Mammatilsnart3<3<3<3 Skrevet 26. august 2012 #1 Skrevet 26. august 2012 Trenger middagstips ! Gjerne noe lettvint & sunt ;-)
Cimorene Skrevet 26. august 2012 #2 Skrevet 26. august 2012 Wok; så får man brukt opp alle restegrønnsakene som ligger i kjøleskapet
jippijegharfødt Skrevet 26. august 2012 #3 Skrevet 26. august 2012 Hva du synes er lettvint vet ikke jeg, men kan nevne noe som jeg syns er enkelt fra ukens meny:) -hjemmelagde fiskepinner med hjemmelaget tzatziki, revne gulrøtter og poteter. Går ganske fort å lage, bare dypper fiskepinnene i egg og så i griljermel, så stekes i olje. River hvitløk og agurk kjapt med rivjern og blander med rømme (det skal egentlig ikke være rømme, vet det) -laks stekt i ovnen, brokkoli og poteter -vegetarlasagne. Bland en pose frossen spinat med creme fraiche i en kasserolle til det ikke er forssent lenger. Stek løk, hvitløk, ha i revne gulrøtter og hakka tomater og eventuelt krydder. Lages som en vanlig lasagne med disse blandingene lagvis. Er veldig enkelt og grei, det som tar tid er stekingen -stekte pølser med brokkoligrateng og kokte poteter -pasta med en ribbet grilla kylling i saus av creme fraiche eller fløte, purre, hvitløk, parmesan og brokkoli
Hanna30 Skrevet 26. august 2012 #4 Skrevet 26. august 2012 Fårikål! Veldig enkelt og veldig godt! Om det er så veldig sunt er jo en annen sak.. Men veldig usunt er det vel ikke?
Fuglekassa Skrevet 26. august 2012 #5 Skrevet 26. august 2012 jeg har forelsket meg i foliepakker, det meste kan puttes i en slik en og da kan man lage utifra hva alle liker. du kan ha laks, torsk, sei, kylling, svinestrimler, biffstrimler ol og fyller på med grønnsaker etter eget ønske som løk, gulrot, purre, potet, brokkoli, blomkål, mais osv stek i folie til det er ferdig deeeilig
Gjest Kornblå Skrevet 26. august 2012 #6 Skrevet 26. august 2012 www.godtlevert.no God mat og deilig å slippe å gruble på alle middagene.
Mammatilsnart3<3<3<3 Skrevet 27. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2012 Mmmm,nå ble jeg sulten :-P Takk ;-)
ma(G)ma med to små :) Skrevet 27. august 2012 #8 Skrevet 27. august 2012 I dag har vi hatt tunfisksalat til middag. Sunt og veldig godt Har pasta og bønner i den, slik at den metter bedre. Andre tips kan være: Wok? Tagliatelle med laks? -Kok tagliatelle -Kutt laks i terninger, som trekkes i lettsaltet vann i noen min -Kok opp fløte med salt, pepper og terninger av agurk. Nydelig Tortillalefse med stekt laksefileet, mango, salat, ris, avokado, og en dressing av lettrømme eller toughurt naturell med litt wasabi i. En soleklar favoritt her i gården! (Mango og avokado kan byttes ut med eplebiter og eventuelt mais. Wasabien kan droppes, eventuelt erstattes med hvitløk.)
Zupermam Skrevet 27. august 2012 #9 Skrevet 27. august 2012 stek karbonadedeig i panna med løk, hvitløk, paprika etc etc. ta det du har. Gjerne gulerøtter, litt broccoli e.l. Ha over tomatpure, eller pastasaus om du har, bland godt. ha i ildfast form , og ha potetstappe over. stek i ovnen i ca 15 min. veldig godt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå