Gå til innhold

Hvor lenge hadde ungene deres leker i stua?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 3 1/2 åring har fremdeles lekekasse i stua. Han har også okkupert nederste del av vitrineskapet til bøker, modelleire, tegnesaker o.l., men det er greit synes jeg. Begynner imildertid å bli lei av lekekassa! Soverommet hans ligger i andre etasje, og vi bruker trappegrind pga yngre søsken, så det er ikke lett for han å gå opp og ned. Derfor tenker jeg at det er praktisk å ha lekekasse nede fremdeles. Vi er flinke til å rydde opp ting han ikke leker så ofte med, og vi er enige om at den ene lekekassen får holde. Dersom det begynner å renne over, tar vi en ryddesjau og får ting opp i hyllene hans på soverommet. Men.. altså.. hvor lenge er det vanlig å ha lekekasse i stua?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

til de var gammle nok og trygge nok på å gå opp trappa alene,. de har rom i 2 etasje.

det hender de enda har leker her nede i perioder.

Skrevet

Fjernet den nå nettopp. De er straks 2 og 4 år gamle, og har lekerom i andre etasje. DEILIG å bli kvitt alt rotet i stua :D

Skrevet

Snuppa mi er snart 5 år og har leker, tegnebord, spill og bøker nede i stua. Jeg synes bare det er hyggelig at hun er mest nede sammen med oss og liker at det synes at det bor barn i huset. Det kommer tidsnok en tid hvor de trekker seg opp på rommet og vil være i fred...

Skrevet

Vi har en egen lekehylle i stua, til diverse fellesleker. Egne leker har de på rommene sine. Stua er jo fellesrommet vi er i alle sammen, så helt maturlig at det er leker her. Lego/duplo og lekemat, tegnesaker og div hobbyting har feks plass i stua nå for tida.

Og det kommer nok til å være leker i stua ganske lenge, mtp at vi får en liten en til snart.. Eldste hos oss nå er fem år og mellomste tre.

Skrevet

Fra to og et halvt ca har mine sluttet å ha lekekasse, men heller tatt med seg det de vil leke med fra rommet til stua, og så tatt det med tilbake og byttet i noe annet. Nekter dem ikke å leke hvor de vil i huset, men greit at de lærer seg at lekene "bor" på rommet deres.

De har gradvis blitt flinkere til å leke på eget rom også:-)

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Aldri hatt det. Tar med det hun driver med i stuen innimellom. Men oftest leker hun på rommet sitt med åpen dør og går litt ut og inn..

Jeg sitter ofte der inne å deltar eller leser avise eller noe.

Skrevet

Vel mine er 5 og 6 og de har lekene sine i stua enda, vel ikke alle sammen, men mange av de. Vi har spill og puslespill i hylla, samt noen bøker, så ligger det et fjernstyrt fly på gulvet, og en spiderman maske på bordet, samt et perlebrett på hjørnebordet ved sofaen og en bakugan eller flere på hylla under bordet.

De har en stor skuff på kjøkkenet, 80 cm til sine leker, der pjåter jeg tingene deres når jeg blir lei. Det ligger også en ball i gangen.

På rommene sine har de fullt av leker, samt konsoll, bamser, dukker, biler, baner, togsett etc.

De bor her de også, de bor også i stua, ser ikke for meg at vi får rydda dem bort fra stua før de er minst 10.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...