Musemorbr / Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 http://m.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=18295744 Da jeg leste dette, kom jeg til å tenke på noe jeg ble fortalt da vi var på ferie i Polen. Det ble sagt at sigøynere daglig solgte pynt, blomster og vaser utenfor kirkegårdene, og at de så gikk inn og samlet de samme tingene opp, etter at de sørgende var dratt. Så solgte de samme gjenstander til nye mennesker, på samme eller andre kirkegårder, gjerne flere ganger på samme dag. Mange eldre lot seg lure av dette. Det er sannelig ikke sikkert at det er organisert tyveri som foregår på gravene her til lands, men det at det finnes mennesker som ikke har noen sperre mot å stjele fra en grav, er en tanke å ha i bakhodet dersom man skulle vurdere å sette ut noe med enorm sentimentalverdi. En favoritt pyntefigur, for eksempel, som kan forsterke sorgfølelsen om den forsvinner. I tillegg er det en god ide å rapportere inn slike tyverier, selv om det ikke handler om store pengesummen. Om det ikke er organisert gravtyveri akkurat nå, er det mulig at det vil bli det i fremtiden. Ting som spres ellers i europa, har en tendens til å komme snikende hit til oss også.
Musemorbr / Skrevet 27. august 2012 Forfatter #2 Skrevet 27. august 2012 Jeg tror jeg postet denne for tidlig på morran... Dytter, i tilfelle noen kan ha nytte av å lese det.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #3 Skrevet 27. august 2012 Skikkelig lavmål. Enn graven til Christopher da, som ble og sikkert enda blir, vandalisert med jevne mellomrom. DE folkene skulle det vært skuddpremie på!!!!!!
Musemorbr / Skrevet 27. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2012 Det visste jeg ikke. Så utrolig ufølsomt. Hvem i alle dager finner på noe sånnt? Ikke har noen noe å vinne på det heller, som med tyveri. Det handler jo kun om ren ondskap.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 27. august 2012 #5 Skrevet 27. august 2012 Kjenner det igjen du, her ble graven til tvillingene våre fra stjålet, bamser, hjertestener, duer, 3 lykter... Ca alt vi har satt opp der, er blitt stjålet.
Musemorbr / Skrevet 27. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2012 Uff... At folk kan være så respektløse. Det er tross alt det siste man trenger, på toppen av sorg og savn.
Cat.68 Skrevet 27. august 2012 #7 Skrevet 27. august 2012 (endret) Vi har også opplevd å bli frastjålet ting fra vår sønns grav Endret 27. august 2012 av Cat.68
Musemorbr / Skrevet 27. august 2012 Forfatter #8 Skrevet 27. august 2012 Merker jeg blir sint på deres vegne. Kanskje er det vanlig her til lands allerede. Og selv om man skal være forsiktig med å rette pekefingeren mot noen, begynner jeg nesten å lure på om det er noen på innsamlingsrunder her til lands også... Så fryktelig, uendelig trist at man ikke skal få sette hva enn man vil på sine kjærestes graver. De som stjeler fra en barnegrav burde landsforvises, norsk eller ikke...
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 27. august 2012 #9 Skrevet 27. august 2012 Ikke fullt så moro å komme til grava en eller noen dager etterpå, og se at det man pyntet med, er borte igjen. Min mor satte en urne med mage fine blomster på grava til 17 mai i år, hun satte den der den 16, for å være sikekr på at den var der 17 mai. 17 mai kom vi dit for å tenne lys, slik vi pleier, og da var urnen borte, følte jeg hadde fått nok da, knakk sammen, og samboeren måtte hjelpe meg inn i bilen igjen.. Av alle ting, så må man virkerlig være kald i hjertet når man stjeler fra barnegraver ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå