Gå til innhold

hyttetur 3 uker før termin..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vurderer å dra på hytta 3 uker før termin (med nummer 2.. førstemann kom 4 dager etter termin..)..

Det er ca 2 timer i bil til nærmeste fødeavdeling.. vet ikke om det er noen fødestue i nærheten (har prøvd å google men blir ikke klokere..)

Hadde dere reist?

Jeg har satt som betingelse at en person med førerkort å være helt edru og i stand til å kjøre bil om noe skulle skje..

Vet noen tilfeldigvis om en fødestue i nærheten av Trysil??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ville kanskje ringt og informert fødeavdelingen om at du var der, men to timers reisevei er jo ikke unormalt. Bare ta det med i beregningen og ikke vent for lenge, dersom riene skulle starte.

Skrevet

Er ingen nærmere enn Elverum sykehus. Bruker ikke mer en ca en time fra Trysil til Elverum, er ikke lektere enn 7 mil. :)

Skrevet

Har ikke fødeplass på Elverum i utgangspunktet da.. Bor i Oslo! :)

Og hytta er ca 45 minutter fra Trysil.. Så det blir i hvert fall 1 time og 45 min til Elverum sykehus!

Men dere hadde reist?

Skrevet

De som bor i Trysil føder i Elverum. Du trenger ikke fødeplass, det er bare Oslo som opererer med.

Det er mange som bor to timer unna en fødeavdelingen, uten at de flytter på hotell nærmere de siste ukene av den grunn.

Men om jeg hadde reist på hyttetur tre uker før termin? Nei, men så var ejg veldig sliten mot slutten.

Skrevet

Jeg var å hytta uken før termin med nr 2. Første kom på termindagen.

Men alle potensielle banevakter for eldste var der også, så vi hadde jo ett problem mindre. Forutsetningen var at min kjære var kjørbar hele tiden.

Ble ingen fødsel, men han kom 5 dager etterpå.

Jeg hadde glatt gjort det igjen for å komme meg bort litt.

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort d. Vi har hytte to timer fra en mindre fødestue, m bor egentlig i Trondheim. Jeg har ikke dratt på hytta så nært termin, spesielt ikke m nr to. D er noe m at iom at jeg bor 10min fra et av landets beste sykehus ville jg ikke tatt sjansen på å måtte kjøre to timer med rier, samt kommet på en fødestue uten akutthjelp, ev smertelindring etc. Man vet aldri hvordan fødselen blir. Og ja, d er mange som bor sånn, m hvis man faktisk hører til et større sykehus ville jeg ikke tatt sjansen på noe mindre. D er min mening da. :)

Skrevet

Hvis du tenker at du kunne sitte i bil med rier to timer og ikke trenger å føde på "ditt" sykehus, så hvorfor ikke? Sannsynligvis er ikke riene så sterke i starten, jeg kunne fint sittet i bil to timer med andre hvis jeg hadde reist nesten med det samme. Men jeg fornektet noen timer at jeg var i fødsel, da.. Sannsynligvis føder du jo heller ikke så lenge før termin.

Jeg hadde gjort det med nr en (men ingen i familien ville vært med meg..), men ikke nr to. Da var jeg knyttet til fødselsangstteamet og ville ikke ha født andre steder.

Skrevet

Jeg ville gjort det glatt! Du skal jo ikke leve som eremitt heller, selvom fødsel nærmer seg. Erfaring tilsier at mange går over tiden med førstemann. Så jeg tror ikke du skal tenke for mye på at du reiser på hytte 3 uker før termin. Men sørg for at fører er edru i tilfelle fødselen skulle sette i gang. Du trenger å kose deg og slappe av litt før barnet kommer. :)

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Men jeg var heeelt utslitt på slutten, så tanken på noe annet enn å være hjemme i nærheten av sofaen var uaktuelt :-P

Men jeg hadde ikke orket 2 timer i bil med rier hvis jeg kunne velge. Jeg synes de 10 minuttene jeg hadde var ille nok.

Skrevet

Hadde formen vært bra hadde jeg kunne vurdert det, men jeg har slitsomme svangerskap så for meg er det en lettelse å bo 10 min fra sykehuset - jeg orker nesten ikke tanken på hyttetur nå engang. *ler*

Om du reiser, og noe skulle skje: Vi er ekstremt fornøyde med føden på Elverum sykehus. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...