Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 Har vært i jobben i ca 5 uker. Er syk nå. Tett og samtidig rennende nese, feber, verkene ører, skallebank, verker i hele kroppen. Vært på jobb i dag, men måtte en god porsjon stålvilje til for å holde ut. Jobber ved sentralbord/resepsjon + masse annet som krever et klart hode. Følte meg ikke presentabel eller klar nok i hodet til å kunne sitte på jobben i dag, men ble pga et prosjekt jeg måtte avslutte. Dersom jeg ikke blir bedre over natten, må jeg da til lege for å få sykemelding eller kan jeg bruke egenmelding nå? Mener å ha hørt at man må være i jobb i 2 mnd. før man kan bruke det.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. august 2012 #2 Skrevet 27. august 2012 Tror du må ha sykmelding, er hvertfall sånn på vår jobb.
snuppo Skrevet 27. august 2012 #4 Skrevet 27. august 2012 (endret) jeg tok feil... se på denne linken : http://www.helsenett.no/index.php?Itemid=100&id=2014&option=com_content&task=view Endret 27. august 2012 av snuppo
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #5 Skrevet 27. august 2012 Etter 4 uker har du rett på sykepenger men du har ikke rett til å bruke egenmelding før etter 2 mnd.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #6 Skrevet 27. august 2012 Jeg mener ikke å kuppe tråden din, men jeg har også et spørsmål: Om jeg har vært i ulønnet permisjon og nå har begynt å jobbe, får ikke jeg sykepenger om jeg ikke har vært i jobb i 4 uker? Jeg har hatt full OS mens jeg gikk hjemme i ulønnet perm, men den teller ikke som arbeidsinntekt? Har jeg ikke rett på sykepenger i det hele tatt, eller gjelder det bare for de 16 første arbeidsdagene fra arbeidsgiver men at etter det får man sykepenger fra nav? Eller? Aner ikke hvordan dette funker
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #7 Skrevet 27. august 2012 Jeg mener ikke å kuppe tråden din, men jeg har også et spørsmål: Om jeg har vært i ulønnet permisjon og nå har begynt å jobbe, får ikke jeg sykepenger om jeg ikke har vært i jobb i 4 uker? Jeg har hatt full OS mens jeg gikk hjemme i ulønnet perm, men den teller ikke som arbeidsinntekt? Har jeg ikke rett på sykepenger i det hele tatt, eller gjelder det bare for de 16 første arbeidsdagene fra arbeidsgiver men at etter det får man sykepenger fra nav? Eller? Aner ikke hvordan dette funker Du må jobbe 4 uker for ha rett på sykepenger og 8 uker for å kunne bruke egenmelding når du har vært i ulønnet permisjon. Os teller ikke som arbeid.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #8 Skrevet 27. august 2012 Til HI. Du må ha sykemelding når du kun har jobbet 5 uker.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #9 Skrevet 27. august 2012 Takk for svar. Blir bare verre og verre så blir nok hjemme i morgen om ikke et mirakel skjer i natt. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå