Gå til innhold

Meslinger ikke farlig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en storebror som holdt på å dø av meslinger da han var 2 år, dette var i slutten av 60 årene. Han overlevde, men med hjerneskade. Så til dere som påstår at meslinger ikke er farlig bør nok lese mer om sykdommen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en jente i klassen min på skolen hvor foreldrene var vaksinemotstandere.

Hun fikk meslinger høsten vi begynte i 9.klasse og nesten hele det skoleåret måtte hun tilbringe på sykehuset. Hun ble virkelig dødssyk, og fikk noen ettersykdommer også (var det en spesiell type hjernehinnebetennelse tro?) Var bare så vidt det gikk bra, dette var på 80-tallet.

Meslinger gir også 100% sikkert fosterskade, så om du ikke er vaksinert og blir smittet når du går gravid blir barnet ditt skadet.

Ikke en vaksine jeg ville turt å hoppe over ihvertfall...

Skrevet

Problemet er vel at siden mange er vaksinert har ikke mange av dagens foreldre sett hvordan sykdommen kan arte seg.

De har klokketro på at vi har kommet så langt i dag at legene kan fikse alt, og lever litt med troen på at "det skjer jo ikke meg".

Skrevet

Da kom jammen 6.klassingen min hjem fra skolen med et skjema jeg må skrive under på for at han skal få vaksine på skolen.

Så da blir det påfyll av MMR på sønnen min ihvertfall, så får andre velge som de vil.

Skrevet

Jeg har hatt meslinger, men slapp heldigvis ettersykdommer. Jeg er over 40 år.

For jeg måtte visstnok vise at jeg tålte egg før HS ville vaksinere meg, noe jeg ikke likte. Nektet å smake på egg. Så jeg var vel 1-2 år gammel da jeg hadde det.

Det er ingen enkel sykdom, slik det ser ut til at mange i dag tror. Hjernehinnebetennelse er en av mulige ettersykdommer. Så jeg var heldig.

Jeg har sett hvordan hjernehinnebetetennelse utarter seg, siden min søster hadde det i tenårene. Og det er ikke noe "bare-bare".

Skrevet
Da kom jammen 6.klassingen min hjem fra skolen med et skjema jeg må skrive under på for at han skal få vaksine på skolen. Så da blir det påfyll av MMR på sønnen min ihvertfall, så får andre velge som de vil.

Er du klar over at det ikke er påfyll, men en dose som skal dekke de som ikke ble beskyttet etter første dose, dvs ca 5-10%. Så for 90-95% av alle som tar dose nr 2 er den helt unødvendig. Vi vaksinerer ikke barna i skolealder, men de har fått grunnvaksinene. Boosterdosene klarer barna seg uten på samme måte som oss voksne.

Skrevet
Da kom jammen 6.klassingen min hjem fra skolen med et skjema jeg må skrive under på for at han skal få vaksine på skolen. Så da blir det påfyll av MMR på sønnen min ihvertfall, så får andre velge som de vil.
Er du klar over at det ikke er påfyll, men en dose som skal dekke de som ikke ble beskyttet etter første dose, dvs ca 5-10%. Så for 90-95% av alle som tar dose nr 2 er den helt unødvendig. Vi vaksinerer ikke barna i skolealder, men de har fått grunnvaksinene. Boosterdosene klarer barna seg uten på samme måte som oss voksne.

Ja jeg velger å følge vaksinasjonsprogrammet. Det var jeg som fortalte om venninnen som fikk hjernehinnebetennelse som ettersykdom i 9.klasse og vet hvor farlig denne sykdommen kan være om man er uheldig.

Så jeg velger å stole på helsemyndighetene som tross alt har mye større kompetanse enn meg på dette og lar ungene få vaksinene. Siden min sønn aldri har reagert negativt på en enste vaksine er jeg ikke engstelig for det, da han var liten delte vi opp vaksinen for å slippe utsette en liten kropp for så mye på en gang, men denne gangen lar vi han få vaksinen som den er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...