Gå til innhold

Nettopp begynt i ny jobb og er syk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i jobben i ca 5 uker. Er syk nå. Tett og samtidig rennende nese, feber, verkene ører, skallebank, verker i hele kroppen.

Vært på jobb i dag, men måtte en god porsjon stålvilje til for å holde ut.

Jobber ved sentralbord/resepsjon + masse annet som krever et klart hode.

Følte meg ikke presentabel eller klar nok i hodet til å kunne sitte på jobben i dag, men ble pga et prosjekt jeg måtte avslutte.

Dersom jeg ikke blir bedre over natten, må jeg da til lege for å få sykemelding eller kan jeg bruke egenmelding nå? Mener å ha hørt at man må være i jobb i 2 mnd. før man kan bruke det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må ha sykmelding, er hvertfall sånn på vår jobb.

Skrevet

er det ikke bare 1 mnd?

Skrevet

Etter 4 uker har du rett på sykepenger men du har ikke rett til å bruke egenmelding før etter 2 mnd.

Skrevet

Jeg mener ikke å kuppe tråden din, men jeg har også et spørsmål:

Om jeg har vært i ulønnet permisjon og nå har begynt å jobbe, får ikke jeg sykepenger om jeg ikke har vært i jobb i 4 uker? Jeg har hatt full OS mens jeg gikk hjemme i ulønnet perm, men den teller ikke som arbeidsinntekt?

Har jeg ikke rett på sykepenger i det hele tatt, eller gjelder det bare for de 16 første arbeidsdagene fra arbeidsgiver men at etter det får man sykepenger fra nav? Eller? Aner ikke hvordan dette funker :(

Skrevet
Jeg mener ikke å kuppe tråden din, men jeg har også et spørsmål: Om jeg har vært i ulønnet permisjon og nå har begynt å jobbe, får ikke jeg sykepenger om jeg ikke har vært i jobb i 4 uker? Jeg har hatt full OS mens jeg gikk hjemme i ulønnet perm, men den teller ikke som arbeidsinntekt? Har jeg ikke rett på sykepenger i det hele tatt, eller gjelder det bare for de 16 første arbeidsdagene fra arbeidsgiver men at etter det får man sykepenger fra nav? Eller? Aner ikke hvordan dette funker :(
Du må jobbe 4 uker for ha rett på sykepenger og 8 uker for å kunne bruke egenmelding når du har vært i ulønnet permisjon. Os teller ikke som arbeid.
Skrevet

Til HI.

Du må ha sykemelding når du kun har jobbet 5 uker.

Skrevet

Takk for svar. Blir bare verre og verre så blir nok hjemme i morgen om ikke et mirakel skjer i natt.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...