Gå til innhold

"Billige" goretex-ish sko finnes det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke råd til å kjøpe sko til 600 kr til min jente, men ønsker noe som holder vannet ute(vi har dock boots men ønsker noe i tillegg som er litt lettere å gå med). I fjor kjøpte vi sko fra Sparkjøp(sumo tex) som kostet 300. Men de lakk som en sil. Selvom jeg impregnerte om og om igjen.

Nå har jeg sett økonomi sko har fått inn noen sko som heter Skoovytex, og de virker(det mitt utrente øye kan se) like gode som goretex. Men det har jeg jo brent meg på før. Erfaringer noen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med de Friends vinterskoene de har på tilbud på OBS nå???

Har hørt mange si at de er gode.. litt glatte visstnok, men varme og gode..

Skrevet

Med tre barn så har jeg vært nødt til å finne rimeligere ting av det dyre som trengs nytt ofte.

Reima har blitt byttet ut med Kax fra KappAhl.

Og Viking har blitt byttet ut med Friends fra Obs. Men sistenevnte er for første gang iår, så har ikke fått testet de enda.

Skrevet

De som selges på Obs! er vanntette, vi hadde dem et år.

Ulempen med dem er at de ikke puster noe godt, så særlig eldste sønnen min svette så i dem at han ble våt av svette innenfra. Men han har veldig varme ben da, kan ikke ha sherrox heller uten å bli blaut av svette inni.

Jeg synes også slitestyrken var dårlig, etter et par måneders bruk så det ut som skoene var brukt av mist tre barn, utrolig slitne. Men nå snakker vi om aktive gutter her.

Kan godt hende de fungerer mye bedre på en roligere jente som ikke svetter på bena ;)

Vi har valgt å betale for kvalitet, så slipper vi kjøpe nye etter 2-3 mnd bruk, men de holder hele sesongen. Bruker stort sett Viking eller Ecco til guttene.

Jeg kjøper nesten alltid på Skoringen, der har de ta to og betal for en utpå høsten (mener det pleier å være i oktober), da får du to par sko til halve prisen.

Eller har vi hatt vinterskoene til Euorsko til småjentene, de har vært gode, tror de heter Pony.

Skrevet

Jeg kjøpte noen sko fra friends hos Obs! en gang for å ha som reserve sko, men var veldig fornøyd med dem, så i år bli det et par til. Men denne gangen regnes de ikke som reserve sko! :) Denne uken tror jeg det er barnas uke hos Obs! så da kan du jo se om det er noen gode tilbud.

Ellers så pleier Eurosko (?) å ha 2 for 1 nå første halvdel av september på barnesko.

Skrevet

Har friends høst modell?? Jeg tenkte mer på sko å bruke nå utover, før det blir kaldt?

Leste at Rådis skulle være veldig bra? Takk for tips forresten :)

Skrevet

Dytter litt jeg.. :)

Skrevet
Har friends høst modell?? Jeg tenkte mer på sko å bruke nå utover, før det blir kaldt? Leste at Rådis skulle være veldig bra? Takk for tips forresten :)

Følg med på xxl. De pleier å ha Viking på tilbud i løpet av høsten. Mener jeg betalte 399 for skikkelig gode Viking høstsko i fjor høst, og de ser fremdeles ikke brukt ut utenpå. Slike GoreTex som går litt oppover ankelen.

Skrevet

Hvorfor ikke spare litt? Hvis du sparer 200,- i august, september og oktober så har du 600,- til gode sko... Hvis du sparer 300,- hver mnd har du enda mer å rutte med.

Jeg har 3 barn som trenger klær og sko til høsten/vinteren og jeg vet hvert år at denne utgiften kommer og derfor sparer jeg.

Om du bare klarer å spare 100,- en mnd så har du likevel 100,- ekstra den måneden du må ut å handle.

Skrevet

enig med siste. Rådis og Friends er billig for en grunn. Dette er en del av å velge å ha barn i barnehagen, da må man betale for arbeidsklær. Tipper du ikke ville vært ute en halv dag i dårlige sko som "ser" bra ut. Disse billigutgavene holder kanskje vannet ute, men materialene er ikke forsket frem, og de puster dårlig og slites fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...