Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 Jentungen har begynt med flutide og omtrent samtidig begynt å stamme/stotre noe veldig. Andre med samme erfaring? Eventuelt andre gode forklaringer på stammingen?
Tovelove Skrevet 15. september 2012 #2 Skrevet 15. september 2012 Hei! Jeg leser innlegget ditt med stor interesse Jeg har en gutt på 2 1/2 år som plutselig har begynt å stamme. Mye har skjedd i det lille livet hans i det siste; ble storebror til kolikkbaby for 1/2 år siden, og har måttet tåle mye babygråt, slitne foreldre og litt mindre oppmerksomhet enn han fikk da han var enebarn. Ellers har han i høst begynt på storebarnsavd i barnehagen han har gått i siden han var 1 1/2 år. Mye tårer og savner småbarnsavd (0-3 år) veldig. Fordi han er 2009-barn var han tvunget til å begynne på "stor-sida" uansett hvor mye vi ønsket at han skulle fortsette på småbarnsavd. Sluttet m bleier i sommer på rekord-tid, og i det hele tatt; blitt en stor liten guttetass. Uansett- han har begynt å stamme. Han har brukt servent + flutide i 1 år sammenhengende pga barneastma. Deretter pause i 2 mnd i sommer da han var så mye bedre. For 3uker siden fikk han en virusinfeksjon i luftveiene og etter samråd m barnelege gjennopptok vi servent + flutide behandlingen da han fikk voldsomme hosteanfall. for 1 uke siden begynte stammingen. Jeg har ALDRI koplet sammenhengen m medisineringen m stammingen, men leser innlegget ditt + etpar andre som har skrevet om det samme på andre foreldreforum, og blir kjempeskeptisk. Snakket m barnelegen igår om dette, men hun mente det overhodet ikke har noen sammenheng. Vi har allikvel valgt å slutte med medisineringen en periode for å se om dette har noen effekt på stammingen. Hva er din erfaring anonym???
Pengetreet Skrevet 15. september 2012 #3 Skrevet 15. september 2012 Jenta mi har stått fast på flutide i 3 år og har aldri stammet. Ville nok sett etter andre sammenheng i første omgang. Dessuten, dersom barnet får flutide for å forhindre luftveisinfeksjoner eller astma, så vil jeg fraråde å slutte med medisin uten å ha rådført med lege først.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 15. september 2012 #4 Skrevet 15. september 2012 Du bør ikke slutte med å gi medisin uten å snakke med legen først. Jeg har selv astma og det er ikke kjekt å gå uten medisin hvis man trenger det..
Gjest April barn <3 Skrevet 15. september 2012 #5 Skrevet 15. september 2012 Gutten vår har gått på flutide i snart fire år (startet når han var ti mnd)og han har aldri stammet.
❤lille stjerne❤ Skrevet 15. september 2012 #6 Skrevet 15. september 2012 Jenta mi har stammet litt i perioder, så har det gått over igjen. Tror det kan være tilfeldig at de gjør det i blant. Men vi har også litt negative erfaringer med Flutide. Jenta mi fikk det det hun var 2 år og reagerte med å bli søvnløs, aggressiv og få mareritt. I samråd med legen prøvde vi on and off et par ganger, og det viste seg at det var Flutide som gjorde henne helt vill. Så hun måtte skifte til en annen medisin. Snakk med legen om det hvis du er usikker ang Flutide og bivirkninger!.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #7 Skrevet 15. september 2012 Anbefaler dere som har opplevd dette å melde det inn som bivirkninger. Det er nemlig ikke spesifisert som bivirkning hos preparatet. Det er derimot rapportert heshet og andre symptomer fra luftveiene, samt psykiske symptomer og adferdsendringer som muligens stamming kan komme under. http://www.felleskat...ithkline-559285 Dere har full mulighet til å rapportere inn bivirkninger selv.
blå2010+rosa2013 Skrevet 15. september 2012 #8 Skrevet 15. september 2012 Min sønn har gått på ventoline, flutide og singulair i 1 år og 4 mnd og han er ikke plaget med stamming. Men snakk med legen din om dine bekymringer og kutt ned på medisin i samråd med legen.
❤lille stjerne❤ Skrevet 15. september 2012 #9 Skrevet 15. september 2012 vi rapporterte inn jentas bivirkninger og har også vært i kontakt med en annen mamma som opplevde det samme hos sin datter. så tydelig at ikke alle barn tåler dette så godt.
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 15. september 2012 #10 Skrevet 15. september 2012 Min gutt har aldri stammet av flutide. Har heller aldri hørt om noen andre som har det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå