Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #1 Skrevet 26. august 2012 Tidligere i år la vi merke til at eldstemann på 4,5 fikk flere og flere blåmerker og vi begynte å bli litt bekymret. Han hadde ikke bare blåmerker på leggene som barn bruker å ha (selv om vi synes at også der var det fryktelig mange og store), men også på armer, rygg og inn i mellom andre steder også. Etterhvert skjønte vi at han fikk disse merkene i bhg ettersom han nesten aldri har ett eneste blåmerke når han har fri fra bhg i en periode. Vi pratet med de ansatte og de kunne ikke finne noen grunn til at han skulle ha så mange, men mente også at han kanskje hadde litt flere enn de andre ungene. Så vi tok han til lege for sikkerhets skyld, men de fant ikke noe galt. I sommerferien hadde han ca 5 uker fri og jeg kan telle på en hånd for mange blåmerker han hadde (og da kun på leggen). Nå er han tilbake i bhg og er full av merker igjen. Noen som også har barn som får masse blåmerker i bhg? Jeg vet jo at barn kan få ganske mye merker og sår altså, men dette skjønner jeg ikke noe av. Det kan da ikke bare være fordi han leker litt ekstra mye der i forhold til hjemme? (Han leker mye og snubler en del hjemme og). Beklager langt innlegg, men kanskje greit å høre hele historien Noen som har noe råd til hva vi bør gjøre eller som kan fortelle at dette også er helt normalt?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #3 Skrevet 26. august 2012 Er det noen andre barn i barnehagen som er slemme med han...?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #4 Skrevet 26. august 2012 Det er det vi har vært redd for da, men de ansatte i bhg mener at det ikke skjer noe der, utenom helt vanlig krangling inn i mellom.. Men jeg er usikker på om jeg burde ta det opp ennå en gang?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #5 Skrevet 26. august 2012 Det er det vi har vært redd for da, men de ansatte i bhg mener at det ikke skjer noe der, utenom helt vanlig krangling inn i mellom.. Men jeg er usikker på om jeg burde ta det opp ennå en gang? Det syns jeg så absolutt dere burde, spesielt siden dere nå har bevis for at dette skjer i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #6 Skrevet 26. august 2012 Jeg ville helt klart tatt det opp en gang til og forklart at i de fem ukene han hadde fri fra barnehagen har han vært normalt aktiv, snublet og falt... men nesten ikke hatt blåmerker. Og at han nå er full av blåmerker igjen etter barnehagestart. Hva sier gutten selv? Noen på 4,5 greier jo å forklare litt. Trives han i bhg? Er det ok for ham å bli levert om morgenen? Har du prøvd å spørre ham hvordan han får blåmerkene? Uansett - ta det opp med bhg igjen og be om at det blir fulgt opp!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #7 Skrevet 26. august 2012 Takk for svar Da tenker jeg det blir en prat igjen ja.. Han hadde en periode hvor han fortalte om barn som var litt vel voldsomme, men det er lenge siden. Og noen av de barna har sluttet, så siden han fortsatt får blåmerker så kan det jo ikke ha vært det som var grunnen, hvertfall ikke hele grunnen. Han har sine dager hvor han ikke vil i bhg og ber om å få bli med hjem igjen, men når jeg først drar så går det bra, tror han generelt liker seg der veldig godt. Vil heller aldri hjem igjen når jeg skal hente Har prøvd å prate med han om det, men har hittil ikke fått noe logisk forklaring. Han er litt surrete til tider
geitemarken Skrevet 26. august 2012 #8 Skrevet 26. august 2012 Dere må bare fortsette dialog med bhg. Lille hos oss får lett blåmerker og har mange flere når hun er i bhg enn når hun er hjemme. Hos oss er det mest sansynlig fordi det er mer fart i bhgen og at det er mange lekekamerater som gjør at lille blir lett distrahert og snubler/filter borti ting lettere. Hun er også blitt tunghørt etter gjentatte ørebetennelser slik at hun blir uoppmerksom pga det også, og kanskje litt mer nysgjerrig siden ikke hører alt som foregår. Dessuten tøffer hun seg en god del mer i bhg enn hjemme.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #9 Skrevet 26. august 2012 Det der skjedde med mitt barn også. Jeg var til lege med henne fordi jeg trodde hun hadde fått en eller annen sykdom som gav sånne blåmerker, men ingen sykdom. Barnehagen nektet for at det skjedde noe unormalt hos de, så jeg lot det ligge, laget ikke noe styr ut av det. En dag, ca 1/2 år kommer plutselig styrer til meg og forteller at hun nå har skjønt hvorfor barnet har så mye blåmerker. Da hadde de observert at noen av de andre ungene var fysisk stygg med barnet, slår, sparker og hopper på ungen min, og der var svaret på den gåten. Jeg ble oppgitt og rasende, dette var en familiebarnehage med 10 unger og 4 voksne og at ingen av de har lagt merke til dette før, det er for meg en stor gåte. Jeg blir forbannet, og vil at de skal ta tak i dette, men de påstod de hadde prøvd, men at de ikke fikk disse to ungene det var snakk om, til å slutte med den fysiske mobbingen, så de mente at det var ikke mer barnehagen kunne gjøre med dette. Dette var ikke svar godt nok for meg,jeg søkte og fikk barnet over i en kommunal barnehage, og mens vi ventet på plass, så tok jeg henne ut av barnehagen, samt tipset barnehagesjefen i kommunen om forholdene i den aktuelle barnehagen. Kanskje du skulle vurdert å vært med barnet ditt i barnehagen noen dager, for å se om det virkerlig var noe som skjedde, som ikke skal skje? For hvis de ansatte ikke klarer å snappe opp noe som ikke er som det skal, hvordan skal dere da få bukt med ett evt problem?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #10 Skrevet 26. august 2012 Tusen takk for svar, igjen. Vi har litt blandet følelser med den bhg.. føler ikke at det skjer noe særlig negativt der egentlig, men samtidig så føler vi at de ansatte ikke er så flinke til å si fra om ting. Så det er hvertfall en liten mulighet for at de enten ikke får med seg om det skjer noe eller at de rett og slett ikke sier fra til oss. Har hatt noen episoder hvor det har vært "slåssing" og det sier de fra om, men føler også at de prøver å legge det fram på en sånn måte at det ikke er så farlig. Men det har ikke vært mange av de episodene da, de i bhg sier da at dette bare er helt vanlig krangling som i blant oppstår blant barn. Dette er en liten bhg og det burde være lett å følge med alle barna i forhold til antall og hvor mange ansatte de er, men jeg har noen ganger sett ting som de ikke har fått med seg når jeg kommer for å hente. (Må bare understreke at det ikke har skjedd ofte, derfor har vi latt det ligge).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå