefonen (så lenge mobiloperatøren støtter delt nettverk), slik at iPaden kan hente nett fra telefonen.

Skal du ha eget nett til 3G iPad så må du kjøpe abbonement, og det koster vel kjapt et par hundre i måneden eller mer om du skal ha ubegrenset databruk.

Skrevet

Jeg kjøpte meg Ipad for en tid tilbake. Jeg valgte Ipad 3 uten 3G (med WiFi) siden jeg stort sett bruker den hjemme eller andre steder hvor det er trådløst nett.

Hvor stor kapasitet du trenger er jo avhengig av hva du skal bruke Ipaden til. Du kan velge mellom 16, 32 og 64 GB. Om du primært skal bruke den til nettsurfing, holder det med 16 GB. Den er jo også selvfølgelig billigst. Og Ipad 2 er billigere enn Ipad 3. Den største forskjellen jeg har funnet på de to, er kameraet som tar mye bedre bilder på Ipad 3. Sikkert andre forskjeller også.

Tips: Hvis du velger med 3G og du har et fastprisabonnement på datatrafikk på din telefon, kan det lønne seg for deg å få tak i et tvilling-simkort, så slipper du en ekstra avgift for 3G i måneden. Du kan også kjøpe Ipad 3 med 4G-nett. De fleste steder i Norge finnes ikke dette tilgjengelig, så ser ikke helt behovet for å skaffe seg det - enda! :-)

Bestiller du Ipad fra Applestore, så kan du få gravert inn navnet ditt gratis. :-) Anbefaler deg også å kjøpe et sånt magnet-lokk til. Dette gjør at Ipaden automatisk går i dvale når du lukker dette, og sparer strøm!

Skrevet

Tusen Takk for mange svar!

Det jeg ønsker å bruke min til er først og fremst bildesorterin, surfing og kanskje se en film av og til.

Hvilken anbefaler dere?

Skrevet

Du kan kjøpe idag uten 3g, dvs at den kun kan brukes der det er trådløst nettverk og koster deg ingenting utenom kjøpesummen. Jeg har noe som heter delt nettverk på iphonen min, bruker den som modem så kan jeg være på nett med ipaden hvorsom helst. Kjøper du med 3g så kan du bruke det abonomentet du vil selv, dvs du kan ha kontantkort eller ett dyrt abonoment om du vil det.. Ipad får du ikke kjøpt med binding. For den nye ipaden koster vell 16gb wifi 3790 eller noe sånt, det er den billigste versjonen. Ipad kommer kun i en str. 2er vell 9,7" om jeg ikke tar feil...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...