Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 2 spørsmål fra en uerfaren kontantstøtte mottaker Vil kontantstøtten som blir utbetalt nå 31.08 være den gamle satsen på ca 3000 eller den nye satsen på ca 5000?? Når man har søkt barnehageplass fra 01.08, men ikke fikk innkjøring/oppstart før 14.08, har man da rett på kontantstøtte fra 01.08 til 14.08 ? siden man ikke hadde bhage plass....
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #2 Skrevet 27. august 2012 Kontantstøtten får du til og med måneden ETTER at barnet har begynt i barnehage, så du får kontantstøtte for hele august. Om det er ny eller gammel sats kan jeg ikke svare på.
Plutselig_gravid Skrevet 27. august 2012 #3 Skrevet 27. august 2012 Du får kontantstøtte for hele august mnd uavhengig av hvilken dato oppstart er på. Du får 5000 i ks i august etter de nye satsene
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #4 Skrevet 27. august 2012 Du får kontantstøtte for hele august mnd uavhengig av hvilken dato oppstart er på. Du får 5000 i ks i august etter de nye satsene Det kommer an på hvor gammelt barnet er. Det er kun de som er under 18 mnd som får 5000 kr. De over vil få gammel sats (3303 kr)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #5 Skrevet 27. august 2012 HI her, tuuusen takk for svar Trenger litt mer hjelp.... Jenta ble født i april, søkte i begynnelsen av juli (litt seint ut) om kontantstøtte slik jeg forstår det skal jeg da få Kstøtte fra og med mai... fikk i slutten i juli 6600 kr, altså for 2 måneder, ar ikke fått noe mer siden. Slik jeg forstår det etter svar her, så er utbetaling i slutten av måneden for innebærende måned? altså det jeg får 31.08, er for august måned... har jeg da fått utbetalt for 1 måned for lite av nav? skal jeg ikke få fra og med mai til og med august, altså 4 måneder???
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #6 Skrevet 27. august 2012 Du får ikke kontaktstøtte bakover i tid. Om du ikke søker i rett tid så får du heller ikke for den tiden du er for seint ute. Siden du fikk 6600 kr i juli så er dette vel for juni/juli så får du iløpet av uken her for august. Du får til og med den mnd barnet begynner i bhg.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #7 Skrevet 27. august 2012 Du får ikke kontaktstøtte bakover i tid. Om du ikke søker i rett tid så får du heller ikke for den tiden du er for seint ute. Siden du fikk 6600 kr i juli så er dette vel for juni/juli så får du iløpet av uken her for august. Du får til og med den mnd barnet begynner i bhg. Etter hva jeg har lest får man det etterbetalt inntill 3 måneder fra man søker, går det over 3 måneder, mister man det, stemmer ikke dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå