Gå til innhold

Hvor kvalm før du blir hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kvalm var du i graviditeten før du ikke klarte å gå på jobb? Må man virkelig kaste opp i hytt og pine, eller er det nok at man er så kvalm at man bare sitter der?

Spør pga en kollega som ikke synes hun kan være hjemme med kvalmen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var titt if ofte og kastet opp på do både på skole og jobb. Jobber i bhg i tillegg til studier så når jeg var på jobb fikk jeg gå it først når vi skulle ut, for å få frisk luft, fikk ta luftepauser når jeg trengte det, samme med skolen. Det går fint med bittelitt tilrettelegging selv om man føler seg helt jævlig. Men det er heller ingen problem å få sykemld for svangerskapskvalme heller da.

Skrevet

Da jeg ikke kunne sitte på møte uten å måtte gå ut en tur på toalettet fordi en kollega hadde kaffeånde, fant jeg ut at det var på tide å holde meg hjemme. Det er jo ikke mulig å tenke kompliserte tanker når du er så kvalm heller!

Jeg sliter jevnlig med kvalme pga annet også, og det er svært tungt å fungere med det over tid.

Skrevet

Når jeg ikke klarte å spise lengre, da kasta jeg inn håndkleet. Jobber i barnehage med en veldig aktiv arbeidsdag så å spise ordentlig er et must.

Skrevet

Jeg gikk på jobb (barnehage). Sprang på do å kastet opp både titt og ofte og var konstant kvalm. Helt forferdelig. På jobben min blir du baksnakket av både sjefen og de ansatte om man er syk. Og i hvert fall om man er sykmeldt pga graviditet, dermfor tvingte jeg meg på jobb hver dag. Aldri igjen.

Skrevet

Jeg har en jobb der jeg må være topp konsentrert for å fungere, så når jeg er veldig kvalm blir jeg heller hjemme. Hvis jeg gjør feil får det store konsekvenser og når jeg er kvelm klarer jeg ikke å tenke..

Skrevet

Da jeg kom hjem fra ferie og ikke var blitt særlig bedre startet vi med tilrettelegging - starte senere, kortere dager. Men når halve dagen blir tilbragt på gulvet for å sitte oppreist er umulig da var det på tide å kaste inn håndkledet, gitt :) da gav sjefen også klar tale om at "du er gravid, tenk på deg selv - vi vil heller ha deg superfrisk resten av svangerskapet enn hanglende lenger enn nødvendig" :) håper det snart går over, det gjorde det på denne tiden sist så håpet er der ;)

Skrevet

Jeg føler at man må kjenne litt på det selv. Om man ikke greier å yte det jobben forventer, så synes jeg man bør ta seg ut en sykemelding :) Jeg selv var "heldig", slapp ikke unna kvalmen, men kastet aldri opp. Var student og hadde noen eksamener og ta før sommerferien. Tvang meg selv på eksamenene, og lå rett ut på sofaen hjemme hele sommerferien. Så gikk kvalmen over rett før jeg startet på igjen på skolen.

Skrevet

Jeg er kun hjemme ved oppkast, gravid eller ikke.

Jeg sitter også i viktige møter samt har at feil kan få konsekvenser, men man klarer jo å ta seg sammen om man kun er kvalm?

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet
Jeg er kun hjemme ved oppkast, gravid eller ikke. Jeg sitter også i viktige møter samt har at feil kan få konsekvenser, men man klarer jo å ta seg sammen om man kun er kvalm?

Ikke alle klarer det, det kommer an på graden av kvalme. Jeg klarer IKKE å konsentrere meg uansett hvor mye jeg prøver å "ta meg sammen"- kroppen vil rett og slett ikke fungere.

Skrevet
Jeg er kun hjemme ved oppkast, gravid eller ikke. Jeg sitter også i viktige møter samt har at feil kan få konsekvenser, men man klarer jo å ta seg sammen om man kun er kvalm?
Ikke alle klarer det, det kommer an på graden av kvalme. Jeg klarer IKKE å konsentrere meg uansett hvor mye jeg prøver å "ta meg sammen"- kroppen vil rett og slett ikke fungere.

Jeg klarer å ta meg sammen en kort stund når jeg er kvalm, men kan jo ikke jobbe bare en time hver dag, det blir for dumt.. Dessuten er folk forskjellige...

Ano 9:12

Skrevet

Jeg er kun hjemme ved oppkast, gravid eller ikke.

Jeg sitter også i viktige møter samt har at feil kan få konsekvenser, men man klarer jo å ta seg sammen om man kun er kvalm?

Tja, jeg strekker meg langt for jobben min og er på jobb med halsbetennelse, migrene og andre mildere sykdommer. Men kvalmen som kommer når jeg er gravid- veeel, den er drøy og jeg må si at jeg føler meg ikke spesielt flink som "holdt ut" i fem uker før jeg sykemeldte meg. Et har igrunn bare medført mer arbeid for mine kolleger.. Noen dager er bedre enn andre men jevnt over så er kvalmen så altoppslukende at bare det å gå fra sofaen og inn på badet er litt for langt...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...