Gå til innhold

dock boots som vintersko..

Anbefalte innlegg

Skrevet

det reklameres med at disse kan brukes ned til -15

Har noen erfaring med dette? Jeg vurderer å la snuppa ha kun dock boots i vinter.. for hvis de virkelig holder henne varm helt ned til -15, så kan jeg ikke skjønne hvorfor vi skal trenge andre vintersko i tillegg..

men kanskje det er noe jeg ikke har tenkt på??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns de virker klam og kald. Men... Jeg har ikke erfaring med de selv.

Skrevet

Alle mine tre hadde kun Dock Boots forrige vinter. Var kun noen ganger i helgene hvor jeg gjerne ville de skulle se litt finere ut at jeg savnet andre vintersko i tillegg.

Året før der hadde eldstemann bÅde Dock Boots og GoreTex. GorTex skoene ble knapt brukt.

Skrevet

liker de ikke, klamme og kalde syns jeg.

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Datteren vår bruker de høst/vår, men ikke midt på vinteren. Rett og slett fordi jeg føler at de ikke puster nok til kalde vinterdager. Og vi har mange dager her hvor det er kaldere enn -15.

Skrevet

jeg er veldig fornøyd med de som 'gummistøvler' nemlig, og tenker at med en god ullsåle og nok plass til ullsokk så vil de kunne fungere veldig greit som vintersko..

tror kanskje vi skal prøve.. kan jo alltids bare kjøpe andre vintersko (goretex eller noe) senere i vinter hvis vi ser at det blir behov..

:)

HI

Skrevet
jeg er veldig fornøyd med de som 'gummistøvler' nemlig, og tenker at med en god ullsåle og nok plass til ullsokk så vil de kunne fungere veldig greit som vintersko.. tror kanskje vi skal prøve.. kan jo alltids bare kjøpe andre vintersko (goretex eller noe) senere i vinter hvis vi ser at det blir behov.. :) HI

Det var slik vi tenkte ifjor også, og vi trengte aldri kjøpe noe annet.

Men skal sies at vi da bodde på vestlandet med milde men våte vintre. I nord eller i innlandet hadde jeg ikke gjort det.

Skrevet

Kommer vel litt an på hva man har inni. Ullsokker transporterer vekk svette, og neoprenen puster, så man skal ikke bli kald.

Jeg har selv original støvler fra Muckboots som tåler ca 30 minusgrader. Brukte de mye da vi bygde hus, og var ute i kulda, og jammen var de varme. Men ble jeg stående stille litt, så kjente jeg det.

Jeg tenker vel heller på kvaliteten i sålen for disse små som går så mye? Jeg er helt fersk, så vet ikke hva som er bra eller ikke :)

Jeg har ryggproblemer, så gode sko har jeg lært er veldig viktig! Også for småttisene :)

Skrevet

Bruker de om høsten/våren, men de kan fint brukes om vinteren gjerne med litt tykke ullsokker oppi.

Liker veldig godt Dock Boots'a til Skofus. De har en deilig ullsåle inni :)

Skrevet

Holder ikke til vintersko i nord ihvertfall!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...