Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 Mannen min pusser ikke tennene på barnet vårt ordentlig. Han sier han prøver, men jeg mener det ikke er godt nok. Tannpuss er veldig viktig. Og, nei, jeg kan ikke alltid gjøre det selv fordi jeg ikke alltid er hjemme på morgen og kveld. Er deres menn flinke til slikt? What to do..
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #2 Skrevet 27. august 2012 Hva mener du med "ikke ordentlig"? Hvordan vet du det hvis han pusser tennene på barnet når du er ute? Hva er fasiten på tannpuss på et barn?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #3 Skrevet 27. august 2012 Hva mener du med "ikke ordentlig"? Hvordan vet du det hvis han pusser tennene på barnet når du er ute? Hva er fasiten på tannpuss på et barn? Hvertfall at han gir det et ordentlig forsøk, og ikke bare dytter tannbørsten borti fortennene. Har du ikke hørt om hvor viktig det er å pusse de bakerste tennene godt, for der blir det ofte hull?? Jeg vet at han pusser dårlig fordi jeg har sett det flere ganger. Men du er kanskje heller ikke noe nøye på tannpuss?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #4 Skrevet 27. august 2012 Hva mener du med "ikke ordentlig"? Hvordan vet du det hvis han pusser tennene på barnet når du er ute? Hva er fasiten på tannpuss på et barn? Hvertfall at han gir det et ordentlig forsøk, og ikke bare dytter tannbørsten borti fortennene. Har du ikke hørt om hvor viktig det er å pusse de bakerste tennene godt, for der blir det ofte hull?? Jeg vet at han pusser dårlig fordi jeg har sett det flere ganger. Men du er kanskje heller ikke noe nøye på tannpuss? Haha, ikke sant, bare fordi man stiller et spørsmål, så er man dårlig på enten det ene eller det andre her på forumet. Jotakk, min mor er tannlege og jeg vet hvordan man pusser tenner på et barn.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. august 2012 #5 Skrevet 27. august 2012 si det i en annen setting, at tannpuss på barn er foreldrenes oppgave til barnet er 10 år. Om barna får hull er det foreldrenes feil, og dårlig tannhygiene kvalifiseres som omsorgssvikt. Hva han velger å gjøre med sine egne tenner er opp til han, men barnas tenner har han et absolutt ansvar for.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #6 Skrevet 27. august 2012 si det i en annen setting, at tannpuss på barn er foreldrenes oppgave til barnet er 10 år. Om barna får hull er det foreldrenes feil, og dårlig tannhygiene kvalifiseres som omsorgssvikt. Hva han velger å gjøre med sine egne tenner er opp til han, men barnas tenner har han et absolutt ansvar for. Meg over med tannlegemor. Hull i tennene kan skyldes mye annet enn foreldrenes feil. Altså, gener (som indirekte også er foreldrenes feil, men som de ikke kan noe for). Min far slurvet bestandig med tannpuss siden han var liten, og har alltid hatt sterke tenner uten hull. Min mor har bestandig vært nøye med tannpuss, ikke spise noe særlig søtsaker, og har hatt masse hull og skader på tennene. Jeg arvet faren min sine tenner. Hadde en periode i tenårene der jeg ga beng i tannpuss, uten at jeg har fått noen hull. Så nei, ikke ALT er foreldrenes ansvar og feil.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #7 Skrevet 27. august 2012 si det i en annen setting, at tannpuss på barn er foreldrenes oppgave til barnet er 10 år. Om barna får hull er det foreldrenes feil, og dårlig tannhygiene kvalifiseres som omsorgssvikt. Hva han velger å gjøre med sine egne tenner er opp til han, men barnas tenner har han et absolutt ansvar for. Meg over med tannlegemor. Hull i tennene kan skyldes mye annet enn foreldrenes feil. Altså, gener (som indirekte også er foreldrenes feil, men som de ikke kan noe for). Min far slurvet bestandig med tannpuss siden han var liten, og har alltid hatt sterke tenner uten hull. Min mor har bestandig vært nøye med tannpuss, ikke spise noe særlig søtsaker, og har hatt masse hull og skader på tennene. Jeg arvet faren min sine tenner. Hadde en periode i tenårene der jeg ga beng i tannpuss, uten at jeg har fått noen hull. Så nei, ikke ALT er foreldrenes ansvar og feil. å kjære deg, som foreldre har man et ansvar for å gjøre så godt man kan. Også å pusse tenner. Skal alle de som har gode gener slippe å pusse tenner da? Jeez
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #8 Skrevet 27. august 2012 si det i en annen setting, at tannpuss på barn er foreldrenes oppgave til barnet er 10 år. Om barna får hull er det foreldrenes feil, og dårlig tannhygiene kvalifiseres som omsorgssvikt. Hva han velger å gjøre med sine egne tenner er opp til han, men barnas tenner har han et absolutt ansvar for. Meg over med tannlegemor. Hull i tennene kan skyldes mye annet enn foreldrenes feil. Altså, gener (som indirekte også er foreldrenes feil, men som de ikke kan noe for). Min far slurvet bestandig med tannpuss siden han var liten, og har alltid hatt sterke tenner uten hull. Min mor har bestandig vært nøye med tannpuss, ikke spise noe særlig søtsaker, og har hatt masse hull og skader på tennene. Jeg arvet faren min sine tenner. Hadde en periode i tenårene der jeg ga beng i tannpuss, uten at jeg har fått noen hull. Så nei, ikke ALT er foreldrenes ansvar og feil. å kjære deg, som foreldre har man et ansvar for å gjøre så godt man kan. Også å pusse tenner. Skal alle de som har gode gener slippe å pusse tenner da? Jeez Haha, er det mulig med så mange hjerneløse svar her? Hormonell eller? Det JEG prøvde å formidle, var overhode ikke det at foreldrene slapp unna å pusse tennene på barn med gode gener. Men at den perfekte mor skrev at hull i tenner er omsorgssvikt - der jeg ville poengtere at enkelte barn får hull i tennene til tross for streng tannhygiene, fordi de har dårlige gener. Ro ned.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. august 2012 #9 Skrevet 27. august 2012 si det i en annen setting, at tannpuss på barn er foreldrenes oppgave til barnet er 10 år. Om barna får hull er det foreldrenes feil, og dårlig tannhygiene kvalifiseres som omsorgssvikt. Hva han velger å gjøre med sine egne tenner er opp til han, men barnas tenner har han et absolutt ansvar for. Meg over med tannlegemor. Hull i tennene kan skyldes mye annet enn foreldrenes feil. Altså, gener (som indirekte også er foreldrenes feil, men som de ikke kan noe for). Min far slurvet bestandig med tannpuss siden han var liten, og har alltid hatt sterke tenner uten hull. Min mor har bestandig vært nøye med tannpuss, ikke spise noe særlig søtsaker, og har hatt masse hull og skader på tennene. Jeg arvet faren min sine tenner. Hadde en periode i tenårene der jeg ga beng i tannpuss, uten at jeg har fått noen hull. Så nei, ikke ALT er foreldrenes ansvar og feil. å kjære deg, som foreldre har man et ansvar for å gjøre så godt man kan. Også å pusse tenner. Skal alle de som har gode gener slippe å pusse tenner da? Jeez Haha, er det mulig med så mange hjerneløse svar her? Hormonell eller? Det JEG prøvde å formidle, var overhode ikke det at foreldrene slapp unna å pusse tennene på barn med gode gener. Men at den perfekte mor skrev at hull i tenner er omsorgssvikt - der jeg ville poengtere at enkelte barn får hull i tennene til tross for streng tannhygiene, fordi de har dårlige gener. Ro ned. Jeg vet at flere ting kan gi hull i tennene, men barn med dårlige tenner (hull, råtne etc) vil bli fanget opp av tannlegen, og den har plikt til å melde fra til barnevernet. Ikke for et hull, men tannleger ser mye ved å se tennene. Det er fra barna er små man legger grunnlaget for gode rutiner på munnhygiene, og det er ingen grunn til å slurve. Nå vet jeg ikke alderen på barnet, men man trenger jo ikke pusse i to minutter om barnet har bare tre tenner, men man skal pusse de tennene de har grundig.
Lady lovely locks Skrevet 27. august 2012 #10 Skrevet 27. august 2012 si det i en annen setting, at tannpuss på barn er foreldrenes oppgave til barnet er 10 år. Om barna får hull er det foreldrenes feil, og dårlig tannhygiene kvalifiseres som omsorgssvikt. Hva han velger å gjøre med sine egne tenner er opp til han, men barnas tenner har han et absolutt ansvar for. Meg over med tannlegemor. Hull i tennene kan skyldes mye annet enn foreldrenes feil. Altså, gener (som indirekte også er foreldrenes feil, men som de ikke kan noe for). Min far slurvet bestandig med tannpuss siden han var liten, og har alltid hatt sterke tenner uten hull. Min mor har bestandig vært nøye med tannpuss, ikke spise noe særlig søtsaker, og har hatt masse hull og skader på tennene. Jeg arvet faren min sine tenner. Hadde en periode i tenårene der jeg ga beng i tannpuss, uten at jeg har fått noen hull. Så nei, ikke ALT er foreldrenes ansvar og feil. å kjære deg, som foreldre har man et ansvar for å gjøre så godt man kan. Også å pusse tenner. Skal alle de som har gode gener slippe å pusse tenner da? Jeez Haha, er det mulig med så mange hjerneløse svar her? Hormonell eller? Det JEG prøvde å formidle, var overhode ikke det at foreldrene slapp unna å pusse tennene på barn med gode gener. Men at den perfekte mor skrev at hull i tenner er omsorgssvikt - der jeg ville poengtere at enkelte barn får hull i tennene til tross for streng tannhygiene, fordi de har dårlige gener. Ro ned. Jeg har ei vennine som jobber som tannlege sekeretær. Hun sier at om de oppdager veldig dårlig tannhygiene hos barn så melles dette til barnevernet. Og jo, tannpuss er foreldrenes ANSVAR!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #11 Skrevet 27. august 2012 si det i en annen setting, at tannpuss på barn er foreldrenes oppgave til barnet er 10 år. Om barna får hull er det foreldrenes feil, og dårlig tannhygiene kvalifiseres som omsorgssvikt. Hva han velger å gjøre med sine egne tenner er opp til han, men barnas tenner har han et absolutt ansvar for. Meg over med tannlegemor. Hull i tennene kan skyldes mye annet enn foreldrenes feil. Altså, gener (som indirekte også er foreldrenes feil, men som de ikke kan noe for). Min far slurvet bestandig med tannpuss siden han var liten, og har alltid hatt sterke tenner uten hull. Min mor har bestandig vært nøye med tannpuss, ikke spise noe særlig søtsaker, og har hatt masse hull og skader på tennene. Jeg arvet faren min sine tenner. Hadde en periode i tenårene der jeg ga beng i tannpuss, uten at jeg har fått noen hull. Så nei, ikke ALT er foreldrenes ansvar og feil. å kjære deg, som foreldre har man et ansvar for å gjøre så godt man kan. Også å pusse tenner. Skal alle de som har gode gener slippe å pusse tenner da? Jeez Haha, er det mulig med så mange hjerneløse svar her? Hormonell eller? Det JEG prøvde å formidle, var overhode ikke det at foreldrene slapp unna å pusse tennene på barn med gode gener. Men at den perfekte mor skrev at hull i tenner er omsorgssvikt - der jeg ville poengtere at enkelte barn får hull i tennene til tross for streng tannhygiene, fordi de har dårlige gener. Ro ned. Jeg har ei vennine som jobber som tannlege sekeretær. Hun sier at om de oppdager veldig dårlig tannhygiene hos barn så melles dette til barnevernet. Og jo, tannpuss er foreldrenes ANSVAR! Ingen som betviler det? Det jeg prøvde å si, at hull i tennene ikke alltid er foreldrenes feil.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #12 Skrevet 27. august 2012 si det i en annen setting, at tannpuss på barn er foreldrenes oppgave til barnet er 10 år. Om barna får hull er det foreldrenes feil, og dårlig tannhygiene kvalifiseres som omsorgssvikt. Hva han velger å gjøre med sine egne tenner er opp til han, men barnas tenner har han et absolutt ansvar for. Meg over med tannlegemor. Hull i tennene kan skyldes mye annet enn foreldrenes feil. Altså, gener (som indirekte også er foreldrenes feil, men som de ikke kan noe for). Min far slurvet bestandig med tannpuss siden han var liten, og har alltid hatt sterke tenner uten hull. Min mor har bestandig vært nøye med tannpuss, ikke spise noe særlig søtsaker, og har hatt masse hull og skader på tennene. Jeg arvet faren min sine tenner. Hadde en periode i tenårene der jeg ga beng i tannpuss, uten at jeg har fått noen hull. Så nei, ikke ALT er foreldrenes ansvar og feil. å kjære deg, som foreldre har man et ansvar for å gjøre så godt man kan. Også å pusse tenner. Skal alle de som har gode gener slippe å pusse tenner da? Jeez Haha, er det mulig med så mange hjerneløse svar her? Hormonell eller? Det JEG prøvde å formidle, var overhode ikke det at foreldrene slapp unna å pusse tennene på barn med gode gener. Men at den perfekte mor skrev at hull i tenner er omsorgssvikt - der jeg ville poengtere at enkelte barn får hull i tennene til tross for streng tannhygiene, fordi de har dårlige gener. Ro ned. Jeg har ei vennine som jobber som tannlege sekeretær. Hun sier at om de oppdager veldig dårlig tannhygiene hos barn så melles dette til barnevernet. Og jo, tannpuss er foreldrenes ANSVAR! Ingen som betviler det? Det jeg prøvde å si, at hull i tennene ikke alltid er foreldrenes feil. Hvis barna har dårlige/svake tenner, da må foreldrene passe enda nøyere på. Så ansvaret slipper du ikke. Det blir ikke hull i en tann som er ren, for tenne de pusser vi jo en etter en... OG godteri....... trallalalalalala.....
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #13 Skrevet 27. august 2012 si det i en annen setting, at tannpuss på barn er foreldrenes oppgave til barnet er 10 år. Om barna får hull er det foreldrenes feil, og dårlig tannhygiene kvalifiseres som omsorgssvikt. Hva han velger å gjøre med sine egne tenner er opp til han, men barnas tenner har han et absolutt ansvar for. Meg over med tannlegemor. Hull i tennene kan skyldes mye annet enn foreldrenes feil. Altså, gener (som indirekte også er foreldrenes feil, men som de ikke kan noe for). Min far slurvet bestandig med tannpuss siden han var liten, og har alltid hatt sterke tenner uten hull. Min mor har bestandig vært nøye med tannpuss, ikke spise noe særlig søtsaker, og har hatt masse hull og skader på tennene. Jeg arvet faren min sine tenner. Hadde en periode i tenårene der jeg ga beng i tannpuss, uten at jeg har fått noen hull. Så nei, ikke ALT er foreldrenes ansvar og feil. å kjære deg, som foreldre har man et ansvar for å gjøre så godt man kan. Også å pusse tenner. Skal alle de som har gode gener slippe å pusse tenner da? Jeez Haha, er det mulig med så mange hjerneløse svar her? Hormonell eller? Det JEG prøvde å formidle, var overhode ikke det at foreldrene slapp unna å pusse tennene på barn med gode gener. Men at den perfekte mor skrev at hull i tenner er omsorgssvikt - der jeg ville poengtere at enkelte barn får hull i tennene til tross for streng tannhygiene, fordi de har dårlige gener. Ro ned. Jeg har ei vennine som jobber som tannlege sekeretær. Hun sier at om de oppdager veldig dårlig tannhygiene hos barn så melles dette til barnevernet. Og jo, tannpuss er foreldrenes ANSVAR! Ingen som betviler det? Det jeg prøvde å si, at hull i tennene ikke alltid er foreldrenes feil. Hvis barna har dårlige/svake tenner, da må foreldrene passe enda nøyere på. Så ansvaret slipper du ikke. Det blir ikke hull i en tann som er ren, for tenne de pusser vi jo en etter en... OG godteri....... trallalalalalala..... Ja, for barnesang er forskning det... Som sagt, det kan bli hull i tann som er ren, fordi enkelte har svakere tenner enn andre.' Svar fra tannlege om at noen får lettere hull enn andre på grunn av arv: http://www.webtannlegen.no/ArticleDisplay.aspx?MenuId=4609&ContentId=7166 http://tannlege.wordpress.com/har-du-vondt-i-tanna/ Enda et svar der genetikk nevnes.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #14 Skrevet 27. august 2012 si det i en annen setting, at tannpuss på barn er foreldrenes oppgave til barnet er 10 år. Om barna får hull er det foreldrenes feil, og dårlig tannhygiene kvalifiseres som omsorgssvikt. Hva han velger å gjøre med sine egne tenner er opp til han, men barnas tenner har han et absolutt ansvar for. Meg over med tannlegemor. Hull i tennene kan skyldes mye annet enn foreldrenes feil. Altså, gener (som indirekte også er foreldrenes feil, men som de ikke kan noe for). Min far slurvet bestandig med tannpuss siden han var liten, og har alltid hatt sterke tenner uten hull. Min mor har bestandig vært nøye med tannpuss, ikke spise noe særlig søtsaker, og har hatt masse hull og skader på tennene. Jeg arvet faren min sine tenner. Hadde en periode i tenårene der jeg ga beng i tannpuss, uten at jeg har fått noen hull. Så nei, ikke ALT er foreldrenes ansvar og feil. å kjære deg, som foreldre har man et ansvar for å gjøre så godt man kan. Også å pusse tenner. Skal alle de som har gode gener slippe å pusse tenner da? Jeez Haha, er det mulig med så mange hjerneløse svar her? Hormonell eller? Det JEG prøvde å formidle, var overhode ikke det at foreldrene slapp unna å pusse tennene på barn med gode gener. Men at den perfekte mor skrev at hull i tenner er omsorgssvikt - der jeg ville poengtere at enkelte barn får hull i tennene til tross for streng tannhygiene, fordi de har dårlige gener. Ro ned. Jeg har ei vennine som jobber som tannlege sekeretær. Hun sier at om de oppdager veldig dårlig tannhygiene hos barn så melles dette til barnevernet. Og jo, tannpuss er foreldrenes ANSVAR! Ingen som betviler det? Det jeg prøvde å si, at hull i tennene ikke alltid er foreldrenes feil. Hvis barna har dårlige/svake tenner, da må foreldrene passe enda nøyere på. Så ansvaret slipper du ikke. Det blir ikke hull i en tann som er ren, for tenne de pusser vi jo en etter en... OG godteri....... trallalalalalala..... Ja, for barnesang er forskning det... Som sagt, det kan bli hull i tann som er ren, fordi enkelte har svakere tenner enn andre.' Svar fra tannlege om at noen får lettere hull enn andre på grunn av arv: http://www.webtannle...&ContentId=7166 http://tannlege.word...-vondt-i-tanna/ Enda et svar der genetikk nevnes. Men nå var ikke spørsmålet i denne tråden om alle har like lett for å få hull i tennene, men hvordan få far til å pusse skikkelig!! Prøv og holde deg til å svare på saken da..
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #15 Skrevet 27. august 2012 Mannen min er heller ikke flink til å pusse tennene hos barnet vårt, han slurver fryktelig for å bli fort ferdig. Jeg har sagt tusen ganger at han må skjerpe seg, men det går ikke inn! Han slurver litt med sin egen tannpuss også (pusser alltid, men kun et raskt sveip over), men har ikke hull fordi om... Sorry, ingen tips fra meg, men vet hvordan det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå