Gå til innhold

Feire bursdag, invitere unger hjem osv..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan praktisere det? Datteren min som fyller fire år om noen mnd ( ja, jeg tenker tidlig på det hehe) går i en basebarnehage med ca 75 unger på. Må jeg invitere alle ungene på basen hennes da? Vil jo såklart ikke utelukke noen:) Og er det vanlig at de voksne følger barna i bursdag og er sammen med dem hele bursdagen? Sånn at man lager kaffe/kake til foreldrene og da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker å invitere alle jentene på avdelingen hennes, blir vel ca 10 stk totalt. Har inntrykk av at det er greit å kjønnsdele sånn, eller evt å bare be jenter født i 08 eller 09 f.eks. Regner med at barna er der alene når de er 4 år, de fleste ihvertfall?

Gjest Filifjonka
Skrevet

Det er vanlig å utelukke noen, man inviterer ikke 75 unger. Du kan redusere ved å f.eks velge kun jenter på samme alder. Nå vet jeg ikke hvordan basebarnehager fungerer, men er de inndelt i grupper av noe slag, kan du jo velge jenter på samme alder fra samme gruppe.

Det jeg synes er viktig er at man sørger for at det ikke blir slik at man inviterer de fleste og utelater de få. For eksempel å invitere 10 av 12.

Her hvor jeg bor har det vært vanlig at foreldrene har fulgt barna i bursdager fram til 5-6 årsalderen. Foreldrene har fått tilbud om kaffe, men har ellers måttet nøye seg med rester etter barna. De voksne har hjulpet sitt eget barn ved maten, og blir det pølser til overs får de tilbud om en. Når ungene har spist kake og løper for å leke får de voksne kaffe og tilbud om resten av kakene.

Jeg har alltid syntes at det er en hyggelig tradisjon, dette at de voksne er med. Det sveiser foreldregruppa sammen og gjør at vi kjenner hverandre litt bedre.

Skrevet

Hos oss er det vanlig at foreldrene er med, men nå som de er fem er det færre og færre. Da sitter gjerne foreldrene i sofakroken og skravlerens barna spiser og leker.

Hivlke "regler" som finnes for hvem som skal inviteres varierer jo fra sted til sted. Vi har gjerne gjort en avtale påmforeldremøter etc.

Skrevet

Ja, de er inndelt i grupper.. Aner ikke hvor mange barn det er på datteren min sin gruppe! 10-15 stk kanskje. Ser bare at foreldre flest legger ut invitasjoner til alle barna i gruppa når de inviterer til bursdag, både gutter og jenter. Skal naturligvis ikke invitere hele barnehagen :P Hadde blitt hyggelig å bli bedre kjent med foreldrene da!

Gjest Filifjonka
Skrevet

Da spør du de ansatte om du kan få en navneliste over barna på gruppa. Så skriver du i invitasjonene at du håper (en av) foreldrene har tid til en kopp kaffe og en prat mens barna koser seg i selskap. :-)

Skrevet

Vi har barna i en barnehage med avdelinger og har bedt alle barna fra samme årskull + noen naboer. Barna i gruppa leker sammen uavhengig av om de er jenter eller gutter, men mest de på samme alder, så derfor har det vært naturlig for oss.

Her var alle foreldrene med i 4årsbursdagen og ingen var med i 5årsdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...