Gå til innhold

Hvordan bli mindre følsom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lager denne tråden fordi jeg ønsker å snakke om følsomhet.

Jeg er en gutt på 21 år som sliter med at jeg er alt for følsom, det vil si at jeg bryr meg ALT for mye om andre mennesker, ting osv. Ting som skjer rundt meg, tar jeg ganske lett innpå meg.

Det kan være ganske mange ting, for eksempel at jeg bekymrer meg om andre sine problemer osv. og lar det ofte plage meg. Altså bekymrer jeg meg masse over ting som jeg ikke har noe med å gjøre eller som jeg ikke kan noe for.

Dette gjør også at jeg noen ganger trekker meg unna og unngår å gjøre ting som egentlig er "drit fett" og som mine kompiser ofte gjør og koser seg med det.

Et eksempel kan være at når jeg er ute med kompiser på fylla, og de ønsker å gjøre noe gøy, som f.eks. å få seg "noe" på byen, så er det ikke alltid jeg blir med pga. jeg føler det er umoralsk og det går inn på meg.

Enda et eksempel kan være når jeg tar med ei jente som liker meg veldig godt hjem fra byen. Jeg ønsker bare å ha henne for ei natt, eller en "one night stand" mens hun ønsker kanskje å ha et forhold, så neste dag kan jeg angre veldig og la det gå kraftig inn på meg. Akkurat som jeg lurte henne og såret henne veldig.

Mens mange av mine kompiser ikke bryr seg om dette når de gjør ting som det eksemplet ovenfor.

Dette er bare noen klassiske eksempler på ting som kan gå inn på meg, som jeg kanskje får dårlig følelse og sånt for.

Så, ja, jeg er mer "følsom" enn andre, og jeg bryr meg mer enn andre. Er det noe galt i det? Nei, er jo egentlig ikke det..

Men Hvorfor vil jeg få denne følelsen vekk? Jo, rett og slett fordi det slår tilbake på meg!! Drit irriterende.. Det gjør at jeg får det mindre gøy enn andre personer, og det er kjedelig..

Tingen er det at jeg har lyst til å "gi litt mer faen" sånn som alle andre, men klarer det ikke..Hvorfor skal andre ha det "mer" gøy uten å få sånne følelser mens jeg blir sittende igjen med dette?

ellers må jeg nevne at jeg lever et ganske normalt liv, og har alt det jeg trenger smile.gif

noen andre her som har det samme problemet?

PS: er det noe her som er uklart så si fra! wink.gif men hvis det er noen her som har det samme problemet så skjønner de nok hva jeg vil fram til.

takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er så følsom som du sier så hadde du vel ikke hatt den bruk og kast mentaliteten når det gjelder kvinner...

Skrevet

Har du vurdert muligheten av at det er kameratene dine som er spesielt umodne og uempatiske? Synes ikke du høres spesielt "følsom" ut. Høres mer ut som du har en normal porsjon samvittighet.....Jeg har selv 2 barn på din alder, og jeg opplever vel at de heller ikke er som "kompisene" dine. Heldigvis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...