Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 Jeg ammer fortsatt, og går derfor på minipillen conludag eller hva nå den heter. Den skal tas til fast tid hver dag, med en variasjon på 3 timer. Jeg er litt glemsk, og har glemt å ta den noen dager. Har fortsatt ikke fått mensen etter sist graviditet. Så jeg lurte på, hvordan er det om jeg blir gravid nå når jeg går på minipillen. Vil det ødelegge fosteret? Tar jo egentlig minipillen regelmessig, bare glemt den innimellom, slik som to dager denne helgen..
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #2 Skrevet 27. august 2012 pør legen: Gravid med minipillen, kan det skade fosteret? Gravid med minipillen, kan det skade fosteret? Hei! Jeg har nettopp begynt med minipillen, Condulage, og har et spørsmål vedr. dette. Har hørt at sikkerheten ikke er så god som ved vanlig p-pille. Hva om jeg skulle bli gravid til tross for at jeg tar minipillen. Blødningene kan jo være uregelmessige og det kan jo ta noen uker før jeg eventuelt vet at en forsinket menstruasjon er graviditet. Er det skadelig for et foster om jeg har fortsatt med minipillen? Jeg kommer jo til å slutte med pillen straks jeg vet at jeg er gravid, men på det tidspunktet vil jeg jo antagelig allerede være noen uker på vei. Er engstelig for dette - og om det kan skade et foster. For blir jeg gravid med minipillen vil jeg ha barnet. Takknemlig for svar. –Nuska Mette Moen, Gynekolog svarer: Hvis mensen uteblir på minipille, tar du en test. Den lille hormonmengde kan ikke skade et foster. Hvis du over lengre tid ikke har blødning, vil det gjerne gi en tilleggsbeskyttelse så graviditet er enda sjeldnere. – Mette Moen, Gynekolog Publisert: 2001.02.12 20:35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå