4blir5 Skrevet 26. august 2012 #1 Skrevet 26. august 2012 Jeg skal i bryllup 2 uker etter fødsel og det sier seg vel selv at jeg ikke har så myevå velge i av klær. Kroppen er slakk og jeg må kunne amme. Har en svart veldig fin kjole som er ammekjole, kan jeg bruke denne og unnskylde svart kjole i bryllup med fødsel/amming, eller er svart kjole fy/fy uansett?
bettisen Skrevet 26. august 2012 #2 Skrevet 26. august 2012 I enkelte bryllup er ikke det noe problem, andre er mer formelle og opptatt av regler.. Jeg hadde ikke tenkt så mye over det, men ville i tilfelle forsøkt å "sprite opp" kjolen med noe fargerikt tilbehør. F.eks en bolero, et belte, håndveske o.l.
Sarabi* Skrevet 26. august 2012 #3 Skrevet 26. august 2012 Tja svart er jo ikke helt greia. Men enig med over. Bolero eller et fint sjal eller bruke et sjal som "belte". Farger på sko, smykker og veske - og evt noe i håret? God fornøyelse uansett:)
Panterjenta85 Skrevet 27. august 2012 #4 Skrevet 27. august 2012 Jeg er så ekstremt gammeldags av meg at jeg ville ikke gått i svart kjole. Men hadde jeg vært deg hadde jeg spurt brudeparet om de syns det er greit. Det er jo de som skal føle seg ivaretatt og kun deres tær du kan komme til å trampe på. Hva alle andre i festen kan synes er egentlig likegyldig så lenge du selv føler deg bra med det og så lenge ikke bruden sitter å sender stygge blikk i din retning.
VE-G Skrevet 27. august 2012 #5 Skrevet 27. august 2012 Det går nok veldig fint. Men kan jo høre med brudeparet først så er du sikker på at det er greit. Tror ikke det er så mange som bryr deg om sånne ting lengre, så lenge du ikke tropper opp med en hvit kjole var både svarte og røde kjoler blant gjestene i vårt bryllup, og det gjorde meg absolutt ingenting
Fru Blåbær Skrevet 28. august 2012 #6 Skrevet 28. august 2012 Hvis du har funnet en pen og ammevennlig kjole som passer to uker etter fødsel så synes jeg at du skal gå med den. I hvert fall hvis du skal ha med deg babyen. Bare pass på at ikke hele antrekket er svart så går det stort sett greit.
:o) :o) :o) Skrevet 31. august 2012 #7 Skrevet 31. august 2012 Oi, er det "fy" med svart kjole i bryllup? Det har jeg brukt, for maaange år siden... Hvit kjole er ikke bra, svart kjole hadde jeg ikke tenkt over engang. Mulig noen av våre gjester hadde det, husker ikke helt;) Hør med brudeparet du, så er du sikker;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå