Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 Forslag til hva jeg kan lage? Gjerne mat av noe slag eller en sunn dessert.
Steget Skrevet 27. august 2012 #4 Skrevet 27. august 2012 Enig! lagde det da vesla ble 2, var veldig populært. hadde jordbær,melon,druer,kiwi og blåbærpå spyd.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #5 Skrevet 27. august 2012 Tredde dere bare frukten på en trepinne da? Hvordan funker det for de minste barna? HI
Hybelkanina Skrevet 27. august 2012 #6 Skrevet 27. august 2012 Bruk grillspyd i tre, og klipp av den spisse enden.
Steget Skrevet 27. august 2012 #7 Skrevet 27. august 2012 Jeg regner med at de minste fikk litt hjelp til å ta frukten av spydet. men datteren min på to klarte det fint selv. Jeg delte opp i passe store biter og tredde på, ja. Laget sent på kvelden og pakket de godt inn over natta.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #8 Skrevet 27. august 2012 jeg bare lurer, hvorfor må det være noe sunt hele tiden. Det er jo bursdag, det er jo en dag man ikke trenger å være veldig sunn. Hvis det er noe kake eller is av noe slag så gjør jo ikke det noe egentlig når man har bursdag 1 gang i året...
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #9 Skrevet 27. august 2012 Jeg lagde lasagne i langpanne + bringebær og hjemmelaget vaniljesaus til dessert da gutten ble 2 år. Må sies at jeg hadde permisjon på denne tiden da, for det tok litt tid å lage!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #10 Skrevet 27. august 2012 jeg bare lurer, hvorfor må det være noe sunt hele tiden. Det er jo bursdag, det er jo en dag man ikke trenger å være veldig sunn. Hvis det er noe kake eller is av noe slag så gjør jo ikke det noe egentlig når man har bursdag 1 gang i året... Men det kan jo være at det er flere enn ett barn i barnehagen, og da blir det flere enn 1 bursdag i året............
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #11 Skrevet 27. august 2012 jeg bare lurer, hvorfor må det være noe sunt hele tiden. Det er jo bursdag, det er jo en dag man ikke trenger å være veldig sunn. Hvis det er noe kake eller is av noe slag så gjør jo ikke det noe egentlig når man har bursdag 1 gang i året... Jeg er litt enig, men hvis man skal spise kake hver gang en på avdelinga fyller år så blir jo det en del kake da. Men må innrømme jeg ble litt skuffa når jeg ikke kunne bake sjokoladekake til barnet mitt. Barnehagen er ikke sukkerfri, men oppfordrer til å velge sunne alternativer. Da jeg gikk i barnehagen spiste vi alltid kake el når det var bursdager. Jeg er ikke overvektig i dag, og hadde jeg vært det hadde det nok ikke skyldtes det ene kakestykke i ny og ne. Men alt skal jo være så sunt nå, og barna skal være så aktive osv. HI
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #12 Skrevet 27. august 2012 jeg bare lurer, hvorfor må det være noe sunt hele tiden. Det er jo bursdag, det er jo en dag man ikke trenger å være veldig sunn. Hvis det er noe kake eller is av noe slag så gjør jo ikke det noe egentlig når man har bursdag 1 gang i året... Men det kan jo være at det er flere enn ett barn i barnehagen, og da blir det flere enn 1 bursdag i året............ På avdelingen her hos oss så er det 9 barn så om de får kake 9 ganger i året syns jeg ikke er så ille. Det er jo bare ett kakestykke, de fleste vil jo ikke spise så mye av det når de er 0-3 år uansett..
Steget Skrevet 27. august 2012 #13 Skrevet 27. august 2012 Jeg tok med frukt/bær fordi det er det jenta mi liker best! kake er hun ikke noe glad i,enda. i barnehagen kan vi ta med hva vi vil, men oppfordrer til gjerne noe annet enn kaker. vi har jo feiret bursdagen hjemme også,da var det kaker. og de koser seg ofte i barnehagen også, i tillegg til bursdag.høstfest,jul,sommerfest osv. så det blir nok av kaker uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå