Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert på dette..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor sa til meg her i kveld:

- "Barna dine har jo aldri hørt etter deg, de har jo aldri respektert deg"..

Ble veldig lei meg, klarer ikke å glemme den kommentaren:( Er ikke enig med henne, har riktignok en i trassalderen som ikke hører etter alltid men ellers hører de jo etter hva jeg sier.. får bare skryt fra barnehage og skole. Dette kom frem i en samtale om barneoppdragelse som ble litt opphetet. Vi har ellers alltid hatt et godt forhold så derfor gjorde det ekstra vondt å få en sånn kommentar.

Jeg er en ganske rolig person, ikke den som kjefter på barna i ett kjør..så spør hun meg; er du alltid så rolig eller er du av den typen som kjefter masse når ingen ser det..?

Har helt vondt i magen jeg nå:( Overreagerer jeg eller?

Har ikke lyst å gå dit på lenge kjenner jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff.. Sender deg en kjempe klem jeg.

Det er så sårende å få slikt slengt i tryne.

å totalt respektløst fra hennes side. Rett og slett slemt synes jeg.

Jeg tror du skal føle på deg selv og jeg tror nok du gjør en god nok jobb i massevis, å spesielt når du får masse skryt fra skole og barnehage.

Det er INGEN barn som ALLTID hører etter, å det skal de ikke gjøre heller. De er jo tross alt barn..

En klem til

Skrevet

Skjønner godt at du reagerer på dette - det er jo respektløst av henne å si noe sånt! Kan ikke bare plumpe ut med alt mulig bare fordi hun er svigermor.

Kanskje en ide å ta det opp med henne en gang som situasjonen er en annen, hvor dere ikke har hatt en opphetet diskusjon på forhånd...? Dersom hun har et minimum av antenner, så bør hun forstå at sånt sier man bare ikke.

Skrevet

Du får minne deg selv på at trass er sunt (for ungen), det gjør barna selvstendige og da lærer de å sette grenser. Hvis barna dine adlød deg hele tiden ville de kanskje vært underkuet og uten egen vilje, det er naturlig å ikke alltid høre etter.

Skjønner at det er sårende. Men du får bare stålsette deg. Dersom du selv er fornøyd med forholdet til barna dine, så er jo bare svigermors kommentar en vits. Av en eller annen grunn følte svigermor seg så klemt inne i et hjørne at hun måtte slå under beltestedet. Hun har tydeligvis litt problemer med å beherske seg, så kanskje den kommentaren har litt rot i hennes eget temperament?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...