Gå til innhold

Lillegutt vil ikke ligge med dyna over seg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 10 mnd som i flere måneder har ligget oppå dyna hele natta, på magen. Vi gav raskt opp å snu han og legge han under dyna.

Flere som har/har hatt slike barn? Og når endrer dette seg? Er redd han blir kald når vinteren kommer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, vet utmerket hvordan du har det. Anbefaler deg enten å kjøpe baby soveposer evt klær enda mer på ungen. Vi valgte den siste løsningen. Her pakker vi inn med ullklær om natta samt ikke ha det altfor kaldt på rommet :)

Skrevet

Førstemann begynte ikke å bruke dyne før han ble 2 år. Han hadde ikke dyne i senga i det heletatt på slutten.

Men så plutselig en varm sommerdag begynte han å etterlyse den igjen og har brukt den siden.

I mellomtiden hadde vi bare hatt på han hel pysj og hold en grei temperatur på rommet. Så lenge de holder seg varme på andre måter trenger de jo ikke dyne.

Skrevet

Hei, vet utmerket hvordan du har det. Anbefaler deg enten å kjøpe baby soveposer evt klær enda mer på ungen. Vi valgte den siste løsningen. Her pakker vi inn med ullklær om natta samt ikke ha det altfor kaldt på rommet :)

Takk for svar. :) Vi prøvde å bruke sovepose, men vår aktive krabat som snur seg ofte i løpet av natta, ble skikkelig frustrert over denne. Etter et par netter så kutta vi den ut. Det så ut som ei tvangstrøye. ;)

Skrevet (endret)

Jeg har to sÅnne. Eldste er 2,5 og sover fremdeles uten/oppå dyna. Om vinteren bruker de pysj, men om sommeren ligger de bare i bleie så sant jeg ikke føler de blir kalde.

Endret av perlefisken
Skrevet

Han er sikkert bare ekstra varm av seg. MIn gutt på 8 er sånn. Noen ganger har han ligget inne hos meg. Jeg ligger gjerne med hel ullpysj, kanskje til og med et pledd over dyna, og er kjempeengstelig for at han, som ligger mest utenpå dyna skal fryse. Meg hvis jeg kjenner på ham, så er han nesten våt av svette i hårfestet.

Dte er nesten ikke til å fatte, men noen er bare så varme. Etterhvert som babyen din blir større, kommer han til å klare å ta dyna på seg igjen når/hvis han blir kald.

Skrevet

Jeg kjøpte en deilig ullpysj fra Nøstebarn så holdt hun seg god og varm hele året, selv uten dyne:)

Skrevet

Jeg har to varmblodige barn på 1 og 3. De har alltid sparka av seg dyna. Jeg ser ikke problemet med det, og har aldri tvunget dem til å bruke dyne eller sovepose. På sommeren ligger de i bleie og t-skjorte. Pysj på vinteren. De er til gjengjeld aldri syke. Når de er så store så vil de våkne hvis de er kalde, og det skjer aldri her i huset. Jeg syner ikke noe om å tvinge barn til å ha på dyne/pose. Men det er min mening.

Skrevet
Takk for svar. :) Vi prøvde å bruke sovepose, men vår aktive krabat som snur seg ofte i løpet av natta, ble skikkelig frustrert over denne. Etter et par netter så kutta vi den ut. Det så ut som ei tvangstrøye. ;)

Bare hyggelig du :)

Du får prøve ut ullpysj evt gjør som oss, vanlig body, strømpebukser inni, og ull undertøy utenfor der igjen :) Etter omkledning har vi sluttet å bruke dyne på han, og han sover godt hele natta. Ingen oppvåking, JIPPI :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...