Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 Jeg og samboeren min har et barn på to år som har hans etternavn. Vi gjorde det slik for jeg tenkte jo at vi kom til å bli gift om ikke lenge, men han vil jo ikke ha snakk om det en gang nå plutselig.. Barn nr to melder snart sin ankomst, og nå vil jeg at begge skal ha mitt etternavn som mellomnavn. Jeg er ikke interessert i at de kun skal ha hans etternavn når han ikke vil gifte seg. Angrer meg på jeg ikke tok mitt etternavn også på førstemann fra starten av.. Hva hadde dere gjort? Synes dette er en utrolig kjedelig situasjon, og føler meg egentlig som en idiot.. Litt redd for hva folk kommer til å tenke også...
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #2 Skrevet 27. august 2012 Bare å bytte det. Ikke sikkert noen vil legge merke til det engang.
Gjest peacock Skrevet 27. august 2012 #3 Skrevet 27. august 2012 Bytt! Om dere går fra hverandre blir det nok ikke like lett å få aksept tenker jeg. Så kan dere hellere bytte til hans etternavn om dere gifter dere etterhvert :-)
<3 2G <3 Skrevet 27. august 2012 #4 Skrevet 27. august 2012 Er ikkeno stress å legge inn navnet ditt som mellomnamn om det er det du vil. Bare å fyll ut papirene og send inn det.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #5 Skrevet 28. august 2012 Jeg skal finne skjemaet før han kommer hjem fra jobb i dag. Mulig dette er råttent gjort, men jeg er litt bitter, ja - føler meg lurt rett og slett:/ HI
2 hjertegull :) Skrevet 28. august 2012 #6 Skrevet 28. august 2012 Her hadde eldste bare mitt etternavn helt til nummer to nå kom. Da la vi inn hans etternavn som mellomnavn på begge. Så det går helt fint å gjøre det slik Fyll ut og be han signere!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #7 Skrevet 28. august 2012 Mellomnavn er ikke etternavn. Dette er helt bagatellmessig endring og ikke noe dramatikk i. Mellomnavnet har knapt noen formell funksjon, historisk brukte man det til å oppkalle etter gudforeldre og lignende.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. august 2012 #8 Skrevet 28. august 2012 Jeg skal finne skjemaet før han kommer hjem fra jobb i dag. Mulig dette er råttent gjort, men jeg er litt bitter, ja - føler meg lurt rett og slett:/ HI Men dette kan du vel ikke gjøre alene? Regner med begge foreldrene må være enige i navnet?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #9 Skrevet 28. august 2012 samma situasjon her... jenta mi har kun pappas etternavn... Hun kom litt "brått på", og fikk kun hans navn. Begge to har skjeldne etternavn, og mitt i tillegg er vanskelig å stave. Derfor valgte vi bare hans, jeg tenkte jo også at vi kom til å bli gift så jeg også skulle hete det. Nå har barn nr 2 kommet, en gutt. han er 4 mnd og vi har enda ikke semdt inn navenepapirene. Det er vanskelig, for med to såpass langa navn så er det bare tull å bruke begge. Da vil jo mellomnavnet bare bli en bokstav med punktum bak uansett. Så nå har jeg sagt til gubben at ungen kan ha HANS navn som mellomnavn! Hvorfor skal JEG være den som heter noe annet enn resten av familien liksom? Hvis deter så "uviktig" så kan vel ungene ha mitt etternavn da... redd det ender med at ungene har forskjellig etternavn og DET er jo bare rart!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #10 Skrevet 28. august 2012 Hvorfor skal JEG være den som heter noe annet enn resten av familien liksom? Så hvorfor bytter ikke du også til din manns navn slik tradisjonen er? Hvis dette er et problem for deg?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #11 Skrevet 28. august 2012 Du er gift med Marius Aspelin, og blir da fru Marius Aspelin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå