Gå til innhold

Når begynte barna deres å drikke brus?

Anbefalte innlegg

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Har en 3-åring som ved feiltakelse har smakt på brusen min et par ganger (har trodd at det var saft), og hun synes det smaker forferdelig. Så hun proklamerer høyt at hun ikke liker brus ;)

Men ser at flere av hennes jevnaldrende venninner drikker brus, til og med cola.

Så når begynte deres barn å like brus?

Og ja, spør av nysgjerrighet.. er ikke fanatiker noen av veiene ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fireåringen fikk et par glass Fanta for første gang i sommer. Han liker appelsinsaft bedre. We blame the kullsyre ;)

Skrevet

Eldste drakk brus da han vår 7 år. Mellomste på snart 6 år begynte å drikke litt sitronbrus i sommer, men i små mengder da hun ikke er kjempe glad i det.

Minste på 16 mnd drikker ikke brus.

Skrevet

er cola verre enn annen brus, HI?

Høres slik ut.

Nei, ungene mine liker ikke brus - men de har smakt det - 2 års alder tenker jeg.

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

er cola verre enn annen brus, HI?

Høres slik ut.

Nei, ungene mine liker ikke brus - men de har smakt det - 2 års alder tenker jeg.

Nei, cola er ikke verre enn annen brus. Bare synes selv at det er en litt annen type smak enn f.eks appelsin, sitron eller andre smaker barn er mer kjent med.

Skrevet

Eldste var 4, minste er nå 3 1/2 og liker ikke brus:)

Skrevet

Min på 3 1/2 liker ikke brus. Han sier "brus er for sterkt for meg, jeg må vente til jeg blir voksen"... he he...

Skrevet

Ca 8 mnd. Jeg introduserer de for alle mulige smaker, også brus- ikke lettbrus.

Nå er han et år og drikker brus i helgene.

Skrevet

Det er koffein i cola, som gjør at den er verre enn andre bruser. Dessuten tror jeg at colabruser er mye surere enn andre bruser, og gjør potensielt mer skade på tennene. Men rett meg hvis jeg tar feil.

ungen min er bare 7 mnd, og har naturligvis ikke smakt brus :-)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Gutten her fikk smake brus av onkelen sin kort tid etter han ble 1 år, må si jeg ble sint på svogeren min da, men guttungen spyttet det ut igjen, ville han ikke vite av gitt, han startet jo ikke med saft før han var ca 16 mnd heller, dette fordi han slev vil ha vann eller melk, latt han smake saft noen runder før, men han avviste det blankt. Man hører jo om de som startet fast med brus når de var 1 år, og andre igjen som ikke drikker det før de er rundt 6-8 års alderen, så det er nok opp til foreldrene, og om ungene liker det ;)

Selv følte jeg at det var alt for tidlig med brus når han var litt over 1 år. Synes det er greit å vente til han er ca 4 år..

Skrevet

Min snart fireåring er den eneste i bhgbursdager som ikke drikker brus. Han vil ha vann eller melk. Ikke fordi han ikke får lov- men han klarer ikke å drikke det, liker ikke kullsyre akkurat som faren..

Skrevet

Guttungen her har fått siden han var ca 1,5 år, men vi vanner den ut. Tar 3/4 kopp med vann, og fyller opp med brus :)

Skrevet

Mini her er 3,5 år, og liker ikke noe med kullsyre. Han har fått smake, men bare vrenger ansiktet når han skjønner hva det er. Det gjelder alt med kullsyre. Han er heller ikke spesielt glad i saft og andre søte drikker. Om han drikker noe annet enn vann/melk, så går det gjerne i eplejuice til frokost i helgen, og hjemmelaget ripssaft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...