Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 Røveren vår her begynte igår kveld og bare hyle og virkelig gråte uten at vi forstod hvorfor, vi var midt i lek med biler og tikken før han skulle spise kvelds og legge seg. Bare helt utav det blå, ble han helt grå i ansiktet og begynte og virkelig skrike. Han pleier ALDRI gråte slik. Han pekte at han hadde vondt i brystet. Tenkte kanskje det var mageknip, men da jeg spurte og pekte (foten, armen, magen) om han hadde vondt, så sa han nei, men gråt og pekte på brystpartiet. Helt febrilsk skulle alle klærne av, og han lå og vrei seg og sa aua. Fikk ikke lov å ta i han. Så roet det seg, og han var helt klar for å leke igjen. Akkurat somom det ikke hadde skjedd. 20 minutter etter første "anfall", så kom det et nytt. Hylte og vrei seg og var tydelig vondere hvis vi løftet han for å trøste. Resulterte at han bare gikk i sirkel på gulvet og skrek til det slapp taket. Så gikk han inn i sengen og ville sove. Sovnet i utmattelse tror jeg. Jeg lå der for å følge med. Ville ikke la han ligge der alene hvis det skulle skje igjen. Sov urolig i natt, men var ingen skrike tokter. Våknet idag tidelig og han virket fin, men etter ca 40 minutter etter vi hadde stått opp begynte det igjen :/ Samme som igår, og peker fremdeles på brystet. Da det gikk over satt jeg han i bilen og kjørte til fastlegen. På veien fikk han det verste av de 5 anfallene siden igår kveld. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, han skrek og vrei seg helt på vrangen i barnesetet og sa at det var aua igjen. Hos fastlegen ble vi ikke mer klok, han bare så på han når han satt på fanget mitt. Sa han så helt fin ut i hans øyne, der han satt. Og sa at vi måtte se det an utover dagen. Det var vanlig at små barn fikk fantasier. Jeg slår meg ikke til ro med det han sa. Det er tydelig at gutten vår har hinsides vondt når han får de anfallene av et slag. Han pleier aldri å skrike eller gråte slik. Siden vi var hos fastlegen kl 08:30 har han hatt 3 til av de minuttene med smerter. Har noen opplevd noe lignende? Jeg kjører på legevakten når de åpner. Føler at dette var ubehagelig, og jeg blir redd. Overreagerer jeg? Dette kan umulig være en "fantasi" fra guttungen sin side.. :/
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #2 Skrevet 27. august 2012 Aldri opplevd noe lignende, men syns det var merkelig å avvise dette som en ren fantasi. Håper legevakten tar dere mer alvorlig. Hvordan er allmenntilstanden ellers? Feber? kald? Hard mage? Er det vondt om du tar på det når han ikke har anfallene? Har det skjedd noe nytt skummelt i det siste? Stor omveltning i livet? Feks brudd mellom foreldre, bhgstart osv?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #3 Skrevet 27. august 2012 Når han var 8 uker ble han operert for pylorusstenose, han klarte ikke holde på maten, bare kastet alt opp og gikk farlig mye ned i vekt den første tiden. Så gikk alt fint det første året, alt helt normalt etter mitt syn. Men så ble han mer og mer vrien å få i mat. Fra juli i fjor til nå har han bare lagt på seg 600 gram. Men dette blir alltid feid bort hos legen. Han har i det siste hatt veldig skiftende avføring, hard, diare. Tanken har slått meg mer enn en gang om det er noe galt med tarmsystemet hans enda.. :/ Igår hadde han "slimete" avføring. Ikke bæsjet idag. Almenntilstanden er ok idag. Litt sliten og trøtt, og vil ikke ha noe mat. Ikke feber hittil.. Finner ingen grunner opp mot at han skal slite med noe psykisk, i form av skumle opplevelser eller noe. Samme gode gamle rutinene som har vært hele veien. Dette kom helt ut av det blå igår kveld.Men idag skal jeg forlange at de gjør noe annet enn å se på han sitte på fanget mitt. Hater å ikke bli tatt alvorlig. Og likevel sier de at vi foreldre kjenner barna våre best, så om det er noe forandringer så er det vi som vet, men likevel tar de det ikke alvorlig når vi sier noe. Frustrert. For dette var ubehagelig :/ hi
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #4 Skrevet 27. august 2012 Jeg sliter med magen min, og har gjort dette siden jeg var i tenårene. Har ofte hard mage, men får ikke ut noe, så kommer det "rielignende" tak i magen (Du kan tro det var deilig å ha dette etter fødsel med riesmertene i minnene), like etter dette er det bare slimete avføring. (beklager ekle detaljer ) Forklringen fra legene her er at dette er kroppens måte å bli kvitt avfall på, siden den ikke klarer det på normalt vis. Kroppens måte å bryte ned den harde avføringen på. Kan jo hende at det er noe slikt med sønnen din og, siden han har hatt problemer med systemet, spising osv. Det er ikke rart at dette var ubehagelig for dere, er ikke godt å se at de har det vondt og ikke kan gjøre noe. Håper dere finner ut av hva det er. Syns det var merkelig at legen var så kort med hans sykdomshistorie.. #2
Plutselig_gravid Skrevet 27. august 2012 #5 Skrevet 27. august 2012 Du skal i hvert fall ikke nøye deg med legens svar uten ordentlige undersøkelser! Bra du drar til legevakten med han senere. Ville definitivt byttet fastlege... Kan godt hende at det bare er fantasi og ingenting men det skal aldri en lege konkludere med før alt annet er utelukket!
Augustspire=) Skrevet 27. august 2012 #6 Skrevet 27. august 2012 dette hørtes veldig ut som min sønn når han var 1 år..! han var på samme måte og vi gikk til slutt til legen med ham. når vi var hos legen var han i kjempefin form og legen kjente han på magen og sjekket hele ham men fant ingenting.. men siden vi forklarte hvordan han var, og hvor vondt han hadde når disse "riene" kom, så sendte han oss til sykehuset slik at de kunne ta ultralyd på ham..da viste det seg at han hadde invaginasjon-at tynntarmen var gått inn i tykktarmen! hvis det ikke gir seg, hadde jeg iallefall reist til legevakten..bedre å sjekke en gang for mye uansett! ikke lett når de er så små å ikka kan forklare seg skikkelig heller...!
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 27. august 2012 #7 Skrevet 27. august 2012 Enig, det høres typisk ut som invaginasjon. Da må man ta røntgen med kontrast for å diagnostisere. Det kan også være behandling siden kontasten kan dytte ut tarmen tilbake på plass. Dra på legevakten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå