Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 Hva er det vanlig å betale pr mnd til en hvit dagmamma som passer barn fulltid (ca 7.30-16.30)? Det er snakk om ettåringer som mottar kontantstøtte.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #2 Skrevet 27. august 2012 Hva i alle dager er en hvit dagmamma???? er ikke en dagmamma en dagmamma??
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #3 Skrevet 27. august 2012 Her har jeg hørt at summen er kontantstøtten+makspris barnehage ca. Tror det er hvit dagmamma:-)
L-8 Skrevet 27. august 2012 #4 Skrevet 27. august 2012 Kontantstøtte + makspris er vel vanlig uansett, men hvis hun er hvit må man kanskje legge til hennes skatt? Når hun er hvit kam hun jo trekke fra en slump på skatten for slitasje på bo o sånt, så hun får j inn litt ekstra der og, tror det er 950 per barn per mnd el noe sånt...
timiane Skrevet 27. august 2012 #5 Skrevet 27. august 2012 Jeg bare lurer... Hvor mye er kontantstøttet og hvor mye koster en barnehageplass? Høres ut som dagmamma er veldig dyrt.
Appelsindyret Skrevet 27. august 2012 #6 Skrevet 27. august 2012 fysj... kjente jeg ble flau nå! Håper du mener det å betale en dagmamma hvitt... ikke at du gjør forskjell på etnisitet og rase... vi er da alle mennesker, om ikke annet så er vel en dagmamma en dagmamma? :S
L-8 Skrevet 27. august 2012 #7 Skrevet 27. august 2012 Dagmamma ER dyrt, men man får jo kontantstøtte når man bruker dagmamma, og det ville man jo ikke fått om ungen gikk i bhg. Så reell utgif er jo bare makspris i bhg. Kontantstøtte er 5000 for opp til 18 mnd.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #8 Skrevet 27. august 2012 Selvfølgelig er det snakk om en dagmamma SOM JOBBER HVITT. Trodde alle skjønte det
Lettie Skrevet 27. august 2012 #9 Skrevet 27. august 2012 Dagmamma er jo ikke noe dyrere enn barnehage, da, for når man har barnehageplass får man ikke kontantstøtte. Kontantstøtta er med og betaler dagmammaen, så man må ut med det samme i mnd som en som har bhg-plass! Og merkelig at folk ikke skjønner at dette ikke handler om rase....
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #10 Skrevet 27. august 2012 Herregud...mye tjukke huer her inne! Og om man så ønsket en etnisk norsk dagmamma hva er problemet med det??
Håper(2sa+1gutt07+3sa) Skrevet 27. august 2012 #11 Skrevet 27. august 2012 Når jeg var dagmamma så hadde jeg 225 kr dagen per barn. Da måtte de ha med bleier og mat hvis de ikke skulle ha vanlig brødmat og frukt
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #12 Skrevet 27. august 2012 Hva i alle dager er en hvit dagmamma???? er ikke en dagmamma en dagmamma?? fysj... kjente jeg ble flau nå! Håper du mener det å betale en dagmamma hvitt... ikke at du gjør forskjell på etnisitet og rase... vi er da alle mennesker, om ikke annet så er vel en dagmamma en dagmamma? :S Ja, dere vet vel at man betaler en hvit dagmamma mye mer enn en svart??? De brune og gule betaler man litt sånn etter skjønn, men en hvit er altså mer verd enn en svart. Trodde det var ganske innlysende Eller har dere oppdaget at det er skattemessig det er snakk om her? Hvit dagmamma=betaler skatt. Svart dagmamma=betaler ikke skatt. *fnis*
Appelsindyret Skrevet 27. august 2012 #13 Skrevet 27. august 2012 Hva i alle dager er en hvit dagmamma???? er ikke en dagmamma en dagmamma?? fysj... kjente jeg ble flau nå! Håper du mener det å betale en dagmamma hvitt... ikke at du gjør forskjell på etnisitet og rase... vi er da alle mennesker, om ikke annet så er vel en dagmamma en dagmamma? :S Ja, dere vet vel at man betaler en hvit dagmamma mye mer enn en svart??? De brune og gule betaler man litt sånn etter skjønn, men en hvit er altså mer verd enn en svart. Trodde det var ganske innlysende Eller har dere oppdaget at det er skattemessig det er snakk om her? Hvit dagmamma=betaler skatt. Svart dagmamma=betaler ikke skatt. *fnis* hvis du leser innlegget mitt ser du at det er det jeg spør om i første setning...
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #14 Skrevet 27. august 2012 Hva i alle dager er en hvit dagmamma???? er ikke en dagmamma en dagmamma?? fysj... kjente jeg ble flau nå! Håper du mener det å betale en dagmamma hvitt... ikke at du gjør forskjell på etnisitet og rase... vi er da alle mennesker, om ikke annet så er vel en dagmamma en dagmamma? :S Ja, dere vet vel at man betaler en hvit dagmamma mye mer enn en svart??? De brune og gule betaler man litt sånn etter skjønn, men en hvit er altså mer verd enn en svart. Trodde det var ganske innlysende Eller har dere oppdaget at det er skattemessig det er snakk om her? Hvit dagmamma=betaler skatt. Svart dagmamma=betaler ikke skatt. *fnis* hvis du leser innlegget mitt ser du at det er det jeg spør om i første setning... Men spørsmålet er jo hvordan i all verden du klarte å linke dette til rase? Jeg trodde betegnelsen hvit og svart mtp skatt var så innarbeidet at innlegget til HI talte for seg selv. Ser du ikke at det var bittelitt komisk engang?
Tabitha Skrevet 27. august 2012 #15 Skrevet 27. august 2012 Det er kanskje noen som mener at begrepene svarte penger og hvite penger bør gå ut av bruk, på samme måte som "dverg" eller "sigøyner".... Men på den måten vil språket bli helt. eh... amputert. Beklager for det siste ordet der, kom ikke på noe annet!
Appelsindyret Skrevet 27. august 2012 #16 Skrevet 27. august 2012 Synes bare det var en rar måte å ordlegge seg på... Så ble jammen litt i tvil. Selv hadde jeg satt opp selve spørsmålet på en annen måte så det ikke kunne missforstås...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå