Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 Jeg er gravid i uke 33 og har en veldig rolig baby i magen. Morkaken ligger på framvegg og jeg har derfor ikke kjent tydelige spark, men mer dumpe bevegelser. Jeg kjenner liv hver dag, men syns ikke det er "nok", det kan gå mange timer mellom hver gang og da bare små dult. Det hører til sjeldenheten at babyen sparker så jeg ser magen bevege på seg f.eks. Pga omstendigheter før denne graviditeten er jeg nok ekstra engstelig og påpasselig denne gangen (det er min femte graviditet, men bare tredje levende barn) så jeg lurer på om det er noen andre som har erfaring med rolige barn i magen? Jeg blir svært godt fulgt opp og var på UL for en uke siden hvor alt var fint - men engstelsen slipper ikke for det... Fødeklinikken er to timer unna, så det er ikke bare å svippe innom for en ul heller, i tillegg vil jeg ikke fremstå som hysterisk. Så om det er noen som har opplevd noe lignende setter jeg pris på å høre fra dere
verdens heldigste mamma Skrevet 28. august 2012 #2 Skrevet 28. august 2012 Jeg forstår bekymringen din, men husk at det du skal passe på er om det plutselig blir mye mindre liv enn det har vært før, ikke at det er jevnt lite. Det er utrolig stor forskjell på hvor aktive de er i magen (venter nummer tre nå og har hatt to 24-timers bajaser og en fredelig tass i magen). Det er selvsagt lettere å merke endringer når det normalt er bevegelser neste hele døgnet, men så lenge den lille jevnlig gir livstegn trenger du ikke bekymre deg når kontrollene viser at alt er i orden. Lykke til!
mummimamma27 Skrevet 28. august 2012 #3 Skrevet 28. august 2012 Jeg hadde mye fostervann og noen ganger gikk det 2-3 dager uten at jeg kjente liv. Jeg kjøpte dopler slik at jeg kunne høre hjertelyden hjemme. Det beroliget meg. Pga mye vann kjente jeg aldri mer enn små dult, selv på overtid. Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå