Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 Hvordan løste dere det med ammetid når dere begynte i jobb? Fikk dere en time fri av undervisningen eller tilstedeværelsestiden?
Mor di! Skrevet 27. august 2012 #2 Skrevet 27. august 2012 Nå hadde ikke jeg det, men tror der var slik at en ikke fikk mindre under isningstid, men måtte ta av fritimene/tilstedeværelsestiden. Men skal ikke si noe helt sikkert...
nawi Skrevet 27. august 2012 #3 Skrevet 27. august 2012 Hvordan løste dere det med ammetid når dere begynte i jobb? Fikk dere en time fri av undervisningen eller tilstedeværelsestiden? Du bestemmer selv når den/de timene skal være. Du har krav på inntil 2 timer pr dag frem til barnet er 3 år. (Jeg torde ikke be om mer etter 1,5 år). Jeg startet et time senere på jobb hver dag- dvs kunne ikke undervise 1. time. (fikk da ikke mer undervisning for å ta igjen den tapte undervisningstillingen). Hadde også en time på slutten av dagen som gikk av tilstedeværelsestiden. Men det er du som bestemmer når ammetiden skal være. ønsker du fri midt på dagen for å reise hjem for å amme, har du også krav pådet.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #4 Skrevet 27. august 2012 Hva med å bare innse at ammefri er en patetisk unnskyldning for å ha ekstra fri og at dette antagelig irriterer vettet av dine kollegaer? Et barn på den alderen Må ikke ammes, ammer du fortsatt når permisjonen er over (slik jeg også gjorde), så går det fint an å gi en skvett før jobb og en etter. Blir gal av folk som skal suge ut alt de bare kan av permisjonen sin og som ikke tar inn over seg at det faktisk går ut over kollegaene sine.
nawi Skrevet 27. august 2012 #5 Skrevet 27. august 2012 Hva med å bare innse at ammefri er en patetisk unnskyldning for å ha ekstra fri og at dette antagelig irriterer vettet av dine kollegaer? Et barn på den alderen Må ikke ammes, ammer du fortsatt når permisjonen er over (slik jeg også gjorde), så går det fint an å gi en skvett før jobb og en etter. Blir gal av folk som skal suge ut alt de bare kan av permisjonen sin og som ikke tar inn over seg at det faktisk går ut over kollegaene sine. Hva med folk som jobber redusert da? Går det ut over kollegaer også? Ser ikke helt forskjellen jeg da. Gikk ikke ut over mine kollegaer at jeg hadde ammepermisjon.
smiia Skrevet 27. august 2012 #6 Skrevet 27. august 2012 #3 Jeg nekter faktisk å slutte å amme mitt barn i en alder av 8 mnd, og heller gå over til mme, fordi regjeringen har bestemt at 12 uker skal holdes av til pappaen. Ikke mitt problem at politiske vedtak fører til at to arbeidsplasser må tilrettelegge isteden for en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå