Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 Settingen er denne - en toåring og en liten baby. Far har vært utro og kastes ut hjemmefra. Han insisterer på 50 / 50 mens mor mener det er for tidlig. Hun er innstilt på det når barna blir større men mener også at barna bør holdes sammen slik at hun ikke ønsker å gi ham 50 & på toåringen heller før mistebarnet er større. Hva mener dere, og hva mener dere vil bli slutningen hvis han ønsker å kjøre saken videre? La meg legge til at mor ikke ønsker å straffe ham for utroskapen ved å nekte ham barna 50 %, fordi dette er en sak mellom de voksne og ikke barna, men at hun mener dette er det beste for barna.
marsve Skrevet 27. august 2012 #2 Skrevet 27. august 2012 Jeg er imot 50/50. Og de fleste mener vel at barn bør være en 6-7 år før noe sånt trer i kraft. Mener å ha lest at domstolene har gått bort i fra å dømme 50/50 også. Google det!
marsve Skrevet 27. august 2012 #3 Skrevet 27. august 2012 http://www.advokatenhjelperdeg.no/artikler/uenighet-om-bosted-og-samvar/ Står litt om det her!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #4 Skrevet 27. august 2012 Her kan du sikkert finne litt. http://www.barneombu...var/barn_og_sa/ Det er ikke anbefalt delt bosted for barn under 7 år. Og det er heller ikke anbefalt å splitte søsken. Så enten begge eller ingen. Ingen rett kan dømme delt bosted, for barnet må ha et fast bosted. Men retten kan dømme tett opptil delt bosted, selv om det omtrent aldri har skjedd i norsk rett for småbarn. Og ALDRI for babyer.
Eeniemeenie Skrevet 27. august 2012 #5 Skrevet 27. august 2012 Femti prosent løsning er en dårlig løsning for små barn. Hadde aldri vært aktuelt her i hus..
humlesurr Skrevet 27. august 2012 #6 Skrevet 27. august 2012 Ikke utsett barn for 50/50 deling. De trenger et hjem, en trygg base!!! Fatter ikke at voksne mennesker ikke ser galskapen i dette!! Ville far byttet hjem annen hver uke eller hver 14.dag? Ikke ødelegg mer for barna enn nødvendig!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #7 Skrevet 27. august 2012 Er imot 50/50. Sikkert fin løsning for foreldrene, men ikke for barna!
@nonym Skrevet 27. august 2012 #8 Skrevet 27. august 2012 Er så enig med de over her!! Her skal barnas beste komme først, og jeg har ingen tro på at det å flytte annenhver uke er til det beste. Har selv slektninger som gjør dette, og jeg har sett at det ikke er bra. Dette er vel relativt "nytt", det var vel ikke vanlig å fordele slik før i tiden, og jeg frykter at vi om noen år får forskning som viser at dette ikke var bra for barna.
C.L.H85 Skrevet 27. august 2012 #9 Skrevet 27. august 2012 Hadde ikke vært tema her heller med delt fordeling.... Hva med annenhver hver helg på 2 åringen + noen timer i uka? Har absolutt ingen peiling på slikt, men 50/50 kunne ikke jeg ha levd med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå