Gå til innhold

Lege og helsesøster sier nei men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lege og helsesøster sier at trulte ikke kan sitte. Hun er 6mnd og begynte i forrige uke å sette seg opp selv. Helt alene uten hjelp.

Var på 6 Mnd kontroll rett før dette og spirte om sitting. Fikk da beskjed om at hun ikke skulle sitte- hun bar alt for liten og skjelettet ikke er sterkt nokk til å bære kroppens vekt. Så sitting var uaktuellt i JAFFAL en Mnd til. Kunne heller ikke skifte til sportsdel i Emma ljunga vognen før dette.

Såå. Hva nå? Hun setter seg jo opp selv med engang hun blir lagt på gulvet.. Skal jeg liksom legge henne ned igjen da? Eller bare la hun styre på? Men hva med skjelettet som ikke kan bære kroppens vekt?

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Så lenge hun setter seg opp og kommer seg ned igjen selv skal du bare ta det helt med ro :)

Skrevet

JAFFAL? Jaffa? Snakker vi om appelsiner her?

Skrevet

JAFFAL? Jaffa? Snakker vi om appelsiner her?

Du måtte bare??

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Nå skal ikke jeg si hva som er rett og galt, fordi har ingen kompetanse på dette feltet. Men vi fikk høre noe annet på vår 6 mnd kontroll i forrige uke.

Legen spurte om han kunne sitte selv enda, og jeg svarte at han ikke klarte det. Da sa legen at det er normalt at de setter seg opp en gang mellom 6 mnd og 1 år, og at jeg bare måtte la han prøve seg frem.

Så tydeligvis forskjellige meninger hos helsepersonell.

Skrevet

Hvis det er sant at noen babyer begynner å gå allerede når de er 7-8 mnd gamle, er det ikke spesielt overraskende at enkelte setter seg opp når de er 6 mnd gamle.

Babyer pleier vel å sette seg opp noen måneder før de begynner å krype og gå.

Skrevet

Hvis hun setter seg opp selv er det jo åpenbarnt at skjelettet hennes bærer henne! Ville tatt det der med en klype salt og regulert etter sunn fornuft. Hun vil nok til en viss grad regulere det selv også når hun blir sliten. å sitte litt i korte perioder kan vel ikke være veldig farlig. Kanskje de ikke forstod at hun faktisk setter seg opp selv. Jeg gegynte å sette mine to i stol korte stunder med god støtte fra ca 6 mnd, feks når de fikk grøt, og det sa HS var helt greit!

Skrevet

Herlighet, klart hun kan sitte ;) Vesla her reiste seg opp og stod hun da hun var 7 mnd.

Skrevet

Setter hun seg opp selv så er det jo ikke noe å lure på engang! Jr sto før han var seks mnd.

Skrevet

Begge mine barn reiste seg opp og gikk rundt bord osv da de var seks mnd gamle. Eldstemann satt seg opp i vogna selv da hun var 3,5 mnd gammel og nektet å ligge, jeg hadde derfor ikke noe annet valg enn å bytte til sportsdelen der det var seler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...