Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 Nå er jeg altså drita lei, jeg vasker jeg rydder, lager middag/frokost/kvelds, baker brød, baker kaker/boller.... Vasker klær.... Jeg har hatt babyen hver natt siden han ble født! Det er 9mnd siden!! Og nei han har enda ikke sovet en hel natt! Er så provoserende når samboer ligger der å snorker når lillemann vræler og skriker!! Jeg klarer rett å slett ikke å se nytta i denna mannen lenger.. Han gjør ingenting for meg! Flere med udugelige mannfolk? Jeg vil gjerne høre verre historier slik at jeg kan lure meg selv til å tro at dette ikke er så ille Også fint om dib trollene kan komme på banen å si at det egentlig er JEG som er udugelig.. )
Musemorbr / Skrevet 27. august 2012 #2 Skrevet 27. august 2012 Jeg mener ikke å være et troll, og jeg føler i aller høyeste grad med deg, men har du prøvd å fortelle han hvordan du har det og hva du konkret mener bør gjøres fra hans side? Normalt er problemene til folk her inne at de rett og slett ikke kommuniserer med partneren sin, og blir gående å klage over småproblemene som da oppstår, uten å faktisk ta tak i selve problemet som er mangel på kommunikasjon.
marsve Skrevet 27. august 2012 #3 Skrevet 27. august 2012 Ja, sånn hadde jeg det å. Nå er jeg alenemor. Men ang soving så fikk jeg plutselig nok når nok en helg nærmet seg uten utsikter til å sove lenge, så jeg sa på fredag "vil du sove lenge fredag eller lørdag?", han prøvde unngå å svare, men jeg tvang frem et svar og jaggu sto han ikke opp den dagen han hadde sagt. Så jeg bare fortsatte gi han valget om hvilke dag han ville stå opp hver fredag, og da fikk han ingen mulighet til å snike seg unna. Fungerte faktisk! Han prøvde seg på noen "eh, får se hvem som våkner først så står den opp" osv, men jeg lot meg ikke lure og presset frem et svar. Fungerte utrolig nok! Men måtte be om en dag hver fredag hvis ikke lurte han seg unna.
anonym91 Skrevet 27. august 2012 #4 Skrevet 27. august 2012 si i fra på en saklig måte så bør han sjønne det. som regel så virker problem større når en er utslitt av søvn mangel. og la mannen ta baby på dag tid så du kan kvile deg litt uten om og. ikkje nok med en morgen i uka når du har mye søvn og ta igjenn. vil ikkje legge skyld på deg eller han. men menn ser ikkje ting som må /bør gjøres uten at de får beskjed. så vis du ikkje gir en detaljert beskrivelse over va du ønsker hjelp med så vett ikkje han va han skal gjør. etter ett par beskjeder så kommer det naturlig til slutt
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #5 Skrevet 27. august 2012 Dette kan du takke deg sjølv. Du har bygget pute under armene hans. Kva med og komunisere med verandre men kanskje det er forseint for detta er blitt livet hans. Han elsker det.
Mamma_til_2 Skrevet 27. august 2012 #6 Skrevet 27. august 2012 Sorry og måtte si dette men : du har skjemt han bort og må leve med det helt til du velger og ta kampen og den kan bli tøffere enn trassalderen, kjenner ingen menn som liker forandringer som ikke er i deres favør
*Lissi* Skrevet 27. august 2012 #7 Skrevet 27. august 2012 Du har skjemt han bort dessverre. Her i huset stiller mannen opp pålik linje som meg heldigvis. Hadde ikke orket noe annet.
Gjest yrild Skrevet 27. august 2012 #8 Skrevet 27. august 2012 Jeg er sikkert et DIB-troll for jeg tror ikke at det har blitt sånn plutseltig over natten, men at du har godtatt å ta "alt" (eller ihvertfall nesten alt) hele tiden? Det er ikke bare hans feil at det blir så skeivt fordelt! Du får forklare ham at siden han tar det som en selvfølge at du gjør alt når du har mammaperm så er det like selvfølgelig at han gjør alt når han har pappaperm :-) Og du gleeeeeder deg til å sove alle netter, ikke gjøre noe husarbeide og kun kose deg med babyen når du kommer sliten hjem fra jobb! Ingen liker å gjøre husarbeidet, men man må faktisk dele og nei... jeg har et prakteksemplar av en mann :-) Er selv en ussel husmor da, så her er det mannen som må kjefte på meg iblandt... ;-)
Kjærepære Skrevet 27. august 2012 #9 Skrevet 27. august 2012 Joda, du har nok skjemt ham bort litt, og du er ikke alene om det akkurat. Men man skal da ikke seriøst måtte FORKLARE hver eneste liten ting det er opplagt at de mannfolka bør gjøre??? Makan på tafatte greier. Men nå har jeg ikke så mye erfaring, er gift med ei veldig ryddig dame. Vi tar ting når vi ser det trengs, og spør den andre om "kan du gjøre x mens jeg tar y?" Jeg er nok den mest bedagelig anlagte, så kona gjør kanskje litt mer enn meg. Men det er noenlunde jevnt fordelt, og når hun driver på ute, så ordner jeg inne. Det blir uansett jeg som må ta ungene om natta når de kommer, siden hun jobber natt
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. august 2012 #10 Skrevet 27. august 2012 Man lærer folk hvordan de kan tillate seg å behandle en.
Barn 4 :) Skrevet 27. august 2012 #12 Skrevet 27. august 2012 Hva man skal med mannfolk? Få kuk vel! hehe.. få kuk kansje hehe.. ja kansje de og men
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #13 Skrevet 27. august 2012 Forstår du er lei. Jeg blir dritt lei også innimellom. Ser at noen sier du kan takke deg selv, og at du har skjemt han bort. I mitt tilfelle er mannen alltid den som er mest sliten. Da blir det til at jeg ordner alt. Jeg står alltid opp først. GJør mye i huset og går tur med barna. Dette gjør også at jeg er i mye bedre form enn før. Mannen forfaller, og orker ikke mye utover jobben. Han tar heller ikke i et tak for å komme i bedre form. Jeg setter på klesvask innimellom slagene. Klarer å sjonglere med alle oppgavene og kommer i mål. Mens mannen klarer nesten bare å passe barna når han er hjemme med de. Det føles mange ganger ut som han ikke duger, og noen ganger ønsker jeg meg en annen mann som er litt sprekere. Han klarer å bidra økononisk, jeg tror jeg får være fornøyd med det.
Niccoline *savner_kulemage* Skrevet 27. august 2012 #14 Skrevet 27. august 2012 Hva man skal med mannfolk? Få kuk vel! Har hørt at det finnes mye flott i plast jeg altså, så eeegentlig trenger jeg ikke mannen til det.. Ulempen er at plastlekene som kjent ikke tar ut søpla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå