Gå til innhold

Løfting og graviditet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid 2.trimester. Kan jeg løfte 1,5-åringen? Løftet du dine barn da du var gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gravid i 1. trimester (slutten) og løfter enda min straks 5-åring. Tror ikke det er noe fare å løfte et barn på 1.5 år. Uansett vekt, oppleves levende vekt lettere enn vekt av ting, fordi den fordeler seg annerledes på kroppen. Tips: Sett barnet på hofta, og ikke foran. Da avlaster du ryggen og tar hoveddelen av vekta på hofte/lår istedet.

Skrevet

Jeg har 30 dager til termin, og løfter barna daglig. De veier 18 kg begge to.

En god regel i forhold til løfting er at du kan løfte det du klarer å løfte uten å holde pusten i det du løfter, om dunskjønner hva jeg mener?

Det er ikke farlig for babyen at du tar et løft nå og da, men du skal kjenne etter så du ikke overlaster bekkenet ditt.

Skrevet

Jeg er i 2. trimester, og bærer akkurat så tungt som jeg føler for. Med en gang jeg bærer for tungt, merker jeg det på hele kroppen. Den sier ifra med det samme. Synes du det er i orden å bære barnet ditt, er det nok også helt i orden! Jeg tror kroppen ville sagt ifra om du hadde overbelastet den på noen måte.

Skrevet

Her har jeg løftet på barnet mitt daglig i hele svangerskapet, 15 kg...ser ikke det som no problem...

Skrevet

det sies at du kan fortsette å løfte som du er vant til.. jeg er i 3. trimester nå, men har hele veien løftet snuppa mi som nå er 23 måneder..

Skrevet

Det er ikke farlig å løfte så mye som man er vant til å løfte om du skjønner. Du er jo vant til vekten av 1,5åringen. Kroppen tåler dette i et normalt friskt svangerskap.

Eneste er at man må lytte til kroppen. Får du kynnere eller merker ubehag, så ta det litt med ro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...