3 blå Skrevet 28. august 2012 #1 Skrevet 28. august 2012 Jeg er 39+1 i dag og har totalt gått opp 16 kg. De siste 6 ukene har vekta stått mer eller mindre i ro, er det vanlig? Har ikke tenkt over det før i dag når jeg gikk på vekta. Bittelillebror tar vel det han trenger, vil jeg tro. Han er jo estimert til å være 4,5 kg ved termin.
stinesg89 Skrevet 28. august 2012 #2 Skrevet 28. august 2012 Er i uke 29 +3 og har gått opp 10kg.. Noe jeg syns er mye med tanke på utgangspunktet så d hadde vært fint å stått stille en stund kjenner jeg
Fighter`n Skrevet 28. august 2012 #3 Skrevet 28. august 2012 Samme her!!! I 1.trimester lajeg på meg 10 kg,og i 2.trimester 4. La på meg 1 kg nå i 3.trimester,men det kommer av og på for hver uke..... Hmmmm,trodde man skulle øke mest nå på slutten,jeg.Jaja,+14 kg er nok for min del Er 39+2 i dag!
Gjest Neriad Skrevet 28. august 2012 #4 Skrevet 28. august 2012 Akkurat samme som deg, jeg! Har nå lagt på meg de 16 kilo jeg så for meg kom til å komme ( +12 på førstemann, + 14 kilo på andremann, hm... da blir det 16 kilo denne gangen). Siden starten av august har jeg lagt på meg bare litt over 1 kilo, men det er inkludert hevelser og vann i kroppen som nå plutselig har dukket opp. Fikk estimert vekten på babyen til 3,8-3,9 kilo i går, så den ender nok opp på litt over 4 til vi er ferdige. Skal nok gå bra, storebror var likedan. Barnet følger sin egen vekstkurve helt perfekt, så jeg er ganske sikker på at den har det bra. Det bare krever såpass mye energi å være høygravid og tung at jeg ikke rekker å spise nok til å legge på meg selv på slutten, tror jeg. Ikke orker jeg så store porsjoner mat heller, får kynnere av det. Tar kosttilskudd, tran og jern nå igjen på slutten.
Namnam:D Skrevet 28. august 2012 #5 Skrevet 28. august 2012 Samme gjelder meg. Har stått stille på vekta i drøyt 1 mnd nå. Kan ikke huske det var slik med de to første barna mine. Gått opp 10 kg totalt. Ble litt bekymra, men ble fortalt at lillemann i magen tar det han trenger. Alt annet ved sv.skapet er jo normalt, så jeg skulle visst slutte å bekymre meg. Så da håper jeg det stemmer, spent på legetimen på torsdag, og om alt fortsatt er som det skal!
Jente+Oktoberbarn Skrevet 28. august 2012 #6 Skrevet 28. august 2012 Samme her Er 33+2 og la på meg 8 kilo frem til uke 29, men har ikke lagt på meg noe de siste 4 ukene. Antar at det kommer noen kilo til nå mot slutten
3 blå Skrevet 28. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 28. august 2012 Ser ut som det er ganske normalt da Jeg skal til jordmor i dag, så kan jo ta det opp med henne også. Men synes egentlig 16 kg opp er nok, det skal jo av snart også
Lisse_01 Skrevet 28. august 2012 #8 Skrevet 28. august 2012 Står veldig stille her. Er i uke 36 og har lagt på meg 7,2 kg
Solskinnsbolle Skrevet 28. august 2012 #9 Skrevet 28. august 2012 Jeg fortsetter å legge på meg! Er i uke 35 og det virker som om jeg legger på meg 1 kg per uke og har nå lagt på meg hele 17 kg!! Herregud, hvor skal dette ende, det er jo hele 5 uker igjen... Har ganske mye hevelser i kroppen og har slutta å trene nå som jeg er så svær, så det kan jo være det...
*oktobergutt 12* Skrevet 28. august 2012 #10 Skrevet 28. august 2012 Godt å høre det er flere som står stille her. Jeg har også lagt på meg ca 10 kg totalt (er nå i uke 33+2). Sist jeg var hos jordmor fikk jeg beskjed om å "spise godt" siden jeg ikke hadde lagt på meg noe mer siden sist gang jeg var der. SF mål lå på 30 i uke 30 og hadde gått opp til 31 i uke 32. Hun mente da den burde ligge på 32 cm og jeg må derfor inn til ny kontroll denne uken... syntes nå magen er "stor nok" jeg da... ligger jo godt over "streken". Vel vel.. jeg har nå "spist godt" denne uken.. så får vi se
anonym91 Skrevet 28. august 2012 #11 Skrevet 28. august 2012 har laggt på meg ca 11 kg. og det meste var den første tiden. etter uke 30 har eg max laggt på meg 2 kg. er uke 37 nå. men her kom magen tiligt og. har ikkje vokst noe serlig de siste mnd
Anina Skrevet 28. august 2012 #12 Skrevet 28. august 2012 Nå har ikke jeg lagt på meg noe særlig i dette svangerskapet (heldigvis) men siste to ukene har vært uten endring her og. Er 38+2 i dag, og mini i magen er estimert til 4,5 kg ved fødsel. Merker at magen vokser fort nå, så han har det nok godt, så da er det helt greit at min vekt står stille:-)
elisabeth84 Skrevet 28. august 2012 #13 Skrevet 28. august 2012 Er 37+3 idag, har lagt på meg ca 13 kg i løpet av svangerskapet, men siste måneden har jeg vel bare lagt på meg i underkant av en kg. Ifølge alle mål osv legger jo han i magen på seg som bare det så da er jeg veldig fornøyd I mitt hode betyr det nesten at jeg har gått litt ned i vekt de siste ukene (men det er nok kanskje mest i mitt hode)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå