Gå til innhold

Innlagt med friskt barn - vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører stadig masse historier om folk som ikke blir tatt på alvor på legevakta osv, så nå må jeg høre om dette er helt ekstraordinært.

Etter vanlig veiing av baby (8 uker) på helsestasjonen, viste det seg at barnet ikke hadde gått opp i vekt siden sist (to uker siden). Babyen er generelt våken, blid og i godt hold:) Fikk beskjed om å tilby mat oftere, vekke opp om natta og komme tilbake to dager senere.

Vekta gikk ikke opp på disse dagene, og HS sendte oss til fastlege. Fastlegen ble usikker, kommenterte også babyens sunne utseende, og sendte oss til akuttmottaket ved sykehuset. Der ble baby undersøkt grundig av en lege, som så løp rundt lenge for å finne en barnegastronom.

Da han kom tilbake, forventet jeg å få beskjed om å gi tillegg og troppe opp daglig på sykehuset for veiing (bor 40 min. gange unna). Men nei, de anbefalte innleggelse for observasjon før og etter måltid.

Jeg må innrømme at jeg sto med haka på knærne og framsto vel ikke som fryktelig høflig. Jeg følte at det var fryktelig tullete (og kjedelig for meg) å legge inn enn frisk baby når det fins tiltak vi kan gjøre hjemme og vi kan stikke nedom to ganger daglig om nødvendig.

Samtidig er jeg glad for at vi ble sett og tatt alvorlig, dersom vekten hadde stått stille over enda flere dager ville kanskje babyen blitt slapp og dehydrert før jeg hadde skjønt det. Dessuten, med flere barn hjemme, var det godt å få full ro rundt ammingen et par dager:) Vekten økte og vi er hjemme nå.

Er dette litt unikt? Eller er det bare skrekkhistoriene som blir fortalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at dere ble fulgt opp!! Hvor var dette da? En stjerne i boka til dem! :-)

Skrevet

Ja, det er jo kjempebra, selv om jeg sikkert ikke virket så fornøyd, hehe. Det er i tr.heim.

Vi hadde sikkert ikke blitt prioritert om det hadde vært midt i rs- og omgangssykesesongen, men at de tar de minste på alvor var tydelig:)

hi

Skrevet

Hva er en barnegastronom? Det lurer jeg på da..

Men flott at babyen har det bra! ;)

Skrevet

hehe, heter det gastrolog kanskje? ialle fall en barnemagetarmekspert:)

Skrevet
Ja, det er jo kjempebra, selv om jeg sikkert ikke virket så fornøyd, hehe. Det er i tr.heim. Vi hadde sikkert ikke blitt prioritert om det hadde vært midt i rs- og omgangssykesesongen, men at de tar de minste på alvor var tydelig:) hi

Kjenner jeg ble glad for å bo i Trondheim nå :-) Hadde en mistanke om det, for vi har blitt veldig godt fulgt opp når det har vært noe også. St. Olavs er vel kjent for å ha bra barneavdeling?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...