MammaKos Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 Hvor kjøper dere ull-bodyer til den nyfødte??
Ønskebarn73 Skrevet 27. august 2012 #2 Skrevet 27. august 2012 Jeg kjøpte ulltøyet til lillebror hos Nøstebarn og Bånsull. Liker best ubehandlet ull, og han brukte det fra dag en, sammen med et deilig hjemmestrikket teppe av nøstebarngarn. Det koster litt, men er kjempelett å få solgt etterpå. Mitt babytøy i ull lå ute på Finn i en time før det ble solgt:)
*Kengumamma* Skrevet 27. august 2012 #3 Skrevet 27. august 2012 Vi bruker Nøstebarn. Gjerne ull/silke, i og med at det både er svalt om sommeren og varmt om vinteren. Kjøper alltid en størrelse større enn vi trenger, slik at det varer lenge. Bretter bare opp i starten og så er det så tøyelig at det "vokser" med barnet.
Nangiliama Skrevet 27. august 2012 #4 Skrevet 27. august 2012 Støtter de over her i at nøstebarn-ulla er kjempefin, meeeen... Min nyfødte sparte opp bæsjen sin til skikkelig store doser, og jeg slet skikkelig med å få bodyene rene til tross for alle triks med oksegallesåpe etc.. (Funker forsåvidt dårlig å henge de ut i sola på vinterstid i nordnorge;)) Og jeg fordrar ikke flekkete klær.. Til de minste foretrekker jeg derfor ull som tåler litt røffere vaskeprosedyrer.. Joha har noen kjempefine med sideknepping, som jeg likte veldig godt! Pluss for at det tåler maskinvask også
*Kengumamma* Skrevet 27. august 2012 #5 Skrevet 27. august 2012 Jeg vasker Nøstebarn i maskinen med den såpen og skyllemidlet de selger der. De anbefaler det ikke, men sier at mange gjør det med godt resultat. Vasker på 30 graders håndvaskeprogram.
Nangiliama Skrevet 27. august 2012 #6 Skrevet 27. august 2012 Jeg vasker Nøstebarn i maskinen med den såpen og skyllemidlet de selger der. De anbefaler det ikke, men sier at mange gjør det med godt resultat. Vasker på 30 graders håndvaskeprogram. Jeg prøvde også det, men med mislykket resultat :-S (til tross for at vi har miele-maskin med veldig skånsomt ullprogram..) Men dette er jo smak og behag! Jeg har endt opp med å ikke like å ha bodyer og strømpiser som må passes så pent på som nøstebarnulla, men sverger til pysjene deres - de blir ikke så flekkete om natta, så de slipper å vaskes så ofte;)
*Kengumamma* Skrevet 27. august 2012 #7 Skrevet 27. august 2012 Jeg vasker Nøstebarn i maskinen med den såpen og skyllemidlet de selger der. De anbefaler det ikke, men sier at mange gjør det med godt resultat. Vasker på 30 graders håndvaskeprogram. Jeg prøvde også det, men med mislykket resultat :-S (til tross for at vi har miele-maskin med veldig skånsomt ullprogram..) Men dette er jo smak og behag! Jeg har endt opp med å ikke like å ha bodyer og strømpiser som må passes så pent på som nøstebarnulla, men sverger til pysjene deres - de blir ikke så flekkete om natta, så de slipper å vaskes så ofte;) Ja, men du må ikke bruke ullprogram. Du må bruke håndvaskprogram på 30 grader. Vi har begge deler på vår maskin, og ullprogrammet er mye tøffere enn håndvaskprogrammet.
Nangiliama Skrevet 27. august 2012 #8 Skrevet 27. august 2012 Jeg vasker Nøstebarn i maskinen med den såpen og skyllemidlet de selger der. De anbefaler det ikke, men sier at mange gjør det med godt resultat. Vasker på 30 graders håndvaskeprogram. Jeg prøvde også det, men med mislykket resultat :-S (til tross for at vi har miele-maskin med veldig skånsomt ullprogram..) Men dette er jo smak og behag! Jeg har endt opp med å ikke like å ha bodyer og strømpiser som må passes så pent på som nøstebarnulla, men sverger til pysjene deres - de blir ikke så flekkete om natta, så de slipper å vaskes så ofte;) Ja, men du må ikke bruke ullprogram. Du må bruke håndvaskprogram på 30 grader. Vi har begge deler på vår maskin, og ullprogrammet er mye tøffere enn håndvaskprogrammet. Beklager å ha kuppet tråden til HI.. Men takk for tipset - tror jeg må fram med håndboka, for jeg ser ikke noe håndvaskeprogram på min maskin...
*Kengumamma* Skrevet 27. august 2012 #9 Skrevet 27. august 2012 Men jeg garanterer ikke at det funker på alle plaggene deres. Jeg har vasket bodyer, luer og siklesmekker på den måten bare.
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 27. august 2012 #10 Skrevet 27. august 2012 Nøstebarn og har en del Joha også =)
Vogndilla Skrevet 27. august 2012 #12 Skrevet 27. august 2012 Ull/silke fra joha og nøstebarn. Og dere som vasker med nøstebarnsåpe i maskin, det er ikke så lurt. Den såpen inneholder lanolin (sauefett) og det kan ødelegge maskinen deres!
camosilla Skrevet 28. august 2012 #13 Skrevet 28. august 2012 Janus har da også fin ull, de fleste butikker med barneklær har ull:)
Squirrel79 Skrevet 28. august 2012 #14 Skrevet 28. august 2012 Vi har en salig blanding av Joha, Devold (stillongs), Janus og Reflex. De beste av de er vel egentlig Janus og Devold. Jeg er veldig glad i denne serien: https://www.flust.no/klaer-og-sko/baby/ulltoey/devold-active-baby-body/ De er slitesterke og myke, og så kan de vaskes i maskin på 40 grader.
Mango86 Skrevet 28. august 2012 #16 Skrevet 28. august 2012 Jeg har kjøpt noen ullbodyer fra Name It. 100% merinoull står det. Har kjøpt bl.a denne: http://no.nameit.com/name-it/heavy-tops/NEWBORNWOOLLSBODY/13074905,no_NO,pd.html?dwvar_13074905_colorPattern=13074905_BONE&forceScope=
*Kengumamma* Skrevet 28. august 2012 #17 Skrevet 28. august 2012 Ull/silke fra joha og nøstebarn. Og dere som vasker med nøstebarnsåpe i maskin, det er ikke så lurt. Den såpen inneholder lanolin (sauefett) og det kan ødelegge maskinen deres! Ja, men det gjør tøymykner fra Milo også. Kjører maskinrens med jevne mellomrom, så jeg satser på at det går bra. Vasker uansett ikke ull hver uke, men jeg skal være litt obs på det. Takk takk
Ripsbæra Skrevet 5. oktober 2012 #18 Skrevet 5. oktober 2012 Vi bruker Nøstebarn. Gjerne ull/silke, i og med at det både er svalt om sommeren og varmt om vinteren. Kjøper alltid en størrelse større enn vi trenger, slik at det varer lenge. Bretter bare opp i starten og så er det så tøyelig at det "vokser" med barnet. Ser at Nøstebarn har bodier i str 56/62 som minste størrelse. Tenker at det er litt stort til nyfødt, men jeg kan kanskje satse på den str likevel? Ser at de har prematurbody i str 50 og 56, men mer kjedelige farger:p
Ønskebarn73 Skrevet 5. oktober 2012 #19 Skrevet 5. oktober 2012 Vi bruker Nøstebarn. Gjerne ull/silke, i og med at det både er svalt om sommeren og varmt om vinteren. Kjøper alltid en størrelse større enn vi trenger, slik at det varer lenge. Bretter bare opp i starten og så er det så tøyelig at det "vokser" med barnet. Ser at Nøstebarn har bodier i str 56/62 som minste størrelse. Tenker at det er litt stort til nyfødt, men jeg kan kanskje satse på den str likevel? Ser at de har prematurbody i str 50 og 56, men mer kjedelige farger:p Jeg hadde en body i str. 50 og to i 56/62 fra nøstebarn til lillebror. Han var 3000 g og 49 cm da han ble født. Gikk veldig fint det med en solid brett på armene:) Englebarn.no selger noen fine omslagsbodier i ull/silke fra cosilana (samme som bånsull) i str 50/56:)
Nordhagenjentene :) Skrevet 5. oktober 2012 #20 Skrevet 5. oktober 2012 smartkids.no sparkjop.no Name It begynner vel på 56 tror jeg Joha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå